۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۳۰۲۰
hamandishi danshjoye nemone (27)

معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در جمع دانشجویان نمونه دانشگاه علامه، گفت: دانشجویان نمونه دانشگاه مثل اورانیوم‌های غنی نشده‌ای هستند که با کمک دانشگاه و بخش‌های مختلف آن غنی می‌شوند تا در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند.


به گزارش عطنا، ‌حسین سلیمی‌بجستانی، سه‌شنبه، 10 اسفندماه در نشست هم‌اندیشی دانشجویان برگزیده دانشگاه علامه طباطبائی با مسئولان در سالن شورای ریاست این دانشگاه، گفت: در ابتدای امر، از ابتکار آقای الماسی، دبیر جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه علامه برای برگزاری این نشست هم‌اندیشی با مسئولان تشکر می‌کنم.


وی در ادامه با بیان اینکه در جشنواره دانشجوی نمونه امسال دانشگاه علامه طباطبائی رتبه قابل توجهی نداشت، گفت: در این زمینه اعتراض خود را به مراجع ذی‌صلاح به صورت مکتوب اعلام کردیم، ولی پیش‌بینی‌ها و برنامه‌هایی برای سال بعد خواهیم داشت.


سلیمی‌بجستانی تأکید کرد: یکی از دلایل عدم کسب رتبه مناسب در جشنواره دانشجوی نمونه سال قبل این بود که خیلی از دانشجویان نمی‌دانستند که در چه بخش‌هایی دیگری می‌توانند امتیاز کسب کنند. ولی از نظر ما همه شما نمونه و بهترین هستید.


وی درباره همین موضوع گفت: ما در دانشگاه علامه طباطبائی نزدیک به 16 هزار دانشجو داریم که شاید با کمتر از 30 نفر آنها در زمینه‌های مختلف مشکل داشته باشیم و بیشتر وقت و فکر خود را نیز صرف همین دانشجویان می کنیم در حالی که باید به دانشجویان نمونه دانشگاه برسیم. تعداد زیادی سرشان در کارشان است ولی ما کمتر برای آنها وقت می‌گذاریم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: این نشست برای اولین‌بار است که برگزار می‌شود و همین نیز زمینه خوبی است که بتوانیم ارتباطات بیشتری با دانشجویان نمونه دانشگاه برقرار کنیم.




امیدوارم با همکاری دیگر مسئولان دانشگاه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال آینده در جشنواره دانشجوی نمونه عناوین بهتری کسب کنیم.



سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: به قول ما مشاوره‌ای‌ها، پنج درصد از دانشجویان ناامید هستند در حدی که باید خدمات روان‌شناسی و روان‌شناختی خاص به آنها ارائه شود، 90 درصد دوست دارند درست بخوانند ولی دچار یک وجه اشتارک انسانی هستند و اون تنبلی است ولی به خاطر برخی از ویژگی‌های فردی مثل تنبلی موفق نمی‌شوند.


وی درباره همین موضوع افزود: فقط پنج درصد هستند که شما هستند با علاقه و برنامه‌ریزی درس می‌خوانند و نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند که دانشگاه باید توجه جدی به آنها داشته باشد. و باید دانشگاه با شما بیشتر در ارتباط بوده و توجه داشته باشد.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه دانشگاه باید قدر این پنج درصد که همین دانشجویان نمونه و ممتاز هستند را بداند، تصریح کرد: این پنج درصد از دانشجویان دانشگاه می‌توانند در آینده کشور نیز نقش مستقیمی را به عهده داشته باشند.


وی با بیان اینکه دانشجویان با شرکت در جشنواره نمونه می‌تواند دست‌آوردها و افتخارات خود را در دید جامعه دانشگاهی قرار دهند، گفت: «شاید اصل حیاتی می‌گویند تنازع بقا است ولی واقعاً اینطور نیست و این یک دروغ بزگ است که می‌گویند از اول با هم رقابت کنیم، چرا که اصل حیاتی در زندگی تعامل است».


سلیمی‌بجستانی با اشاره به اینکه همه ما باید با خودمان رقابت کنیم، افزود: امیدوارم با همکاری دیگر مسئولان دانشگاه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال آینده در جشنواره دانشجوی نمونه عناوین بهتری کسب کنیم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به دستور رئیس این دانشگاه در زمینه چاپ آثار دانشجویی به صورت مکتوب در قالب یک فرمت خاص اشاره کرد و یادآور شد: بارها این امر مهم را آقای سلیمی گوشزد کردند که با تایید ایشان، امیدوارم با همکاری معاونت پژوهشی محقق شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار