۱۴ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۳۴۳۲
talebi-esfahan

هوشنگ طالبی در نخستین اجلاس ملی کمیته‌های دستگاهی گفت: در دانشگاه اصفهان دستورالعمل شناسایی استعدادهای نوآوری نظریه‌پردازی، نقد و مناظره را به جهت توسعه این بحث ایجاد کردیم. هم‌راستا کردن فعالیت‌های علمی- پژوهشی دانشگاه که منتج به نظریه و نظریه‌پردازی شود، از اهداف اصلی این راهکار است.


به گزارش عطنا، نخستین اجلاس ملی کمیته‌های دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه‌های سراسر کشور صبح دو‌شنبه، ۱۳ دی‌ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در این اجلاس، هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا فعالیت‌های علمی و پژوهشی بسیاری که در دانشگاه اتفاق می‌افتد، منتج به کرسی‌های نظریه‌پردازی نمی‌شود؟ گفت: من احساس می‌کنم جواب این پرسش این است که ما کرسی‌های نظریه‌پردازی را جدا از فعالیت‌های علمی-پژوهشی تعبیر و تفسیر می‌کنیم.


او ادامه داد: شاید هم اشکال بر این باشد که فعالیت‌های علمی-پژوهشی جهت‌گیری درستی ندارند و نقدی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که واقعا مجموعه مقالات یک نفر می‌تواند نشان‌دهنده فعالیت‌های علمی و فهم علمی و پژوهشی فرد باشد؟ اگر به این نکته توجه کنیم و این موضوع را در دانشگاه‌ها حل کنیم، مسئله حل شدست.


وی با ابراز تاسف از فعالیت‌های علمی بدون اساس در دانشگاه‌ها اظهار کرد: امروزه متاسفانه فعالیت‌های علمی منتج به نظریه‌ها بسیار فعالیت‌های پراکنده‌ای هستند لذا ما در دانشگاه اصفهان به این مسئله پرداختیم که چگونه فعالیت‌های پژوهشی در جهت مرجعیت‌بخشی به علم پیش برود.


طالبی تصریح کرد: به این ترتیب در کمیته دستگاهی دانشگاه دستورالعمل شناسایی استعدادهای نوآوری نظریه‌پردازی، نقد و مناظره را به جهت توسعه و گسترش بحث نظریه‌پردازی ایجاد کردیم.


رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اهداف و راهبردهای این دستورالعمل گفت: هم‌راستا کردن فعالیت‌های علمی- پژوهشی دانشگاه که منتج به نظریه و نظریه‌پردازی شود، از اهداف اصلی این راهکار است.


او در پایان سخنان خود اظهار کرد: اگر بتوانیم کرسی‌های نظریه‌پردازی را در راستای فعالیت‌های علمی به خصوص فعالیت‌های پژوهشی اساتید و همکاران ببینیم و دانشگاه را در این جهت سوق دهیم که کارهای پژوهشی در جهتی منتج به نظریه و نظریه‌پردازی شود، راه را درست رفته‌ایم و منتج به نتایج مثبتی خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار