۰۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۳۹۱۹
majale-tose-bazaryabi

تازه‌ترین شماره‌ توسعه مهندسی بازار، سال‌دهم، شماره‌ ۵۱، مهر و آبان ۱۳۹۵ منتشر شد.


به گزارش عطنا به نقل از همشهری آنلاین، این شماره توسعه مهندسی بازار نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی است.




سرمقاله: چارچوب‌های جدید برای نورولیدرشیپ


ارژنگ قديري، مؤلف كتاب نوروليدرشيپ (NeuroLeaership) است؛ كتابي از انتشارات اسپرينگر، كه دو تن از استادانش به نامهاي آندرياس هابرماچر، و تئو پيترز، پس از او (قديري)، نامشان بر روي جلد اين كتاب آمده است. قديري در سرمقاله‌اش درباره‌ي امتيازات و كاستيهاي نوروليدرشيپ به‌صورت موجز ديدگاه‌هايش را عنوان مي‌كند.



گزارش ویژه، برترین برندهای پارالمپیک 2016؛ ویزا، سامسونگ، تویوتا، و نیسان


پارالمپیک 2016 نتوانست برندهای بیشتری را برای حمایت‌های مالی جذب کند. این گزارش افزون بر توضیح این موضوع، برترین برندهای پارالمپیک 2016 را معرفی می‌کند.



اخبار بازاريابي، میزگرد، اعتبارسنجی در شرکتهای پخش و توزیع ایران


«اعتبارسنجی در شرکتهای پخش و توزیع ایران» عنوان میزگردی است که با حضور «استادان بازار» و «استادان دانشگاهها و مراکز عالی» برگزار شد.



گفت‌وگو (نانومارکتینگ)/ گفت‌وگوی اختصاصی توسعه مهندسی بازار با دکتر جیانلوئیجی گویدو؛ استاد نانومارکتینگ


«نانومارکتینگ» واژه‌ی جدید و تازه‌ای است از دکتر جیانلوئیجی گویدو (Gianluigi Guido). گفت‌وگوی ما را با دکتر جیانلوئیجی گویدو درباره‌ی «نانومارکتینگ» می‌خوانید که افزون بر تعاریف، کاربردهای آن را درحوزه‌های بازاریابی، تبلیغات، و فروش معرفی می‌کند.



بازاریابی/ وظایف دشوار مدیران بازاریابی در شرایط عدم قطعیت آینده


«مدیران بازاریابی» در شرایط دشوار «عدم قطعیتها» باید چگونه به وظایف و مسئولیت‌های خود بپردازند؟


این پرسش ساده، در این اثر بخوبی تشریح شده است. نخست آنکه به مدیران بازاریابی یادآور می‌شود که به‌طور میانگین، تنها 3 سال در مسئولیت باقی می‌مانند. در این 3 سال نیز مجموعه‌ای از شرایط و موقعیت‌ها، کار آنان را دشوار می‌سازد. این اثر، این شرایط را نیز بخوبی ترسیم می‌کند و «تحدیدها» و «تهدیدها»ی پیش‌روی مدیران بازاریابی را از هم تفکیک کرده و یادآور می‌شود که باید در طول این 3 سال، 5 وظیفه‌ی اصلی را اجرا کنند.



داستان شرکت‌ها/ گفت‌وگو با دکتر عبدالرضا رضائی‌نژاد، مترجم کتاب «گوگل چگونه کار می‌کند؟»


دکتر عبدالرضا رضائی‌نژاد، مترجم پرکار، تاکنون با بیش از 51 عنوان کتاب ترجمه شده (چاپ شده)، قطعاً برجسته‌ترین مترجم حوزه‌ی مدیریت و بازاریابی ایران است. وی بازنشسته و عضو هیأت علمی دانشگاه است؛ از او خواستیم درباره‌ی گوگل، شیوه‌های مدیریت در گوگل، فرایند استخدام، و هدفهای گوگل برای نوآوری بگوید.



تبلیغات/بیل برنباخ، استیو جابز و مارشال مک‌لوهان به کافه رفتند و درباره‌ی تبلیغات صحبت کردند!


بیل برنباخ، نابغه‌ی دنیای تبلیغات، استیو جابز، نابغه‌ی دنیای تکنولوژی، و مارشال مک‌لوهان، نابغه‌ی ارتباطات و نظریه‌پرداز دهکده‌ی جهانی، در فضایی تخیلی گفت‌وگو می‌کنند. در این فضای تخیلی، هر سه نابغه دیدگاه‌های خود را درباره‌ی تبلیغات، تکنولوژی، و ارتباطات می‌گویند.



گزارشی از جشن انتشار پنجاهمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار



تبلیغات خلاقانه و نوآور


چگونه می‌توان برای «قرص سردرد» تبلیغ کرد؟ چگونه می‌توانیم برای جاروشارژی تبلیغ کنیم؟ چگونه افراد را برانگیزید تا به سفر بروند، آن هم از طریق آژانس مسافرتی؟ چگونه یک شرکت تولیدکننده‌ی میخ، در تبلیغات خود قدرت میخهایش را به نلسون ماندلا، گاندی، و مادر ترزا تشبیه کرد؟ و...



آژانس‌های تبلیغاتی/ گفت‌وگو با مدیران آژانس تبلیغاتی آر/جی‌ای (R/GA)


آر/جی‌ای (R/GA)، آژانس تبلیغاتی بین‌المللی امریکایی است که مرکز آن در شهر نیویورک قرار دارد. این آژانس بخشی از شرکت‌های اینترپابلیک (IPG : Interpublic Group of Companies, Inc.)، یکی از چهار هولدینگ بزرگ تبلیغاتی است. آر/جی‌ای آثار و خدمات تبلیغاتی خود را بر پایه‌ی تکنولوژی و طراحی به مشتریانش ارائه می‌دهد. آر/جی‌ای استانداردهای تبلیغات دیجیتال را تغییر داده است.



گفت‌وگو با دکتر سیدسعید میرواحدی، مؤلف کتاب «نبایدهای کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینانه»


«نبایدهای کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینانه» کتابی است که به‌تازگی «انتشارات بازاریابی» در 96 صفحه با قیمت شش هزار تومان چاپ و روانه‌ی بازار کرد. ندا موسوی، و دکتر سیدسعید میرواحدی، مؤلفان کتاب «بایدهای کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینانه» هستند. با دکتر سیدسعید میرواحدی، عضو هیأت علمی گروه کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی، و مدیر دپارتمان مشاوره‌ی شرکت TMBA، گفت‌وگویی درباره‌ این کتاب داشتیم که می‌خوانید.



نورومارکتینگ چیست و شرکتها چگونه از آن بهره می‌برند؟


«نورومارکتینگ»، پیوند مطالعات عصب‌شناسی و بازاریابی، موضوع روز شرکت‌های برتر جهانی است.


چگونه «نورومارکتینگ» می‌تواند بسته‌بندی شما را تغییر دهد تا مشتریان را مجذوب محصول خود سازید؟ چگونه نورومارکتینگ می‌تواند اثربخشی آگهیهای شما را افزون کند؟ و... پاسخ این پرسشها را در این اثر بخوانید.



قیمت‌گذاری/تأثیر تلقی رنگ فونت قیمت بر تلقی مصرف‌کنندگان در مورد قیمت


پاسخ این است که «مردان» را از «زنان» تفکیک کنند. سپس درباره‌ی «فونت قیمت»، و «رنگ قیمت» با دقت و حساسیت فکر کنند. نتایج نشان می‌دهد که وقتی قیمت‌ها با «رنگ قرمز» در معرض دید مردان قرار می‌گیرد، مردان احساس بهتری دارند؛ برای خرید راحت‌تر تصمیم می‌گیرند و حاضرند پول کالا یا محصول را بپردازند و خرید صورت خواهد گرفت. اما زنان از الگویی متفاوت استفاده می‌کنند.


پژوهش‌ها نشان داده است باید «فونت قیمت» یا «فونت بها»ی مندرج بر روی کالا را نیز با حساسیت انتخاب کرد. همه‌ی این توضیحات را در همین متن بخوانید.



پرسشنامه/آیا مربی (کوچ) خوبی برای کارمندانتان هستید؟


مربیگری می‌تواند برای تمامی افراد سازمان مفید باشد. زمانی که به‌طور مؤثری اعضای تیم خود را کوچ می‌کنید، بهتر می‌توانید آنها را بشناسید و به آنها در پیدا کردن و رسیدن به پتانسیلهایشان کمک کنید. همچنین قادر خواهید بود پیش از بروز مشکلات بزرگ، آنها را شناسایی کنید. این آزمون به شما کمک می‌کند تا مهارتهای مربیگری خود را بهتر بشناسید و ارزیابی کنید.



مدیریت/تأثیر موسیقی بر مدت زمان انتظار درک‌شده


«زمان انتظار» را برای مشتریان بکاهید تا میزان رضایتمندی مشتری برای خدمت شما افزایش یابد.


خواهید پرسید چگونه؟ بانک‌ها با «دستگاه نوبت‌دهی» تا حدودی توانسته‌اند این مرز را کاهش دهند. برخی پژوهشها از «تأثیر موسیقی» در کاهش زمان انتظار می‌گویند. مقاله‌ی حاضر نیاز به مطالعه‌ی بادقت دارد تا درک دقیقتری از تأثیر موسیقی بر مدت زمان انتظار درک شده را تقدیم کند.



بسته‌بندی خلاقانه و نوآور


بسته‌بندیهایی برای چای، تخم‌مرغ، دستمال کاغذی، جوراب، کفش، و عطر را در این شماره می‌بینید که هر یک، ایده‌های خلاقانه‌ای دارد برای شما تا بتوانید مشتریهای بیشتری را جذب کنید.



 موردکاوی/مذاکره با برزیلی‌ها


روابط دولتهای ایران و برزیل بویژه در سالهای اخیر و ماهی که گذشت، در حال گسترش و بهبودی است. بازرگانان ایرانی علاقه‌مندند حداکثر استفاده را از این روابط ببرند. از این رو، آشنایی با فرهنگ و حساسیتهای بازرگانان برزیلی می‌تواند روابط تجاری بازرگانان را تحکیم بخشد. موضوعاتی که در این اثر بدان پرداخته شده است.



فیلمهای بازاریابی و فروش/شکست و نوآوری در گوگل


گوگل چگونه به موفقیت‌های چشمگیر جهانی دست می‌یابد؟ پاسخ این پرسش را در این فیلم ببینید.



تام دونپور (Tom Davenport)، استاد برجسته‌ی فناوری اطلاعات و مدیریت، دلایل موفقیت‌های گوگل را تشریح می‌کند. اصلی‌ترین دلیلی که این استاد برجسته عنوان می‌کند، یک واژه‌ی دو کلمه‌ای است به نام «فرهنگ سازمانی». کارکنان گوگل در «فرهنگ سازمانی» اختیارات لازم را دارند که دست به نوآوری بزنند. گوگل تمام این هزینه‌ها را می‌پردازد، حتی اگر به شکست بینجامد. قدرت و ظرفیت گوگل در تحمل شکستها، این فرصت را به کارکنان گوگل می‌دهد که بی‌پروا، درباره‌ی اختراعات و اکتشافاتی بیندیشند نظیر گوگل‌مپ، گوگل‌ارث، ماشینهای خودران، و...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار