۱۸ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۳۹۳۰
kelas-khali

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعلام فراخوان جذب اعضای هیئت علمی در بهمن ماه خبر داد و گفت: این فراخوان برای جذب در رشته‌های جدید و بین رشته‌ای اعلام می‌شود.


به گزارش عطنا، محمد علی کی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به رفع مشکل بازنشستگی استادان دانشگاه‌ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از اینکه مشکل بازنشستگی استادان دانشگاه‌ها در لایحه برنامه ششم توسعه توسط نمایندگان مجلس رفع شود، مباحثی در خصوص صدور مجوز استخدام اعضای جدید هیئت علمی مطرح شد.


وی ادامه داد: این مباحث به این دلیل مطرح شده بود که ما نگران بودیم با عدم حل مسئله بازنشستگی استادان، حدود ۲ هزار نفر از استادان دانشگاه‌ها بازنشسته شوند.


رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فراخوان جذب اعضای هیئت علمی در بهمن ماه سال جاری، ادامه داد: تا زمانی که مشکل بازنشستگی استادان حل نشده بود، قرار بود، فراخوان بهمن ماه برای جایگزین کردن استادان بازنشسته و برای رشته‌های قدیمی باشد، ولی با رفع این مشکل فراخوان بهمن ماه برای جذب در رشته‌های جدید و بین رشته‌ای اعلام می‌شود.


کی نژاد افزود: در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی در بهمن ماه، مجوز جذب حدود ۲ هزار عضو هیئت علمی برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، حدود ۱۴۰۰ عضو هیئت علمی برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ۵ هزار عضو هیئت علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است.


براساس پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه در ماده ۳۴ پیش بینی شده بود پاداش پایان خدمت و بازنشستگی کارکنان دولت، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و قضات تا ۷ برابر حداقل حقوق ضرب در تعداد سنوات سالانه خدمت محاسبه و پرداخت شود.


براساس این پیشنهاد پاداش پایان خدمت برخی شاغلان دولتی، دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی به یک دوم و در برخی موارد تا یک سوم تقلیل می‌یافت.


این مسئله باعث می‌شد اعضای هیئت علمی برای بازنشستگی تشویق شوند و در زمان پیشنهاد ماده ۳۴ لایحه توسعه ششم، روسای دانشگاه‌ها با موجی از درخواست‌های بازنشستگی مواجه شده بودند که با حذف ماده مذکور مشکل پیش آمده نیز رفع شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار