۱۹ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۴۲۴۵
todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-1-2

به گزارش عطنا، مراسم تودیع و معارفه معاونان قدیم و جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی که روز گذشته در سالن شورای این دانشگاه برگزار شد، دارای حاشیه‌هایی بود که در پی می‌آید.



نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برنامه‌های دانشگاه علامه را رصد می‌کند 


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-17


* حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز منصوب شدند تا طی یک فعالیت کوتاه چند ماهه و بررسی آن در صورت موافقت دانشگاه، طرح ادغام دو معاونت دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی اجرایی شود.


* حجت‌الاسلام سیدضیاء حسینی، معاون نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه این نهاد بیشترین فعالیت‌ کاری را با معاونت فرهنگی و اجتماعی داشته است، گفت: آقای ملکی در معاونت فرهنگی معمولا اولین نفر وارد محل کار شده و به عنوان آخرین نفر نیز آنجا را ترک می‌کردند که نشان از دغدغه کاری، فرهنگی و اعتقادی او دارد.


وی با اشاره به اینکه آقای ملکی در معاونت فرهنگی عملکرد خوبی داشتند، بیان کرد: با توجه به هجوم ظرفیت‌ها و استعدادهای سطوح مختلف دانشگاه به معاونت فرهنگی، فعالیت در داخل و خارج از آن کار بسیار سختی است که برای آقای سلیمی‌بجستانی در این سمت آرزوی موفقیت می‌کنیم.


حسینی با اشاره به اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور توجه ویژه‌ای به برنامه‌های دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یک الگو دارد، افزود: انتظارات از دانشگاه علامه به خصوص معاونت فرهنگی زیاد است.



ترکش‌های معاونت فرهنگی نصیب حراست دانشگاه شد


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-14


* فرامرز صحرایی، مدیر حراست دانشگاه علامه طباطبائی هم با آرزوی توفیق برای دکتر ملکی و تبریک به آقای سلیمی‌بجستانی، اذعان کرد: آقای ملکی فشار زیادی را تحمل کردند و ترکش‌های برخی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز نصیب حراست دانشگاه شد.



شخصیت علمی آقای ملکی بیشتر از مقام دنیوی است که دست به دست شود


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-11


* حسن اسدزاده، رئیس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی نیز با اشاره به اینکه آقای ملکی برای همه ما الگو علمی و فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: مقام، منزلت و شخصیت علمی و اخلاقی آقای ملکی بیشتر از مقام دنیایی است که دست به دست شود.


* زهرا جامه‌بزرگ، مدیر نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی نیز با بیان اینکه با وجود آقای ملکی در این معاونت احساس نمی‌کردیم که کسی بر ما ریاست می‌کند، گفت: برخورد آقای ملکی با کارشناسان و مدیران فرهنگی به گونه‌ای بود که نزد او مَشق می‌کردیم.


وی بیان اینکه کارشناسان معاونت فرهنگی خیلی علاقمند بودند در این جلسه برای تشکر از آقای ملکی حضور داشت باشند، بیان کرد: آقای ملکی با ویژگی‌های چون صبوری و متانت، الگوی ارزشی و اخلاقی برای کل دانشگاه علامه طباطبائی هستند.



از تشبیه تغییر مسئولان دانشگاه به تیم فوتبال تا لشکرکشی از چهارراه لشکر


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-24


* معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز جابه‌جایی در مسئولیت‌ها و معاونت‌های دانشگاه را به مسابقه فوتبال تشبیه کرد و گفت: در مسابقه فوتبال ممکن است با تعویض بازیکنی در زمین او ناراحت و نگران شود ولی هم اکنون در دانشگاه با تغییر در مسئولیت‌ها چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.


حبیب هنری اضافه کرد: خوشبختانه در این چند سال در دانشگاه علامه طباطبائی به گونه‌ای عمل شده است که در صورت تغییر یک مسئول با خوشرویی پذیرفته و روی نیمکت می‎‌نشیند و این فضا مرهون تلاش‌های آقای سلیمی، رئیس دانشگاه است.


وی در هنگام صحبت‌های خود از لفظ لشکرکشی از چهاره لشکر (پایین‌تر از خیابان انقلاب و محل قدیم دانشکده روانشناسی و پردیس نیمه حضوری دانشگاه علامه) به پردیس مرکزی اشاره کرد که با خنده مدیران حاضر در جلسه مواجه شد. البته استفاده آقای هنری از این لفظ برای هم‌ردیف شدن واژه لشکرکشی با چهاراه لشکر به جای استفاده از اسباب‌کشی بود.


* مرتضی خورسندی، مدیر امور فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی نیز با بیان اینکه فعالیت در کنار آقای ملکی تجربه بزرگ و دست‌نیافتنی بود، گفت: از طرف خودم و مجموعه معاونت فرهنگی از تلاش‌های وی تشکر می‌کنم.


وی کسب عناوینی چون رتبه اول رویش کشوری (کانون‌های فرهنگی)، رتبه دوم جشنواره ملی حرکت (انجمن‌های علمی و دانشجویی) و رتبه اول کرسی‌های آزاداندیشی را از جمله دست‌آوردهای معاونت فرهنگی در زمان آقای ملکی دانست و اظهار کرد: برای آقای سلیمی‌بجستانی نیز آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم مسیر صعودی در معاونت فرهنگی را با شیب سریع‌تری دنبال کنند.



دعا برای سلامتی آقای نژدساعی مدیر امور رفاه دانشجویی دانشگاه


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-1-17


* حجت‌اله الماسی، مشاور اجرایی معاونت دانشجویی نیز با بیان اینکه نام آقای ملکی در حوزه اخلاق و مدیریت ماندگار خواند ماند، گفت: برای آقای سلیمی‌بجستانی نیز آروزی موفقیت دارم.


وی دلیل تأخیر برای حضور در این جلسه را عیادت از آقای عبداله نژدساعی، مدیر امور رفاه دانشجویان معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی که به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان بستری است، برشمرد که حاضران در جلسه و رئیس دانشگاه نیز جویای حال وی شدند و برای سلامتی او دعا کردند.


* زهره حسینی، رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علامه طباطبائی نیز با آرزوی توفیق برای آقای ملکی، انتصاب آقای سلیمی‌بجستانی به سرپرستی معاونت فرهنگی و اجتماعی را تبریک گفت.



درخشش دانشگاه که از در و دیوار نیست!


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-25


* غلامعلی کارگر، رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی نیز گفت: بنده در برنامه‌های مربوط به رشته خودمان، تربیت بدنی و معاونت فرهنگی دعای حضرت موسی در قرآن را می‌خوانم که در این هنگام سلیمی، رئیس دانشگاه گفت: «این دعا را وقتی حضرت موسی می‌خواست پیش فرعون برود، می‌خواند».


کارگر در ادامه با بیان اینکه در مباحث مرتبط با حوزه فرهنگی در دانشگاه باید سعه‌صدر داشته باشیم، افزود: در طول مدتی که افتخار آشنایی با آقای ملکی در بخش‌های مختلف دانشگاه را داشتم، همیشه فعالیت‌های علمی و اخلاقی وی زبانزد بود.


وی بیان کرد: امثال آقای ملکی سرمایه دانشگاه هستند و دانشگاه‌هایی که در سطح کشور مقام و رتبه اول را کسب می‌کنند و می‌درخشند که از در و دیوار نیست بلکه دلیل آن نیروی انسانی است. ضمن‌آنکه به قول علمای مدیریت، نقطه قوت هر سازمانی نیروی انسانی آن است و یکی از نیروهای انسانی ارزشی و بسیار پرپتانسیل دانشگاه علامه طباطبائی قطعا شخصیتی مثل آقای ملکی است.


کارگر افزود: در یک مقعطی بنده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بودم و فردی که مسئولیت را به من تحویل داد، گفت: زمانی می‌فهمید دنیا رنگی است که بخواهید مسئولیت را تحویل بدهید و قبل از آن همه چیزی خاکستری به نظر می‌رسد.


وی با بیان اینکه بنده و آقای ملکی نمی‌گویم همدرد ولی همسنگر هستیم، گفت: معاونت عمرانی که مسئولیت آن با بنده بود را نیز در معاونت اداری و مالی دانشگاه ادغام کردند.


کارگر خطاب به سلیمی‌بجستانی نیز گفت: معاونت فرهنگی نیز آنقدر که می‌گویند، ترسناک نیست و از معاون جدید می‌خواهم که با قوت این راه را ادامه دهد. البته در راه ادغام ممکن است مشکلاتی ایجاد شود مثل مسائلی که در زمان معاونت عمرانی بنده با معاونت اداری و مالی داشتیم، ولی می‌توانیم ادغام دو معاونت دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی را به فال نیک بگیریم.



سلیمی خطاب به سلیمی‌بجستانی: «حالا شاید چند وقت دیگر این قضیه صورت گیرد»


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-1-22


* سلیمی‌بجستانی، سرپرست جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز در ابتدای سخنان خود گفت: دیروز وقتی یکی از دوستان را دیدم و فهمیده بود بنده قرار است مسئولیت معاونت فرهنگی را عهد‌دار شوم، می‌گفت: داری با خودت چیکار می‌کنی؟ و حس بنده مثل موقعی بود که فردی با خودرو تصادف می‌کند.


وی با اشاره به اینکه اگر آقای ویژه، معاون اداری و مالی دانشگاه در حلسه بودند حتما یک درخواست مکتوب از وی برای معاونت فرهنگی می‌گرفتم، اظهار کرد: کاش در زمینه ادغام و یا تعیین سرپرست برای معاونت فرهنگی و اجتماعی قضیه برعکس می‌شد و آقای ملکی قبول مسئولیت می‌کردند تا ما استراحت کنیم که آقای سلیمی رئیس دانشگاه با اشاره به آقای سلیمی‌‌بجستانی گفت، «حالا شاید چند وقت دیگر این قضیه صورت گیرد».


* در پایان این مراسم سیلمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خطاب به آقای حسینی، معاون نهاد رهبری در دانشگاه گفت: حال چون باب شوخی را باز کردید، شما قرار بود بعد از سفر زیارتی اربعین خودروی خود را به دانشگاه تقدیم کنید، چی شد؟


عطنا رسانه همه دانشگاه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار