۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۱۲۴۲
kanon-ha-2

جشن نو ورودی‌های دانشگاه علامه طباطبائی که با استقبال دانشجویان همراه بود با حضور غرفههای دانشجویی کانون‌ها، تشکلات سیاسی، انجمنهای علمی و نشریات در محوطه دانشگاه شور و نشاطی مضاعف گرفت. در حاشیه این جشن، عطنا به سراغ دبیران کانون‌ها رفته و جشن را از نگاه این فعالان دانشجویی مرور کرد و این دبیران، همچنین از برنامههای آتی خود در کانونهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی برای دانشجویان گفتند.


kanon-ha-1


به گزارش عطنا، در ابتدا علیرضا کیایی، کارشناس کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: ما 21 کانون داریم (که یکی از آن‌‌ها به تازگی تاسیس شده است) و این کانون‌‌ها در حوزه‌های مختلف هنری، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی فعالیت می‌کنند و گستره دانشجویان را در بر می‌گیرند.


کیایی ادامه داد: کانون‌های خیریه، همای رحمت و هلال احمر از جمله کانون‌های اجتماعی ما هستند. همچنین کانون‌های تئاتر، موسیقی، فیلم و عکس ،گویندگی و اجرا و... در زمره کانون‌های هنری ما قرار دارند. این تنوع موجب شده تا در جشن ورودی‌‌ها کانون‌‌ها بدنه جذاب و شادابی داشته باشند.


این کارشناس غرفه کانون‌‌ها را پر مخاطب ترین غرفه‌ها عنوان کرد و هدف کانون‌ها و دیگر انجمن‌ها از حضور در این جشن را جذب، استعدادیابی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما جذب مخاطب و معرفی کانون‌‌ها به دانشجویان نو ورودی است؛ چرا که چهار سال مهمان ما هستند.


او افزود: من از تمامی دانشجویان علاقه‌مند دعوت می‌کنم تا از طریق سایت یا مراجعه حضوری با کانون‌‌ها ارتباط برقرار کنند.


رادیو عاشورا، ویژه برنامه کانون گویندگی


efandiari

علیرضا اسفندیاری دبیر کانون گویندگی و اجرا، استقبال از کانون‌‌ها را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: استقبال نسبت به سال‌های گذشته بسیار پرشور بوده است و من امیدوارم که یک خروجی فعال فرهنگی را در انتهای سال تحصیلی داشته باشیم.


او همچنین از برگزاری برنامه‌هایی چون کارگاه‌های آموزشی متنوع خبر داد و گفت کانون گویندگی و اجرا برنامه‌های متفاوتی برای ایام محرم تدارک دیده است از جمله دوبله انیمیشن، رادیو عاشورا و برنامه های متنوع دیگری که برای اولین بار برگزار می‌شود. چراکه کانون گویندگی و اجرا برای اولین بار در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس شده است.


 


در کار خیریه: حاجت هیچ استخاره نیست!


alimoradi

حسین علیمرادی، دبیر کانون خیریه نیز گفت: خوشبختانه وضعیت برگزاری این برنامه‌‌ها سال به سال بهتر شده است و دانشجویان نو ورودی هم بیشتر به کانون‌‌ها علاقه‌مندی نشان می‌دهند. هر چند کمی ضعف در اجرای برنامه وجود داشت که به خودمان باز می‌گردد و باید اصلاح شود اما به نظر من عملکرد کانون‌‌ها مثبت بود.


علیمرادی در رابطه با جذب دانشجویان نو ورودی به کانون خیریه از پنج کمیته فرهنگی، یاریگران، جهادی، روابط عمومی و کمیته نیروی انسانی نام برد و گفت: فرم عضویت کانون ما به نحوی طراحی شده که دانشجو در همان آغاز کار بر اساس توان و علاقه‌اش کمیته مورد نظر را انتخاب می‌کند و بلافاصله بعد از عضوگیری مشغول فعالیت می‌شود.


محفل شعر و ادب؛ چشم به راه شاعران نو پا


vakili

امیررضا وکیلی دبیر کانون شعر و ادب، استقبال دانشجویان نسبت به سال گذشته را بسیار بیشتر عنوان کرد و گفت: علاوه بر دانشجویان ورودی امسال دانشجویان سال‌های گذشته هم از غرفه‌‌ها استقبال کردند. برنامه‌های ما به دو بخش آموزشی که برگزاری کارگاه‌های مختلف با هزینه مناسب است و بخش همایشی مانند محافل شعری که برگزار خواهد شد و جشنواره‌‌ها و مسابقاتی که در نظر داریم به طرق مختلف برگزار کنیم .


وکیلی افزود: ما امتیازات ویژه ای را برای فعالان کانون‌‌ها در نظر داریم، از جمله بلیط‌های تئاتری که در اختیار آن‌‌ها قرار خواهیم داد و یا اردوهای خاصی که از طرف معاونت فرهنگی برگزار خواهد شد.


تئاتر دانشجویی؛ صحنهای که پیوسته به جاست!


amir-jalali

امیر حسین جلالی، دبیر کانون تئاتر هم گفت: با این که سال گذشته توجه دانشجویان کم بود، امسال استقبال فوق العاده‌ای از کانون‌‌ها صورت گرفت؛ این استقبال هم از طرف دانشجویان و هم از طرف دانشگاه بود. وسعت امکاناتی که امسال دانشگاه در اختیار ما قرار داد خیلی بیشتر از قبل است به همین دلیل علاوه بر ورودی های جدید ورودی سال‌های گذشته هم جذب کانون‌های ما شدند. ما امروز بیش از 50 عضو جدید داشتیم که این افراد یا تخصص داشتند یا علاقه‌مند به این حوزه بودند.


جلالی ادامه داد: برای این افراد جلسه‌ای برگزار خواهد شد و این افراد انتظارات خود از کانون تئاتر را بیان می‌کنند و ما متناسب با چیزی که بچه‌‌ها از ما انتظار دارند، به آن‌‌ها فرصت عرض اندام می‌دهیم. ما علاقه‌مندیم که کارگاه‌های زیادی برگزار کنیم از جمله بازیگری، نویسندگی و کارگردانی که منحصرا در حیطه تئاتر خواهد بود.


صنایع دستی؛ میزبان دست‌‌هایی از جنس هنر


fariba-mohamadi

فریبا محمدی، دبیر کانون صنایع دستی و هنرهای تجسمی عنوان کرد: کانون‌‌ها در این دانشگاه می‌درخشند. من امروز استقبال بی‌نظیری را شاهد هستم و تنوع غرفه‌‌ها بی نظیر است.


محمدی تاکید کرد: کانون صنایع دستی در نظر دارد کارگاه‌های متنوع هنری، همایش‌‌ها و نشست‌‌ها و بازدیدهای یک روزه‌ای را با حضور اساتید برجسته هنری برگزار کند.


اتفاقات خوب در انتظار کانون موسیقی


hesam-arian

حسام آرین دبیر کانون موسیقی هم ابتدا شرح حالی از فضای سالن و اجرای گروهش ارائه داد و با ابراز رضایت از حضور دانشجویان گفت: از همان ساعات ابتدایی مراسم، دانشجویان به سراغ غرفه‌‌ها رفتند و عضوگیری انجام شد.


آرین اضافه کرد: عضوگیری کانون موسیقی بر اساس تخصص انجام شده است و در نهایت از افراد متقاضی تست گرفته خواهد شد. این افراد درجه بندی می‌شوند تا برای هر اجرایی از یک گروه ویژه استفاده شود. در حیطه آموزش هم محدودیت‌هایی وجود دارد که اگر مرتفع شود اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.


اردوهای گردشگری با کانون ایرانشناسی


matin-azar

متین آذر، دبیر کانون ایران‌شناسی و گردشگری به اهمیت جشن ورودی‌‌ها اشاره کرد و گفت: امیدوارم کانون‌‌ها نظر دانشجویان را به خود جلب کرده باشند و نیازهای هر دانشجو در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... را مرتفع سازند.


آذر یادآور شد: در طی ایام متمادی، این درک در دانشجویان پدید آمده که علاوه بر درس نیاز دارند به حوزه های دیگر هم بپردازند تا فن یا هنری بیاموزند و از آن استفاده کنند. کانون ایران‌شناسی و گردشگری از دو بخش تخصصی و عمومی تشکیل شده است که به معرفی جاذبه های توریستی ایران و برگزاری اردوهای مختلف خواهد پرداخت.


ضمن تشکر از دیگر کانون‌های فرهنگی که فرصت هم‌صحبتی با دبیران‌ آن‌ها میسر نشد، گفتنی است دانشگاه علامه طباطبائی در مدیریت جدید، فضا را برای فعالیت‌های گسترده دانشجویی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و سیاسی گشوده است که در این بین شور و نشاط دانشجویی در انجمن‌های علمی و تشکل‌های سیاسی نیز در کنار این کانون‌ها مشهود است. فضایی که علاوه بر ایجاد انگیزه در دانشجویان، مکمل فضای آموزشی و نویدبخش تربیت نسلی از جوانان کوشا، خلاق و مفید برای جامعه خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار