۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۸۱۹
gharaei

دکتر امان الله قرایی مقدم ، جامعه شناس و استاد دانشگاه خوارزمی ، در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ، پیرامون ازدواج دانشجویی گفت: به طور کلی ازدواج دانشجویی مفید است زیرا دختر و پسر در دوران تحصیل یکدیگر را می بینند و از نظر شخصیتی و فکری ، یکدیگر را می شناسند. پسر متوجه سلوک و رفتار دختر میشود.


ازدواج دانشجویی موفق می تواند باشد اما مسئله بعد از ازدواج آغاز می شود. این ازدواج در صورتی موفق است که حمایت های کافی از دانشجویان به عمل آید. آنها پس از پایان تحصیل باید بتوانند در جامعه ، شاغل شوند. دانشگاه تنها نباید به دادن سکه و هدیه اکتفا کند. دانشگاه می تواند بسترساز مناسب برای شغل دانشجویان باشد.


وی افزود: دولت باید امنیت لازم برای تامین مخارج جوانان را فراهم نماید.22 درصد از فارغ التحصیلان بیکار هستند و جوانان 20 تا 30 را در بر می گیرد. از طرفی باید شرایط لازم برای سربازی حرفه ای فراهم شود.


دکتر قرایی مقدم تصریح کرد: دختر و پسر باید از نظر فرهنگی تجانس داشته باشند زیرا از این لحاظ ، طرز فکر نزدیکی دارند.


این استاد دانشگاه در رابطه با نقش خانواده ها گفت: خانواده ها بسیار مهم هستند اما با سخت گیری ها و عدم اعتماد به فرزند خویش و انتخابش ، گاهاً مانع این ازدواج ها می شوند.


وی درباره ی شناخت در ازدواج اظهار داشت: شناخت منطقی مسئله ی بسیار مهمی است که در این ازدواج وجود دارد به سبب آشنایی که در طول تحصیل به دست می آید. شناخت ، جوانان را از ازدواج هوسناک و عاشق پیشه ای بر حذر می داند. وی ، دختران را مخاطب قرار داد و گفت : از دختران می خواهم ، بدانند که ازدواج باید منطقی باشد و براساس شناخت ادراکی باشد. ازدواج لباس نیست که پس از چند وقت دل را بزند و بتوان آن را عوض کرد.


دکتر قرایی مقدم ، در رابطه با تفیک جنسی در دانشگاه ها بیان کرد: بهترین دوران برای ازدواج ، دوران دانشجویی است و نباید مانع این امر شد. دختر و پسری که تا این مرحله از تحصیل رسیده ند ، عاقل هستند و می توانند با جنس مخالف خود ، ارتباط اجتماعی مطلوب و به دور از ظن داشته باشند. در این رابطه مقام معطم رهبری در جمع دانشجویان گفته اند: دانشجویانی که به اختراعات بزرگ دست یافته اند دارای عقل و اختیار هستند.


وی خاطر نشان کرد: ازدواج تنها براساس احساسات زودگذر نباشد و منطق چاشنی آن باشد به خصوص برای دختران، زیرا طلاق برای آنها به معنای مرگ است. ازدواج مجدد برای مطلقه بسیار کم است پس باید در ازدواج ، خوب مطالعه و تحقیق کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار