۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ۰۶:۰۴
کد خبر: ۷۶۴۸۹
Didar bas moavenan vezarat kar (4)

حجت‌الله میرزایی، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: «من فکر می‌کنم آبگرمکن اشتغال همین جا است و اینکه آقای گودرزی، رئیس‌مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی گفتند، آبی از وزرات کار گرم نمی‌شود به نظرم مسئله اشتغال را باید در دانشگاه حل کرد».


به گزارش عطنا، حجت‌الله میرزایی، چهارشنبه 25 اسفندماه در نشست مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی با معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شورای ریاست این دانشگاه، بیان کرد: بنده جزو اولین کسانی بودم که کارآفرینی و مرکز رشد را در همین دانشگاه علامه پیگیری کردم ولی با تغییراتی که در دانشگاه‌ اتفاق افتاد، ناکام ماند.



آبگرمکن دانشگاه‌ها در زمینه مهارت‌های آموزشی کاملاً تعطیل است


وی ادامه داد: کسانی که موضوع کارآفرینی را در دانشگاه علامه پیگیری می‌کردند هم‌اکنون در اقتصاد کشور جای برای خود پیدا کرده‌اند. ضمن‌آنکه اغلب از رشته‌های مدیریت و بیمه‌اکو در این زمینه فعالیت داشتند.


میرزایی با اشاره به صحبت‌های گوردزی، رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی، تصریح کرد: «من فکر می‌کنم آبگرمکن اشتغال همین جا است و اینکه آقای گودرزی گفتند، آبی از وزرات کار گرم نمی‌شود به نظرم مسئله اشتغال را باید در دانشگاه حل کرد».


وی افزود: در کشور درصدِ خیلی کمی در زمینه کارآفرینی فعالیت دارند و استارت‌آپ‌های جدید راه‌اندزای می‌کنند ولی معمولاً 95 درصد دانش‌آموختگان به عنوان نیروی کار و شاغل در بازار، زیر پرچم همان کارآفرینان مشغول به کار می‌شوند.



معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به نظرم باید سیاست‌گذاری با هدف افزایش اشتغال و آموزش‌ مهارت‌ها معطوف به این 95 درصد باشد، گفت: از این جهت آب‌گرمکن دانشگاه کاملاً تعطیل است.


وی افزود: من در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی درس می‌دهم و فرصتی مبنی بر اینکه دانشجو بخواهد مهارتی را حتی به صورت فشرده یاد بگیرد، فراهم نشده است.



باید روش آموزش مهارت‌ها به دانشجوریان در دانشگاه‌ها را تغییر دهیم


میرزایی با اشاره به اینکه همه ما می‌دانیم که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی دارای چه سطحی از کیفیت آموزشی به خصوص در حوزه مهارتی هستند، بیان کرد: برخی مهارت‌ها فنی است و بعضی دیگر مهارت‌های ‌ذهنی، سازمان‌پذیری و آمادگی برای کار است.


وی افزود: بنده پنج نفر از فارغ‌التحصیلان از دانشکده اقتصاد را برای همکاری به معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت کردم که از نظر علمی جزء بهترین‌ها بودند ولی بعد از هشت ماه هنوز نتوانسته‌ام آنها را سازمان‌پذیر کنم که این سازمان از نظر رفت‌آمد، پوشش، رفتار جمعی، استفاده از کامپیوترها و مواردی از این قبیل دارای قواعدی است که باید رعایت شود.


معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات مهارتی 95 درصد از فارغ‌التحصیلان باید اراده جدی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: به نظرم این مهم شدنی است و این باید از آموزش استادان شروع شود.


وی درباره همین موضوع افزود: لازم نیست برنامه درسی تغییر کند بلکه بهتر است روش آموزش تغییر کرده و زمینه آموزش بخشی زیادی از مهارت‌ها را برای دانشجویان فراهم کنیم.



میرزایی یادآور شد: قبل از اینکه نرم‌افزار Word در اختیار دانشجویان قرار بگیرد آنها تکالیف خود را با نرم‌افزار زرنگار انجام می‌دادند و به یاد دارم آقای تکیه، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی بعد از آمدن نرم‌افزار Word در بازار، دانشجویان را ملزم می‌کردند که حتماً کارهای خود را با این نرم‌افزار انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه موجب تأسف است که حتی فوق‌لیسانس ما در رشته کامپیوتر از دانشگاه معتبر، آموزش مهارتی او در حد روشن و خاموش کردن کامپیوتر است، گفت: برای ارزیابی ذهنی از دانشجویان پرسیدم کدامیک از شما تمایل دارید که به عنوان دبیر اقتصادی یک نشریه مشغول به فعالیت شوید و مثل اینکه به آنها توهین کرده باشم در جواب گفتند؛ ما آمده‌ایم اقتصاد بخوانیم که دبیر سرویس یک روزنامه شویم حال آنکه دبیر اقتصادی نشریه در همه جای دنیا دارای اعتیار و حیثیت اجتماعی است.



دوره دانشجویی ارزان‌ترین دوره برای مهارت‌آموزی است


وی افزود: دوره دانشجویی ارزان‌ترین دوره برای مهارت‌آموزی است و بالاخره امروزه تمام دانشکده‌ها دارای مرکز کامپیوتر مناسب و مطلوب هستند به گونه‌ای که دانشجویان مهارت‌های ICDL  را فرا بگیرند.


میرزایی با بیان اینکه معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند زمینه همکاری با دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه کارآموزی و کارورزی در شرکت‌های زیر مجموعه شستا را فراهم کند، گفت: البته انتظار دانشگاه از ما نباید کمک مالی باشد بلکه می‌توانیم در زمینه واحد کارورزی که به نوعی در دانشگاه‌ها به شوخی گرفته شده است را فعال‌تر و مهارتی‌تر کنیم.


وی با اشاره به اینکه در مجموعه‌های وزارت کار 130 صندوق بورسی و بیش از 100 صندوق غیربورسی وجود دارد، اظهار کرد: به اعتبار ارتباطات ما در این بنگاه‌های بزرگ و نقشی که نهادهای حاکمیتی و دولتی در آن دارند می‌توان زمینه همکاری با دانشگاه علامه طباطبائی را ایجاد کرد.


معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به آقای سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفتم اگر چه ما خارج از دانشگاه هستیم ولی تعلقات ما اینجا و در این دانشگاه است و هر کمکی از دست ما بربیاید انجام می‌دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار