۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۸۷۸۵
anjoman-eslami-16-azar-ser1-27

مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو به میزبانی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، احمد حکیمی‌پور، رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران و دبیرکل حزب اراده ملت و غلام‌حسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران و دبیرکل حزب کارگزاران از مهمانان حاضر در این مراسم بودند.


حکیمی‌پور با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: بسیار خوشحالم که فرصت ارزشمندی نصیبم شد تا در میان دانشجویان عزیز و آینده‌ساز کشورم در دانشگاهی که سرآمد جنبش دانشجویی ایران بعد از انقلاب است، حضور دارم.


anjoman-eslami-16azar-ser2-28


رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با اشاره به 16 آذرماه و روز دانشجو، اظهار کرد: به دنبال بازگشت به تاریخ این رویداد و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده نیستم. آنچه برای ما مهم است این بوده که در کجا ایستاده و از گذشته چه درسی گرفته و می‌توانیم برای آینده چکار کنیم.


او ادامه داد: همه ملت‌ها یک روح مشترک تاریخی دارند و هیچ وقت نباید انقطاعی در پیوستگی تاریخی ایجاد شود. چون در کشوری مثل ایران که جزء معدود کشورهای هزاره در جهان است، بزرگترین سرمایه ما نه تنها نفت، منابع طبیعی، معادن و مزیت‌های نسبی دیگر بلکه انباشت تجارب تاریخی است.


حکیمی‌پور به اهمیت تجارب تاریخی حاصله در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم از تجارب گذشتگان خود که در پای آن بسیار هزینه داده‌اند، برای انتخاب راه آینده استفاده کنیم با کمترین هزینه پیش رفته و قطعا توانسته‌ایم به روح‌های بزرگی که برای اعتلای این کشور از هستی خود گذشتند تا ایران بماند، ادای دین کنیم.


او در پاسخ به این پرسش که مشکل کشور ما در بحث توسعه کجاست، بیان کرد: آنچه بنده به عنوان یک فعال دانشجویی و سیاسی فهمیدم این است که ما فرهنگ کار جمعی نداریم.


حکیمی‌پور افزود: دلیل اصلی این امر به مشکلات تاریخی و فرهنگی کشور بر می‌گردد. ما در سطح مردم عادی گرفتار مطلق‌گرایی هستیم و این آفتی بوده که ما را دچار مشکل فرهنگی کرده است.


رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با اشاره به ریشه‌های اصلی این آسیب، گفت: فردگرایی و قهرمان‌گرایی دو عامل دیگری است که ریشه در مشکلات فرهنگی- تاریخی دارد و باید به صورت تدریجی برطرف شود.


او همچنین خاطر نشان کرد: زمانی که از سطح مردم عادی بالا برویم این مشکلات در سطح نخبگان جامعه فاجعه‌بار می‌شود. کسانی که درسطح بالای جامعه دغدغه عمومی دارند، متأسفانه با روحیه رهبری‌طلبی و خودشیفتگی همراه هستند.


حکیمی‌پور در پایان سخنانش تأکید کرد: در حال حاضر وضعیت کشور ما به این صورت است که آنچه ملت هزینه کرده‌اند و آنچه به دست آورده‌ایم تناسب ندارد و تراز منفی است. برای اینکه به دستاوردهای اساسی برسیم و این تراز منفی را به برابر برسانیم، لازم است قدمهای جدی و اساسی برداریم.



برای احترام به نظر مخالف سخنرانی نمی‌کنم


anjoman-eslami-16azar-ser2-34


در ادامه غلامحسین کرباسچی، با اشاره به اعتراض چند دانشجو به حضور او در دانشگاه، گفت: 16 آذر روز قدردانی از تلاش، جهاد و روشن‌بینی دانشجویان کشور است و من به این دلیل خدمت شما رسیدم.


دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه جهت احترام به نظر مخالف از سخنرانی انصراف می‌دهم گفت: من به دلیل اینکه برادری اینجا آمد و از من خواست اینجا صحبت نکنم و خود را جانباز معرفی کرد ولو اینکه سوابق او مشخص نیست، و چون بعضی از برادران، در هنگام ورود من معترض بودند، لذا ضمن احترام به همه و عذرخواهی از دیررسیدن، مطالبی را که می‌خواستم بیان کنم به جلسه دیگری موکول می‌کنم.


کرباسچی با بیان اینکه «اصلا اعتقادی به این جنگ و دعواها ندارم» خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم کسانی که ما را به جان هم می‌اندازند، تمایل دارند ما به مسائل مهم دیگر نپردازیم.


این فعال اصلاح‌طلب با نگاهی به گذشته، تأکید کرد: سقف خراب روی همه خانواده می‌ریزد. ضمن‌آنکه به احترام کسانی که با من مخالف هستند و نمی‌خواهند صحبت کنم، پس صحبت نمی‌کنم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار