۲۷ دی ۱۳۹۴ ۰۳:۴۶
کد خبر: ۲۵۹۶۸

برنامه زمان بندی چهاردهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان بهمن 94 اعلام شد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، براساس این گزارش متقاضیان درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی از سوی کارشناسان مرکز جذب، می توانند پس از ورود به سامانه نور رضوی و یا تماس با این مرکز، پرسش خود را مطرح و پاسخ آن را درکمتر از یک روز کاری دریافت کنند.


همچنین پیگیری و انجام همه امور ازطریق سامانه نور رضوی بوده و شرط لازم پذیرش پرونده ها در دبیرخانه هیئت مرکزی است و دانشگاه ها ملزم به اجرا و پیگیری تمامی امور مربوط به فراخوان از طریق سامانه مذکور هستند.


تلفن پاسخگویی مرکز جذب 51 الی 88575647 است که مراجعه کنندگان می توانند به بخش ارتباط با مرکز یا سوالات متداول مراجعه کنند . همچنین آدرس سایت مرکز جذب www.mjazb.ir است.


عینیت و ترویج رفتار قرآنی هدف نهایی توسعه پژوهش و آموزش است


قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی، وضعیت، برنامه ها و افق پیش رو گفت: هدف نهایی از فعالیت های قرآنی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی، نفوذ قرآن در دل و جان و عینیت یافتن آن در رفتار و اعمال انسانهاست و از آنجا که هدایت قرآن جهانشمول است، باید کوشید ابعاد جهانی و انسانی در فعالیت ها مدّنظر باشد.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمد سعید تسلیمی در این نشست با اشاره به حدیث شریف ثقلین اظهار کرد: در سطح ستاد و صف، توجه توأمان و بهره گیری همزمان از قرآن و عترت مطلوب و مورد نظر است و در نامگذاری ها نباید از این نکته غفلت شود.


وی افزود: در پرتو این توجه، روابط تعاملی و متقابل صف و ستاد در سیاست گذاری و برنامه ریزی و اجراء تکاملی و سازنده خواهد بود و کانون های قرآن و عترت دانشجویی در خطّ مقدم این خدمت می توانند به نحو مؤثرتری نقش آفرینی کنند.


وی در خصوص آموزش عالی قرآنی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی افزود: با نگاهی اجمالی به عناوین رشته ها و گرایش های مختلف درمی یابیم که بازنگری و گاه ادغام و تجمیع به منظور افزایش کیفیت و عمق بخشی به این برنامه ها ضروری است.


تسلیمی با اشاره به اهمیت سلوک و رفتار استادان قرآنی و با استناد به روایت اسلامی بیان داشت: تبلیغ در بالاترین درجه خود، با عمل انجام می شود از این رو تأثیرگذاری آموزش ها و پژوهش ها بطور قابل توجهی تحت تأثیر ابعاد تربیتی در طرز سلوک و رفتار استادان و مربیان است و دانشجویان و مخاطبان آموزش ها، با چشمان باز و ذهن های فعال، به نحوه رفتار استادان توجه دارند.


وی ضمن قدردانی از کوشش های نظری و پژوهش های انجام شده و تلاش صاحب نظران و دست اندرکاران حوزه مطالعات قرآنی افزود: باید همواره در نظر باشد که هدف از این خدمات و کوشش ها، تحقق و تعیّن محصول نهایی در عمل یعنی عرضة مکارم اخلاق در پرتو معارف قرآنی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار