۲۶ آذر ۱۳۹۵ ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۱۴
ekhtetamie-hafte-pezhoohesh-hoghoogh-4

معاون اداری و مالی دانشگاه علامه گفت: در سال 96 برنامه‌های دانشگاهی از حیث تخصصی شدن، تغییر چشمگیری خواهند داشت و این باعث تنوع برنامه‌ها می‌شود، بنابراین به لحاظ بودجه و اعتبار، آینده خوبی را در دانشگاه داریم. 


به گزارش عطنا، بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از برترین‌ها چهارشنبه 24 آذر ماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


بهزاد رضوی فرد، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای مراسم اظهار کرد: هر سال، دانشگاه کارهای پژوهشی انجام گرفته در هر دانشکده و ارزیابی آن در زمینه فعالیت‌های پژوهشی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این نشست جلسه تکریم از مقام علم و دانش، سپاسگزاری از اعضای هیئت علمی، گروه‌های آموزشی و دانشجویان است.


در ادامه محمدرضا ویژه، معاونت اداری و مالی دانشگاه اظهار کرد: نهایت تلاش ما این است که از فعالیت‌‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه حمایت کنیم، اما محدودیت‌هایی از قبیل ضوابط و مقررات حاکم بر دانشگاه و محدودیت منابع مالی وجو دارد.


ویژه در خصوص وضعیت پژوهشی دانشگاه خاطرنشان کرد: وضعیت پژوهش در کشور ما وضعیت مطلوبی هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی ندارد و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.


او افزود: اما در دانشگاه رکن اساسی پژوهش است، در نتیجه این شامل دانشگاه نخواهد شد و ما در دانشگاه در تلاش هستیم که بیش‌ترین سرمایه‌گذاری را در زمینه پژوهشی داشته باشیم و علاوه بر آموزش، دو تا اولویت اصلی، در حوزه مسائل دانشجویی و پژوهشی است که ما بر روی آن حساسیت داریم.


ویژه تاکید کرد: در سال 93 برنامه بودجه‌ای تحقیقات دانشگاهی فقط در یک سرفصل کلی تامین و تخصیص اعتبار ارائه شد و هیچ جزئیاتی در باره برنامه وجود نداشت، یعنی برای برنامه پژوهشی، سمت و سوی خیلی مشخصی نداشتیم.


وی ادامه داد: در سال 94 هم بودجه تحقیقات و پژوهشی دانشگاهی شبیه سال 93 شد و شامل یک سرفصل کلی بود اما از حیث تنوع هفت تا زیر فصل تعریف کرده بود و تخصص در زمینه امور پژوهشی بیش‌تر شد.


او یادآور شد: در سال 95، برنامه تحقیقات دانشگاهی، توسعه بهتری پیدا کرد، برنامه‌ پایه پژوش‌های دانشگاهی، شامل شش زیر فصل و برنامه پژوهش‌های توسعه‌ای، شامل پنج زیر فصل یود که نسبت به سال‌های قبل ریزتر و تخصصی‌تر شد.


ویژه درباره برنامه بودجه سال 96 گفت: در سال 96 باتوجه به رایزنی‌هایی که ما با کارشناسان و مدیران وزارت علوم و تحقیقات و سازمان برنامه و بودجه کردیم، برنامه‌های دانشگاهی از حیث تخصصی شدن، تغییر چشمگیری خواهند داشت و این باعث تنوع برنامه‌ها می‌شود، بنابراین به لحاظ بودجه و اعتبار، آینده خوبی را در دانشگاه داریم.


وی افزود: خواهش من این است که طرح‌های پژوهشی بیش‌تری را انجام دهیم تا بودجه بیش‌تری هم برای آن در نظر بگیریم.


ویژه با اشاره به سه پروژه در حوزه پژوهشی گفت: از حیث برنامه‌های عمرانی در حوزه پژوهشی سه تا پروژه از قبیل مرکز کارآفرینی که می‌تواند سکوی پرشی باشد برای ارتباط بهتر ما با صنعت و جامعه، پروژه مرکز رشد دانشگاه و تکمیل کتابخانه مرکزی دانشگاه را داشته‌ایم.



بهترین گروه آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی


ekhtetamie-hafte-pezhoohesh-hoghoogh-1


بهزاد رضوی فرد، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه مراسم، رده‌بندی گروه‌های آموزشی در فعالیت‌های پژوهشی را از آبان 94 تا آبان 95 بیان کرد:


1.ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار ارتقا؛ علوم سیاسی در رتبه اول، حقوق عمومی و بین‌الملل در رتبه دوم.




  1. 2. ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار تبدیل؛ روابط بین‌الملل اول، جزا و جرم‌شناسی دوم، حقوق خصوصی سوم.

  2. 3. ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار ارائه طرحهای پژوهشی؛ حقوق عمومی و بین‌الملل اول، روابط بین‌الملل دوم، علوم سیاسی سوم.

  3. ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار تلاش برای شرکت در فرصت مطالعاتی؛ حقوق جزا و جرم‌شناسی اول، حقوق خصوصی دوم، علوم سیاسی سوم.

  4. ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار برگزاری کارگاه و نشست‌های داخلی؛ حقوق عمومی و بین‌الملل اول، حقوق جزا و جرم‌شناسی دوم، حقوق خصوصی سوم.

  5. ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار برگزاری کارگاه آموزشی؛ حقوق عمومی و بین‌الملل اول، روابط بین‌الملل دوم، حقوق خصوصی و جزا و جرم‌شناسی دوم، علوم سیاسی سوم.

  6. ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار کارگاه و سمینارهای بین‌المللی؛ حقوق جزا و جرم‌شناسی اول، روابط بین‌الملل دوم، حقوق خصوصی سوم.

  7. ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار برگزاری همایش‌ها؛ حقوق خصوصی اول، حقوق جزا و جرم شناسی دوم.

  8. ارزیابی گروه‌ها بر طبق معیار گرنت؛ حقوق عمومی و بین‌الملل و حقوق خصوصی اول، روابط بین‌الملل دوم، علوم سیاسی سوم.


و با این حال، در نهایت گروه حقوق عمومی و بین الملل در مقام اول، گروه روابط بین‌الملل، دوم و گروه علوم سیاسی و گروه حقوق خصوصی در مقام‌های بعدی ارزیابی قرار گرفتند. همچنین در زمینه پژوهش، کارگاه و سمینار، گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی اول، گروه علوم سیاسی دوم و گروه روابط بین‌الملل سوم شدند.



دلایل عدم رعایت اخلاق پژوهش


ekhtetamie-hafte-pezhoohesh-hoghoogh-19


در ادامه این مراسم، جبار رحمانی، معاونت پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سخنانی اظهار کرد: مسئله پژوهش در ایران مسئله تلخی شده است که همه از آن گلایه می‌کنند و به مسئله‌ای بحرانی تبدیل شده است.


رحمانی در خصوص مشکلات فرآیند پژوهش در ایران گفت: این فرآیند را در سه سطح آموزشی، کسی که آموزش می‌بیند، باید بینش و مهارت‌های لازم برای انجام پژوهش را داشته باشد، سطح انجام پژوهش که در ایران دو تا مشکل اساسی بلد نبودن مجری‌ها و عدم رعایت اخلاق پژوهش را دارد.


او ادامه داد: همچنین نبود بازدارنده اخلاقی و وجود محرک‌های جدی دو علت اصلی بحران‌های اخلاقی هستند.


رحمانی اضافه کرد: سطح سوم فرآیند پژوهش، سطحی است که به کاربرد پژوهش‌ها دست می‌زنیم.


همچنین در ادامه مراسم، سید امیرسادات موسوی، شاعر و طنزپرداز و نویسنده کتاب پاکستان و حسین رضوی فرد، شاعر و طنزپرداز و مولف کتاب لبت را غلاف کن، به شعرخوانی و طنزپردازی پرداختند.



پژوهشگران برتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی


ekhtetamie-hafte-pezhoohesh-hoghoogh-30


پس از آن، از دو کتاب «گزارش تاسیس و عملکرد وضعیت موت آکادمیک» و «جلوه‌هایی از حقوق کیفری فرانسه» به کوشش بهزاد رضوی فرد، شامل مجموعه‌ سخنرانی‌های استادان فرانسوی رونمایی شد.


در انتهای مراسم از استادان و دانشجویان و همچنین پژوهشگر برتر تقدیر به عمل آمده و لوح یادبودی به پاس قدردانی از زحمات آن‌ها تقدیم شد.


پژوهشگران از میان اعضای هیئت علمی؛ پژوهشگر رتبه اول دکتر آرامش شهبازی در گروه حقوق عمومی و بین‌الملل، پژوهشگر رتبه دوم دکتر سید حسن میرفخرایی در گروه روابط بین‌الملل، پژوهشگر رتبه سوم دکتر سید قاسم زمانی در گروه حقوق عمومی و بین‌الملل معرفی شدند.


ارائه سخنرانی و همکاری‌های پژوهشی؛ دکتر حسنعلی موذن‌زادگان در مقام اول، دکتر سید قاسم زمانی در مقام دوم، دکتر حبیب‌الله رحیمی در مقام سوم، و عباسعلی رهبر در مقام چهارم قرار گرفتند.


همچنین در بخش همکاری‌های پژوهشی، دکتر سید محمد طباطبائی و در بخش دانشجویی آرمین طلعت، دانشجوی دکترای بین‌الملل به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند.


تصاویری از این مراسم:

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار