۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۹۴۴۲
dehghani (2)

سیدجلال دهقانی‌ فیروزآبادی، استاد روابط‌ بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان نظریه‌پرداز برجسته هشتمین دوره جشنوراه فارابی انتخاب و از سوی رئیس‌جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.


به گزارش عطنا، مراسم تقدیر از برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره فارابی با حضور رئیس‌جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری  ۲۴ بهمن ماه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد و طی آن از برگزیدگان این دوره در بخش‌های مختلف تقدیر شد.


در این مراسم سیدجلال دهقانی فیروزآبادی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان نظریه پرداز برجسته هشتمین دوره جشنواره فارابی انتخاب شد و در بخش تقدیر از برگزیدگان ویژه از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهور و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرارگرفت.


دهقانی فیروز‌آبادی صاحب کرسی نظریه‌پردازی فرانظریة اسلامی روابط بین‌الملل است. کرسی نظریه‌پردازی وی در سال ۱۳۹۴ پس از بررسی توسط داوران و ناقدان به عنوان یکی از کرسی‌های پذیرفته شده در کشور در زمینه علوم انسانی به تصویب در کمیته نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسید.


تبیین و تشریح فرانظریه اسلامی روابط بین‌الملل در این کرسی مورد توجه قرار گرفته است که در این چارچوب، چگونگی و الزامات نظریه‌پردازی اسلامی روابط‌بین و عوامل تأثیرگذار بر این فرآیند و مبانی فلسفی این نوع نظریه استخراج و تبیین شد.


جشنواره بین المللی فارابی از سال ۸۷ تاکنون ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی برگزار می شود که در گروه های دوازده گانه علمی از برگزیدگان تقدیر می شود.


برای آشنایی بیشتر با سیدجلال دهقانی‌ فیروزآبادی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی اینجا را کلیک کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار