۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۹۳۵۲
3

نشست سراسری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و نمایندگان وزیر علوم در هیات‌ نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، با حضور دکتر هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، سه‌شنبه 29 فروردین، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.


به گزارش عطنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، در ابتدای این نشست دکتر میراحمدی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به سیاست‌ها و رویکردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، اظهار داشت: اگر فرهنگ را درکنار آموزش و پژوهش، سه رکن اصلی دانشگاه بدانیم، قطعا جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی ویژه و تعیین کننده خواهد بود.


وی، آموزش‌های ارائه شده در معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی را تکمیل کننده آموزش رسمی دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی عهده‌دار آموزش‌های خاصی است که از آنها به عنوان "آموزش‌های تکمیلی" یاد می شود؛ ما بر این باوریم که اگر در دانشگاه ها آموزش و پژوهش درحد اعلاء ارائه شود اما آموزش‌های مورد نیاز نسل جوان در عرصه فرهنگی و اجتماعی مورد غفلت واقع شود فرآیند آموزش عالی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.


میراحمدی تشکیل "هیات‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی" را یکی از مهمترین فعالیت‌های معاونت های فرهنگی و اجتماعی دانست و تاکید کرد: براین باور هستیم حضور و مشارکت دانشجویان در تشکل‌های سیاسی و اجتماعی، مهم‌ترین تمرین آنها در فرآیند اجتماعی شدن و جامعه پذیری است که با هدایت و راهنمایی استادان، می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت ارزشمند دانشجویان در جامعه باشد.


ایرجی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، سخنران دیگر این نشست، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکترشهریاری و شهدای دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی گفت: تحولات پرشتاب، تنوع و تکثر سلایق موجب شده که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها کاری دشوار و پردغدغه باشد؛ در این میان شکاف بین فرهنگی رسمی و غیررسمی و فرهنگی عمومی و خرده فرهنگ ها کار را دوچندان دشوار کرده است.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در ادامه گزارش عملکرد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فرهنگی را ارائه کرد.


دکتر ایرجی، بسط وگسترش فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویی، تقویت قانونمندی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و توجه به شور و نشاط و پویایی جامعه دانشجویی کشور را از جمله جهت‌گیری‌های فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه دانست.


وی با اشاره به رویکردهای وزارت علوم در حوزه فرهنگی و اجتماعی، از رشد 50درصدی انجمن‌های علمی و رشد800 درصدی اتحادیه ها در طول چهار سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد اتحادیه ها از 4 اتحادیه به 32 اتحادیه افزایش یافته است.


 ایرجی افزود: خلاقیت، نوآوری و مشارکت بیش از پیش دانشجویان از جمله رویکردهای نوین در برگزاری "جشنواره حرکت" و"جشنواره رویش" بود  و با فرصت های جدیدی که در دولت تدبیر و امید ایجاد شد، کانون‌های فرهنگی اجتماعی پرشور‌تر از گذشته فعالیت خود را آغاز کردند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: جشنواره قرآن و عترت با کیفیت بهتری برگزار شد و برگزاری اردوها و جشنواره های رضوی با استقبال و رضایت دانشجویان شرکت کننده همراه بود.


وی، با تاکید بر تقویت قانونمندی در فعالیت‌های فرهنگی از برگزاری منظم جلسات شورای حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی، شورای معین و هیات مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی و شورای مرکزی ناظر بر فعالیت‌های دانشگاهی خبر داد.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان سخنان خود، ایجاد تحرک در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، حمایت از همه فعالان اجتماعی و فرهنگی، ایجاد مرکز تولیدات فرهنگی و هنری دانشجویان کشور و ایجاد نشاط فرهنگی و اجتماعی و تقویت هویت و همبستگی ملی را از جمله جهت‌گیری های آتی وزارت علوم در حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.



این خبر تکمیل می شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار