۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۲:۱۸
کد خبر: ۷۵۹۱۹
Taghdir az bazneshastegane Allame (21)

دکتر محسن امینی، رئیس کانون بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: برنامه ما این است که استفاده از امکانات دانشگاه را برای اعضای این کانون فراهم و با فعال کردن کمیته‌های تخصصی و صندوق وام بازنشستگان، خدمات مناسبی برای بازنشستگان فراهم کنیم. 


به گزارش عطنا، مراسم تجلیل از بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبائی با شرکت، پرشور اعضای کانون بازنشستگان این دانشگاه و با حضور محمدرضا ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع و حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، چهارشنبه، 18 اسفندماه در سالن اجتماعات دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برگزار شد.


محمدرضا ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه، گفت: خوشحالم که امروز در کنار شما لحظات به یادماندنی را سپری کردم و از همکاران خودم که پیگیر کارهای کارکنان بازنشسته دانشگاه هستند و این برنامه با تلاش‌های آنان برگزار شده است، تشکر می‌کنم.


ویژه با بیان اینکه این مراسم در ‌سال‌های آینده نیز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ما به صورت شبانه‌روزی پیگیر دریافت پاداش بازنشستگان از وزارت ‌علوم هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری مطالبات شما را پرداخت کنیم.



ضد تشکل بودن؛ آسیب جدی دانشگاه‌ها



در ادامه، محسن امینی، استاد دانشگاه و رئیس کانون بازنشستگان دانشگاه، علامه طباطبائی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این کانون، گفت: ‎ در چند سال گذشته دانشگاه گرفتار آسیب‌های مختلفی شده است. از جمله آنها، می‌توان به «ضدتشکل بودن» دانشگاه اشاره کرد که در این رویکرد، هر آنچه تشکل وجود دارد از بین می‌رود.


وی با اشاره به اینکه در این رویکرد تلاش می‌شود تشکل‌های دانشجویی، صنفی و کانون‌ها فعال نباشند، گفت: سیاست مدیریت کنونی دانشگاه، مقابله با این آسیب جدی در دانشگاه است و برای رفع این سیاست تلاش بسیاری در دانشگاه صورت گرفته است، به همین دلیل از رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تشکر می‌کنم.


نماینده کانون بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هنوز با وضعیت ایده‌آل در رفع این آسیب‌ها فاصله داریم، خاطرنشان کرد: امروز انجمن‌های دانشجویی زیادی را می‌بینم که به تعداد فراوان تشکیل شده‌اند، حتی در برخی موارد انجمنی با سه عضو تأسیس شده است اما با این حال انتخابات کانون‌های دانشجویی شور و شوق عجیبی در میان دانشجویان برای گزینش ایجاد کرده است.



احیای کانون بازنشستگان سابق با همیاری فعالان صنفی



مدرس ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به تعطیلی موقت کانون بازنشستگان دانشگاه در سال‌های گذشته، یادآور شد: با برگزاری چند جلسه در معاونت اداری و مالی، کانون بازنشستگان مجدداً شروع به فعالیت کرد که این اقدام موجب ایجاد روحیه و فضای بانشاط در میان همکاران شد که نمود آن در انتخابات کانون بود.


امینی افزود: با همکاری اعضای سابق کانون اساسنامه را جمع‌آوری کردیم و پس از آن با برگزاری نشستی در دانشکده اقتصاد به این نتیجه رسیدیم که کانون جدیدی تشکیل ندهیم و احیا کانون سابق را در دستور کار قرار دادیم.


او با اشاره به محدودیت‌هایی که برای برخی نامزدها در انتخابات کانون وجود داشت، گفت: با وجود محدودیت‌های موجود، این انتخابات برگزار شد و اعضای هیئت مدیره، علی‌البدل و بازرسان از میان همکاران داوطلب با رأی بازنشستگان انتخاب شدند.


به گفته امینی مشخص کردن محل استقرار کانون و تجهیز دفتر آن اولین اقدام کانون بود. همچنین این کانون تلاش کرده تا تسهیلاتی مانند استفاده از هتل‌های دانشگاه که با این درخواست موافقت شده است اما بنابر اظهارات رئیس کانون بازنشستگان، این کانون در تلاش است که استفاده از آن را به صورت رایگان یا با هزینه‌های اندک برای اعضای خود فراهم کند.



تأسیس صندوق قرض‌الحسنه برای تخصیص وام به بازنشستگان



رئیس کانون بازنشستگان در ادامه سخنانش به تأسیس صندوق مالی کانون برای اعطای وام به بازنشستگان دانشگاه اشاره و اظهار کرد: معمولاً فرآیندهای دریافت تسهیلات مالی از بانک‌ها، پیچیده است به همین دلیل ما تصمیم به ایجاد صندوق تسهیلات گرفتیم که خوشبختانه مجموعه مدیریتی دانشگاه از این کار استقبال کردند و ما الان در حال پیگیری تأسیس این صندوق هستیم.


امینی با بیان اینکه نیاز به سایت کانون بازنشستگان احساس می‌شود، ادامه داد: دیگر درخواست ما از معاونت توسعه و مدیریت منابع، اختصاص صفحه‌ای در سایت دانشگاه است که بتوانیم برای اطلاع‌رسانی، زیرمجموعه سایت دانشگاه باشیم تا با کم کردن هزینه‌ها از امکان داشتن سایت و صفحه مجازی، برخوردار شویم.


رئیس کانون بازنشستگان اضافه کرد: امسال مبلغ 150 هزار تومان به حساب بانکی هر یک از اعضای کانون واریز شد و به‌رغم اینکه مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود اما حسن آن در این بود که این واریز وجه، برخلاف روال سال گذشته، منوط به این حضور و شرکت در این مراسم نبود و به حساب تمامی بازنشستگان واریز شد که از این بابت نیز خوشحال هستیم.




امینی: «عطنا» یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار دانشگاه است و توانسته است تمام برنامه‌های دانشگاه را پوشش خبری و تصویری داده که پویایی دانشگاه را به خوبی نشان می‌دهد.



وی با اشاره به اینکه امیدوار است در سال‌های آینده این مبلغ افزایش یابد، اظهار کرد: از جمله مطالبات ما در کانون بازنشستگی که به جِد پیگیر آن هستیم این است که اساساً واریز این مبالغ تنها منوط به زمان برگزاری چنین مراسمی نباشد و در طول سال نیز وجود داشته باشد.


امینی با بیان اشاره به بررسی مشکلات و تهیه فهرستی از پیشنهادهای اعضای کانون برای تدوین برنامه‌ها، گفت: برنامه ما این است که استفاده از امکانات دانشگاه را برای اعضای کانون فراهم و همچنین در تلاشیم کمیته‌های تخصصی را در کانون ایجاد کنیم.


وی با بیان اینکه هر یک از اعضای هیئت علمی با توجه به رشته تحصیلی خود در کمیته تخصصی خاصی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی اولین گام ما در این زمینه است و پس از تشکیل این کمیته‌ها در پی بهره‌برداری از این امکان هستیم.


رئیس کانون بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: اگر قانون به ما این اجازه را بدهد، کانون ما نیز اقدام به برگزاری مراسم و نشست‌های تخصصی خواهد کرد چرا که ما تمایل به داشتن این میزان از استقلال در کانون بازنشستگی، هستیم.



وقتی عطنا را می‌بینم، لذت می‌برم



امینی ضمن تشکر از اعضای معاونت‌های مختلف و نیز روابط عمومی دانشگاه، خاطرنشان کرد: از آنجا که من فکر می‌کنم ارتباط درون‌‌سازمانی دانشگاه کم است، پیشنهاد می‌کنم بخش روابط عمومی دانشگاه که اعضای تحصیل کرده‌ای در حوزه ارتباطات در آن مشغول و حتی برخی از آنان نیز معلم رشته‌های ارتباطات و مدیریت هستند، حضور فعالانه‌تری در مراسم و برنامه‌های دانشگاه داشته باشند.


به گفته این مدرس دانشگاه، «عطنا» یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار دانشگاه است و توانسته تمام برنامه‌های دانشگاه را پوشش خبری و تصویری بدهد که پویایی دانشگاه را به خوبی نشان می‌دهد.



عطنا، سایتی که باید هر روز آن را خواند


رئیس کانون بازنشستگان دانشگاه عطنا را خبرگزاری دانشگاه دانست و با اشاره به اینکه این سایت منبع اصلی خبری دانشگاه نیز است، اظهار کرد: به‌رغم اینکه روابط عمومی دانشگاه برای پوشش تمام اخبار تلاش می‌کند و من برای این تلاش احترام قائل هستم، اما واقعیت امر این است که میزان پوشش اخبار و رویدادها توسط روابط عمومی دانشگاه کافی نیست، چرا که باید در قالب یک پوشش درون‌سازمانی، ارائه مناسبی از برنامه‌ها وجود داشته باشد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار