۰۵ فروردين ۱۳۹۴ ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۱۸۷

روزهای پایانی سال فرصت خوبی است تا فعالیتهایی انجام شده در طول یک سال،‌ بازگو شود. به همین دلیل در گفتگویی را با حسین علیمرادی، نائب دبیر کانون فرهنگی خیریه دانشگاه انجام دادیم تا عملکرد سال گذشته خود را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، از اوایل اردیبهشت 93 دانشجویانی از دانشکده‌های مدیریت و حسابداری‌، ‌حقوق و ادبیات و زبانهای خارجه دانشگاه علامه طباطبائی که هر کدام درصدد آغاز فعالیتهای خیرخواهانه بودند، به واسطه معاونت فرهنگی دانشگاه توانستند با همدیگر ارتباط برقرار کنند. پس از چندین جلسه و گذشت حدود 2 ماه، کانون فرهنگی خیریه با تنظیم اساسنامه، رسما شکل گرفت.

IMG_7725-768x1024

حسین علیمرادی، نائب دبیر کانون فرهنگی خیریه دانشگاه گفت: اولین فعالیت کانون فرهنگی خیریه که از اوایل مرداد تا اواسط شهریور انجام شد، همکاری با مؤسسه نیکوکاری مهرآفرین بود. بدین صورت که با همکاری آنها، از 650 کودک کار که تحت پوشش این مؤسسه بودند، استعدادیابی شد. فعالیت دیگری که در این همکاری صورت گرفت، تدریس به حدود 20 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش این مؤسسه، از سوی اعضای کانون فرهنگی خیریه بود تا این دانش‌آموزان برای امتحانات شهریور آماده شوند.

وی افزود: به طور کلی فعالیتهای کانون حول دو بخش است: بخش مالی و فرهنگی. در بخش مالی‌، تمرکز اصلی بر روی دانشجویان بی‌بضاعت است. زیرا معدود مؤسساتی هستند که در پی مدد‌رسانی به دانشجویان محروم و بی‌بضاعت هستند. درنتیجه در بخش مالی، تمرکز کانون کمک به دانشجویان بی‌بضاعت است. البته در بعضی موارد به محرومین و نیازمندان غیردانشجو هم در حد توان کانون کمک می‌کنیم.

علیمرادی اظهار داشت: در فعالیتهای فرهنگی کانون، یک هدف اصلی داریم و آن هم فرهنگ‌سازی و دغدغه مندسازی قشر دانشجوی کشور نسبت به مسائل خیریه و نیکوکاری است.

وی تصریح کرد: با ورود به فصل پاییز و گشایش دانشگاه، برنامه‌های کانون در سطح دانشگاه نیز کلید خورد. اولین برنامه “ سهم من از تحصیل تو “ بود که از 5 الی 9 مهر برگزار شد. در این طرح اعضای کانون در تمام دانشکده‌های دانشگاه علامه مستقر شدند و هدایایی از جمله : قلم، دفتر،کتب کمک آموزشی و ... را که متناسب با بازگشایی مدارس بود جمع‌آوری می‌کردند. حدود 800 الی 900 کتاب کمک آموزشی و حدود دو هزار دفتر، خودکار و مداد جمع‌آوری شد که این اقلام به روستاهای استان کرمان و سیستان و بلوچستان وهمچنین مدرسه‌ای در جنوب تهران ارسال شد. در این طرح بود که توانستیم کتابخانه مدرسه‌ای در روستای «کتیج» استان کرمان را تجهیز کنیم.

نائب دبیر کانون فرهنگی خیریه دانشگاه بیان داشت: در همین ایام و در روز 6 مهر، در جشنی که برای ورودی‌های جدید گرفته شد، کانون غرفه‌ای اختصاصی داشت که در آن به تشریح اهداف و فعالیتهای کانون برای دانشجویان جدیدالورود پرداختیم.

11

وی گفت: در 14 مهرماه، جشن افتتاحیه کانون با اجرای علی ضیاء و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان برگزار شد. در این جشن مسئولین محترم خیریه‌های کشور از جمله محک و مهرآفرین نیز حضور داشتند. هنرمند خوب کشورمان، جواد عزتی نیز مهمان این جشن بود.

علیمرادی افزود: طرح “ سهم من از لبخند تو“ در آبان به منظور جمع آوری کمکهای نقدی برگزار شد. در این طرح سه میلیون و767 هزار و300 تومان جمع آوری شد. 70 درصد این مبلغ به صورت 13 مورد کمک 200 هزار تومانی به دانشجویان بی‌بضاعت پرداخت شد. به طور مثال دانشجویی که توان پرداخت شهریه خوابگاه را نداشت و حتی دانشجویی که از نظر مالی برای نوشتن پایان نامه‌اش با مشکلاتی روبرو بود ایبن کمک هزینه را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: 20 درصد این کمکها که حدود 700 هزار تومان می‌شد، برای خرید 110 دست لباس برای بچه‌های شهر زابل هزینه شد و 10 درصد باقی مانده نیز هزینه افرادی می شود که نیاز فوری دارند و از کانون درخواست کمک می کنند.

علیمرادی خاطرنشان کرد: «سهم من از زندگی تو» نیز یک فرهنگ‌سازی در راستای اهدای خون بود و با توجه به صف طویلی که برای اهدای خون توسط دانشجویان شکل گرفت، این طرح نیز در 27 آبان با موفقیت همراه بود.

وی گفت: در آذرماه به همت کانون فرهنگی خیریه، دانشجویان ورودی 93 دانشکده حقوق از بخش معلولین آسایشگاه کهریزک بازدید کردند. ضمن‌آنکه با شروع نیم سال دوم تحصیلی ، طرح “سهم من از سلامتی علی“ بود که اواخر بهمن در تمام دانشکده‌های علامه و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دانشگاه خوارزمی انجام شد.

نائب دبیر کانون فرهنگی خیریه دانشگاه در همین رابطه افزود: این طرح به منظور جمع‌آوری کمکهای نقدی جهت مداوای نوجوانی به نام علی که از طریق مؤسسه مهرآفرین به ما معرفی شده بود انجام گرفت. توفیقی که نصیب ما شد این بود که مبلغ 10 میلیون و 263 هزار و 300 تومان جمع آوری شد که بیش از دوبرابر مبلغ مورد نیاز مداوای علی بود. مازاد این پول نیز صرف درمان بیماران نیازمند دیگری خواهد شد که انشاا... به زودی محل هزینه آن را به اطلاع خیرین محترم می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی خیریه در ادامه فعالیتهای خود در سال 93، سه طرح را در اسفندماه اجرا کرد، اظهار داشت: پنج شنبه 14 اسفند 93 جمعی از اعضای کانون در موسسه آموزش عالی بیمه (اکو) و همچنین دانشکده اقتصاد از سرای سالمندان آسایشگاه کهریزک بازدید و لحظات ناب و به یادماندنی ای را در کنار این عزیزان تجریه کردند.

علیمرادی افزود: همچنین کانون فرهنگی خیریه با همکاری کانون صنایع دستی و هنرهای تجسمی اقدام به فروش محصولات صنایع دستی به نفع دانشجویان نیازمند کردند. این برنامه که از شانزده لغایت هیجده اسفندماه در محل دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات برگزار که با استقبال خوب دانشجویان مواجه شد.

235

وی گفت: کانون در سومین برنامه خود در اسفندماه، طرحی را با عنوان "سهم من از هوای پاک" در محل دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار کرد که در آن دانشجویان، اساتید و مسئولین با غرس نهال، سهمی در سرسبزی زمین و پاکی آسمان داشتند. در این برنامه حدود 50 نهال در ضلع شمالی دانشکده مدیریت و حسابداری به دست علامه‌ای‌ها غرس شد تا دفتر 12 برگه فعالیتهای کانون در سال 93 که به آخرین برگ خود رسیده بود بسته شود.

عملیمرادی اظهار امیداواری کرد در سال جاری بتوانیم هر چه بهتر و پربار تر فعالیتهای کانون را با مشارکت تمامی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی به پیش ببریم تا هر یک سهمی داشته باشیم در هر چه بهتر زندگی کردن همنوعان خود.

وی افزود: علاقه‌مندان و خیرین عزیز می‌توانند از طریق آدرسهای مجاری زیر همواره از آخرین فعالیتهای کانون آگاهی پیدا کنند.

وبلاگ: charityuniallame.blogfa.com

اینستاگرام:  Instagram.com/atu.charity.student

فیسبوک : facebook.com/atu.charity

گوگل پلاس : Plus.google.com/100962187984563955896

علیمرادی در پایان بیان داشت: به نمایندگی از طرف دوستانم در کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبائی از همراهی و مشارکت بی‌نظیر دانشجویان و اساتید دانشگاه در طول یکسالی که از شروع فعالیتهای کانون گذشت صمیمانه تشکر می‌کنم. به واقع حضور و مشارکت عالی این عزیزان همواره مایه دلگرمی ما در کانون بوده و است. ضمن‌آنکه از حمایتهای بی‌دریغ مسئولین دانشگاه به ویژه دکتر ذکیانی و اسکندری کمال تشکر را داریم.

مصاحبه: زهرا شهریار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار