۳۰ آذر ۱۳۹۵ ۰۵:۲۳
کد خبر: ۶۱۳۹۷
borjali-vs-sokhanrani-pezhoohesh-ravanshenasi-12

بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از برترین‌های این حوزه، چهارشنبه ۲۴ آذر ماه در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد و همچنین سهرابی، معاون پژوهشی دانشکده به ارائه عملکرد یکساله اخیر این معاونت پرداخت.


به گزارش عطنا،در ابتدای این مراسم، احمد برجعلی، رئیس دانشکده روان‌شناسی اظهار کرد: هر سال دانشگاه کارهای پژوهشی انجام گرفته در هر دانشکده و ارزیابی آن در زمینه فعالیت‌های پژوهشی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این نشست جلسه تکریم از مقام علم و دانش، سپاسگزاری از اعضای هیئت علمی، گروه‌های آموزشی و دانشجویان است.


در ادامه فرامرز سهرابی، معاون پژوهشی دانشکده روان‌شناسی به ارائه گزارشی از عملکرد پژوهشی دانشکده پرداخت و گفت: دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی بالاترین امتیاز را در زمینه پژوهشی کسب کرده و سبب ارتقای جایگاه این دانشکده در دانشگاه شده است.


او ادامه داد: 16 طرح پژوهشی در سطح درون دانشکده‌ای و درون دانشگاهی از آذر 94 تا آذر 95 انجام شده است. همچنین هفت هسته پژوهشی که شامل مطالعات آموزش عالی، مطالعات سالمندی، توسعه سرمایه‌های انسانی در سازمان‌های اجرایی و صنعتی، آسیب‌های خانواده، مطالعات بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، تهیه منابع علمی در حوزه سنجش و اندازه‌گیری، توان‌بخشی مبتنی بر جامعه و مداخله در بحران و مدیریت استرس است، از فعالیت‌های حوزه پژوهش در این دانشکده است.


وی با اشاره به اینکه درمجموع از 9 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری حمایت مالی صورت گرفته، اذعان کرد: مبلغ 750 هزار تومان برای مقطع ارشد و یک میلیون و نیم برای مقطع دکتری در نظر گرفته شده است که اگر موضوع این پایان‌نامه‌ها جزو اولویت‌های دانشگاه باشد این مبلغ تا دو برابر هم تعلق می‌گیرد.


سهرابی همچنین خاطرنشان کرد: سه فرصت مطالعاتی در سال جاری توسط استادان این دانشکده مورد استفاده قرار گرفته که دو مورد از آنها به دکتر علیزاده و دکتر صادقی در کشور کانادا و دیگری به احسان طوفانی‌نژاد در کشور استرالیا اختصاص یافته است.


معاون دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ادامه داد: دو کارگاه بین‌المللی در این مدت برگزار شده که یکی از آنها توسط گروه تکنولوژی آموزشی در ایران و دیگری در مدرسه تابستانی علم‌سنجی اروپا توسط گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی انجام شده است. همچنین 19 عنوان کارگاه در سطح درون دانشکده‌ای برگزار شده است.


وی با اشاره به برگزاری همایش‌های تخصصی در دانشکده روان‌شناسی گفت: یک همایش بین‌المللی «استرس و بیماری‌های روانی» در اردیبهشت ماه 95 توسط گروه روان‌شناسی بالینی برگزار شده است. دو همایش داخلی نیز با محوریت «ساختارهای شغلی علم اطلاعات و دانش‌شناسی، گذشته، حال و آینده» توسط گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی انجام شده است.


معاون پژوهشی دانشکده روان‌شناسی اظهار کرد: از دیگر فعالیت‌های حوزه پژوهشی این دانشکده برگزاری هشت نشست علمی، شش سخنرانی علمی، چاپ پنج کتاب، یک بازدید علمی از کشور مالزی توسط دکتر صادقی و شش نفر از دانشجویان دکتری از رشته برنامه‌ریزی و یک بازدید علمی از کشور روسیه توسط گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی می‌باشد.


به گفته او بررسی، تایید و امتیازدهی گرند اعضای هیئت علمی و آثار علمی، پیگیری امور مربوط به دانشجویان پژوهش‌محور و صدور مجوز دفاع دانشجویان دکتری از جمله فعالیت‌های معاونت پژوهشی در سال اخیر محسوب می‌شود.


سهرابی اضافه کرد: از فعالیت‌های بخش کتابخانه در سال اخیر تهیه و تامین منابع علمی، تهیه 2000 جلد کتاب فارسی، 600 نسخه کتاب لاتین، 519 عنوان پایان‌نامه، 200 آزمون روانی و 20 نسخه پروژه‌های تحقیقاتی می‌باشد. همچنین این دانشکده 10 فصل‌نامه دانشجویی در اختیار دارد که بیشترین تعداد در بین سایر دانشکده‌هاست. از این تعداد شش فصل‌نامه علمی-پژوهشی و چهار مورد در آستانه علمی-پژوهشی شدن قرار دارند.


در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشکده روان‌شناسی با ارائه لوح سپاس تقدیر و قدردانی شد.


پژوهشگران از میان اعضای هیئت علمی؛ پژوهشگر رتبه اول دکتر علی دلاور، پژوهشگر رتبه دوم اسماعیل سعدی‌پور و پژوهشگر رتبه سوم دکتر عباس عباس‌پور معرفی شدند.


در بخش دانشجویی، پژوهشگر برتر در مقطع دکتری، یوسف اعظمی و پژوهشگر برتر در مقطع کارشناسی ارشد، مرتضی بختیاروند انتخاب شدند.


همچنین از ابوذر اصغری به عنوان کتابدار برتر و راضیه مردی به عنوان کارشناس پژوهشی برتر تقدیر و قدردانی شد.


گوشه هایی از این مراسم:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار