۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۰:۵۶
کد خبر: ۲۷۳۴۳
DSC00507

به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این نشست، نجیمی دبیر دبیران کانونهای فرهنگی و هنری دانشگاه به گزارشی اجمالی از فعالیت‌های این کانون پرداخت و گفت: کارها و فعالیت‌های این کانون تحت عنوان "سهم من از ... " شروع می‌شود و تاکنون بیش از 3000 عضو فعال در این کانون فعالیت دارند.


DSC00498
علی مرادی دبیر این کانون نیز افزود: شورای مرکزی این کانون 23 عضو دارد که از بیشتر دانشکده‌ها و از رشته‌های متنوع می‌باشند در حالیکه کانون فرهنگی خیریه کار خود را از 14 مهر 93 بصورت رسمی آغاز کرده و بعد از گذشت سه ترم توانسته حدود 35 فعالیت با بار مالی بیش از 50 میلیون تومان به انجام برساند که تمامی این فعالیت ها بصورت همزمان در دانشکده‌ها برگزار می‌شود.
وی همچنین به راه‌اندازی نشریه "فصلی نو" از سوی این کانون اشاره کرد که به لحاظ صرفه‌جویی بصورت سالنامه منتشر می‌شود و فعالیت‌های یکساله و چشم‌انداز کانون فرهنگی خیریه در آن قابل مشاهده است. در فعالیت‌های این کانون هرچند اولویت با خود دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی است اما به منظور فرهنگ‌سازی کار خیر، این فعالیت‌ها بیرون از دانشگاه نیز دایر هستند.
مدیر فرهنگی دانشگاه علامه در ادامه تصریح کرد: ترویج نوع‌دوستی از احساسات و روحیه‌هایی است که الان در جامعه ما به نوعی کم رنگ شده است درحالیکه بیش از پیش به آن نیاز داریم و کاری که کانون فرهنگی خیریه انجام می‌دهد هم از بعد نتایج و مهمتر از آن، از بعد فرهنگ به نوعی از خود گذشتگی و ایثار بوده که این کار باعث زنده ماندن این فرهنگ شده و قابل تقدیر است.
در ادامه دکتر شالچی مدیر نظارت ارزیابی و برنامه ریزی راهبردی این معاونت، افزود: خیلی از مواردی که یک موسسه خیریه در سطح کلان باید انجام دهد، کانون فرهنگی خیریه به طور دقیق موارد آن را رعایت می‌کنند اما شما نباید غافل شوید که ابزار دیگری تحت عنوان رساله‌ها، پایان نامه‌ها و همایش‌ها داریم که خیلی از موضوعات جای کار دارد و باید به سمت درگیرشدن در جامعه پیش برویم.
وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم شما واسطه شوید و در دانشکده‌ها و رشته‌های گوناگون، دانشجو را با اقشار مبتلا به و مشکلات گوناگونی که در جامعه وجود دارد، به نوعی آشنا کنید و کارهای این کانون صرفا به کمک‌های مادی منتهی نشود.


در پایان این نشست نیز معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به ذکر نکاتی در مورد کانون فرهنگی خیریه پرداخت و ابراز امیدواری کرد روی این موارد مطالعه و برنامه‌ریزی شود. از جمله:
1. کانون فرهنگی خیریه جزئی از پیکر دانشگاه علامه طباطبائی است و با توجه به ماهیت دانشگاه و توجه به امور خیر، باید فعالیت‌های این کانون سنخیت با ماهیت نیز داشته باشد و دانشجویان خود دانشگاه را تحت حمایت قرار دهد و این اولویت را در فعالیت‌های خود لحاظ نماید.
2. مصادیق امر خیر را استخراج نمایید و تنها از بعد مادی به این امر نگاه نکنید و می‌توانید در قالب اردوهای جهادی و کارهای آموزشی و .. . نیز اثرگذار باشید.
3. شما بیاندیشید که با داشتن 3000 نفر عضو فعال چگونه یک شبکه با قابلیت‌های گوناگون بسازید تا ظرفیت‌های کانون فرهنگی خیریه افزایش یابد.
4. به نظر بنده فرهنگ کار خیر برای شما بهتر از خود عمل خیر است زیرا تحت قالب معاونت فرهنگی و اجتماعی هستید و بیشتر به ترویج فرهنگ خیر بپردازید.
5. اگر به اردوی جهادی و یا کارخیر در فراتر از مرزهای دانشگاه می‌روید بهتر است دستاوردهای خود را به دانشجویان در قالب فرهنگ‌سازی و ترویج کار خیر و بالا بردن اطلاعات و دانش دانشجویان آن را در اختیار سایر دانشجویان با برگزاری همایش و نشست و ... قرار دهید.


[gallery columns="2" ids="27352,27351,27349,27348"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار