۰۶ دی ۱۳۹۵ ۰۴:۱۰
کد خبر: ۶۲۰۱۳
Maleki-2

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: در ترم گذشته نه تنها برای ما بلکه برای کل دانشگاه محدودیت‌های مالی ایجاد شد که در برخی از فعالیت‌ها اثر گذاشت. اما خوشبختانه آن محدودیت‌ها برطرف شده و ما برای ترم و سالی که در پیش رو داریم، بودجه بر اساس برنامه‌هایی که ارائه داده‌ایم اختصاص می‌یابد.


حسن ملکی در گفت‌و‌گو با عطنا، ضمن تبریک موفقیت کانون‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره رویش گفت: امیدوارم این موفقیت‌ها در سال‌های آینده و در بخش‌های مختلف تکرار شود.


وی با بیان اینکه عوامل چندگانه‌ای موجب شد تا کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه بتوانند چنین رتبه‌هایی را به دست بیاورند، افزود: یکی از مهمترین عوامل آن برنامه‌محوری بود.


ملکی در همین رابطه تصریح کرد: یعنی از ابتدای سال ما از کانون‌های فرهنگی و هنری و سایر واحدها درخواست کردیم تا برنامه‌های خود را برای یک سال ارائه دهند و بر این اساس به فعالیت بپردازند تا بتوانیم جهت‌گیری مطلوب‌تری در فعالیت‌ها داشته باشیم.


وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری هم تا حدود زیادی به این خواسته عمل کردند و توانستند از طریق اجرای برنامه‌های هدف‌مند به موفقیت‌های زیادی برسند، گفت: عامل دوم در زمینه این موفقیت‌ها همکاری‌های تیمی و گروهی بود که در بین کانون‌ها به خوبی شکل گرفت. ضمن‌آنکه با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و مشورتی از فکر همدیگر استفاده کرده و کارهای در میان گروههای متعددی نیز تقسیم‌بندی شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی به تشکیل اتاق فکر توسط کانون‌های فرهنگی و هنری و همگرایی آن‌ها با همدیگر اشاره کرد و افزود: حاصل آن نیز غنا بخشیدن به فعالیت‌ها بود که در نهایت موفقیت را در پی داشت.


وی اذعان کرد: یکی دیگر از عوامل این موفقیت که فکر کنم بی‌تأثیر هم نبود، خود بنده به عنوان مسئول با کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه ارتباط بیشتری داشته و گاهی از آنان نیز گزارش فعالیت دریافت می‌کردم. بر اساس همین گزارش‌ها بازخوردهایی را به کانون‌ها ارائه می‌دادم که بر اساس آن در فعالیت‌هایشان بازاندیشی می‌کردند.


ملکی با بیان اینکه نظارت و هم‌اندیشی مستقم بنده در موفقیت کانون‌های فرهنگی و هنری در جشنواره رویش بی‌تأثیر نبود، گفت: شاید اصلی‌ترین عامل در این موفقیت این باشد، افرادی که در کانون‌های دانشگاه فعالیت می‌کنند بدون استثناء، یک شوق و انگیزه بالایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته و به صورت خودکار فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.


وی با بیان اینکه اینگونه فعالیت کردن کانون‌ها برای من و همکارانم در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی نیز انگیزه ایجاد می‌کند، بیان کرد: امیدوارم در سال‌های آینده نیز با الهام‌گیری از تجربه‌ها این موفقیت‌ها را تکرار کنیم.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌هایی برای ادامه روند موفقیت کانون‌های فرهنگی و هنری دارید، گفت: اعتقاد دارم که نباید تعداد کانون‌ها را افزایش دهیم چون همین تعدادی که فعالیت دارند، کفایت می‌کند.


وی با بیان اینکه از این به بعد باید از نظر کیفی در حوزه کانون‌ها فعالیت کرده و ارزیابی دقیق‌تری از آنها داشته باشیم، اظهار کرد: باید خود را نسب به اجرای برنامه‌ریزی متعهد کرده و بر اساس آن سنجیده شویم تا ببنیم چه میزان به اهداف دست پیدا کرده‌ایم.


ملکی ارزیابی را موجب برداشتن قدم‌های مؤثر در سال‌های آینده دانست و یادآور شد: در مراسم روز پژوهش در معاونت فرهنگی اعلام کردم که هر کارشناس فرهنگی باید یک پژوهشگر هم باشد و این یکی از مهمترین برنامه‌های ما است.


وی اضافه کرد: هر کانون فرهنگی و هر کارشناس فرهنگی باید بتواند از طریق مطالعات و کارهای تحقیقاتی ریز و درشت و البته با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، پدیده‌های فرهنگی مربوط به حوزه خود را دقیق‌تر دیده و عمیق‌تر مطالعه کند تا بتواند بر اساس  آن یک برنامه‌ریزی علمی مناسبی داشته باشد.


ملکی افزود: اگر این کار را انجام ندهیم ممکن است فعالیت فرهنگی و هنری ما از عمق کمتری برخوردار باشد چون ماهیت کار فرهنگی و هنری قابل انعطاف بودن آن است. ضمن‌آنکه اگر مدیریت علمی در این زمینه صورت نگیرد، ممکن است فعالیت‌های فرهنگی، ضعف محتوایی داشته و به غنای کیفی لازم نرسند.


وی در پاسخ به برخی از انتقادات دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری در زمینه کمبود بودجه مالی و عدم تأمین هزینه برخی از برنامه‌ها، گفت: موفقیت کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه در جشنواره رویش که چند روز پیش به دست آمده که از هوا نیامده و یا از زمین نجوشیده است. مگر این 16 رتبه‌ای که در 16 کانون فرهنگی و هنری دانشگاه به دست آوردند متعلق به کانون‎ها نبود؟


ملکی در همین رابطه خاطرنشان کرد: این دوستان چه پاسخی به رتبه‌های اخیر دانشگاه علامه در جشنواره رویش دارند؟ به نظر می‌رسد برخی از دوستان ما در کانون‌های فرهنگی و هنری باید مواضع خود را شفاف و انتقادهایشان را مستند و مستدل بیان کنند.


وی گفت: موفقیت‌های اخیر نشان دهنده این است که در  فضای فعلی شرایط برای انجام کارها بهتر بوده است. ضمن‌آنکه اگر برادری در کانون‌های فرهنگی و هنری انتقادی هم دارد، باید این انتقادات را شنید ولی این موارد باید با سابقه فرهنگی و هنری بیان شود تا نافذ باشد.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه باید دوستان ما عادت کنند ناقد فرهنگی باشند و فرهنگ نقد را هم مورد عنایت قرار بدهند، افزود: البته بنده به عنوان معاون فرهنگی به طور کامل در خدمت برادران و خواهران هستم و آنان مرتباً به ما مراجعه و حرف‌های خود را بیان می‌کنند.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار