۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ۲۱:۲۱
کد خبر: ۷۸۳۱۲
mojtaba sedighi

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: خیرین در حوزه وزارت علوم، هزینه یک هزار و200 دانشجوی بورسیه را در سال 96 تعهد کردند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، مجتبی صدیقی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی چهار طرح دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر 63 بنیاد خیرین در دانشگاه‌های کشور فعال هستند و تاکنون در زمینه سخت افزاری اعم از ساخت و ساز کمک های قابل توجهی کردند.


وی بیان کرد: این خیرین خوشبختانه این بار نیز کمک هزینه دانشجویان بورسیه را تعهد کردند که مقرر شد هزینه تعداد یک هزار و 200 دانشجویی که در سال جدید بورسیه شدند را پرداخت کنند.


صدیقیاظهارداشت: دانشجویان فرصت دارند تا با معرفی به وزارت علوم، از این اعتبار برای ادامه تحصیل وبورس استفاده کنند.


وی ادامه داد: در سال گذشته به تمام درخواست‌های وامی که از سوی دانشجویان شده بود و معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها تائید کردند به طور کامل پرداخت شده و بدون تردید این رویه در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.


وی اظهارداشت: هم اکنون سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در صندوق رفاه دانشجویی وجود دارد که امیدواریم به دانشجویان پرداخت شود.


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، گفت: در دولت تدبیر و امید به جز سال 94، تمامی اعتبارات برای دانشگاه‌های کشور تخصیص یافته و در سال گذشته نیز 100 درصد اعتبارات برای دانشگاه‌ها اختصاص یافت.


معاون وزیر علوم بیان داشت: در حوزه فرهنگی در دولت تدبیر و امید فضای مناسب‌تری در دانشگاه‌ها به لحاظ سلامت و قانون بر دانشجویان حاکم شده است و باید مجوزهای جدید برای تشکل‌های جدید دانشجویی در دانشگاه‌های کشور صادر شود.


صدیقی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در سه سال اخیر سرانه فضای ورزشی در دانشگاه‌ها به یک مترمربع رسیده است که در تلاشیم تا این آمار را به یک و نیم مترمربع افزایش دهیم.


وی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در دانشگاه مازندران وجود دارد در چهار سال آینده این دانشگاه باید خود را در رده 13 دانشگاه برتر کشور قراردهد.


گفتنی است که رئیس جمهور و هیئت همراه شامل وزیران کابینه، روز سه شنبه برای افتتاح یا اجرای 43طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی با ارزش بیش از 33 هزار میلیارد ریال به مازندران سفر کردند.


بازارچه دانشجویی با 17 غرفه در 900 متر مربع با اعتبار هشت میلیارد ریال، عملیات اجرائی ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویی در چهار طبقه ، 50 واحد و در مساحت 2 هزار و 500 متر مربع با اعتبار 30 میلیارد ریال ، عملیات اجرایی درمانگاه شبانه‌روزی دانشگاه مازندران با زیربنای 500 متر مربع و با اعتبار هفت میلیارد ریال و عملیات اجرایی اورژانس 115 مرکز دانشگاه مازندران با یکصد متر مربع زیربنا با یک میلیارد و 200 میلیون ریال از جمله طرح‌های دانشگاه مازندران بوده است که درروز جاری افتتاح یا اغاز شده است.


دانشگاه مازندران واقع در شهرستان ساحلی بابلسر دارای 14 هزار و 700 دانشجو ، 360 استاد و 12 دانشکده است.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار