۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۰۴:۰۷
کد خبر: ۷۰۹۷

سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگویی، پیرامون برنامه‌های سال آینده این وزارتخانه برای تشکل‌های دانشجویی گفت: مسیر ما در برخورد و حمایت از تشکل‌های دانشجویی برای سال آینده تغییر نخواهد کرد و اعتقاد ما براین است که تشکل‌های دانشجویی مختلف باید بتوانند از حقوق قانونی خود برخوردار باشند.


به گزارش عطنا، هاشمی تاکید کرد: ما در سال جاری توانستیم منشور حقوق دانشجویی را منتشر کنیم و در سال آینده توزیع آن را بیشتر خواهیم کرد، این منشور می‌تواند کمک بسیاری به دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی داشته باشد.


معاون فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: سال آینده کارگاه‌هایی را برگزار خواهیم کرد که کار آموزشی و ترویجی در حوزه حقوق دانشجویی را آموزش دهند. با این کارگاه‌ها اساتید و دانشجویان می‌توانند ازحقوق و ظرفیت‌های قانونی خود بیش از پیش بهره‌مند شوند و تشکل‌ها و مجموعه‌های قانونی هم می‌توانند طبق این ظرفیت قانونی تشکیل شوند و از تنوع لازم برخوردار شوند و بستر مناسبت‌تری برای مشارکت گروه‌های مختلف دانشجویی فراهم کنند.


وی در خاتمه با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: همانطوری که بارها تاکید کرده‌ایم یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت علوم ترویج کرسی‌های آزاد اندیشی است، ترویج این کرسی‌ها باعث توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی در کشور خواهد شد در همین راستا تا آنجایی که بتوانیم از تشکل‌هایی که بتوانند این‌ کرسی‌ها را برگزار کنند، حمایت خواهیم کرد.


منبع: مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار