۲۹ مهر ۱۳۹۵ ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۳۸
hamayesh-khanevade-2

شانزدهمین همایش ملی انجمن مشاوره ایران با عنوان «امنیت پایه، ازدواج و خانواده» با حضور اساتید و اندیشمندان برجسته کشور و مسئولان قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش به سرانجام رسید.


به گزارش عطنا، همایش انجمن مشاوره ایران با عنوان «امنیت پایه، ازدواج و خانواده» با حضور مهدی امیری اصفهانی، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه، سرهنگ حمیدی‌فر، مدیرکل مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران، اهواز، خوارزمی، علوم پزشکی و علامه طباطبائی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در این همایش ملی که با استقبال دانشجویان در آمفی تئاتر مملو از جمعیت دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه انجام شد، کارشناسانی از انجمن‌های مختلف روانشناسی، مشاوره، ازدواج، آموزش و پرورش، سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ... حضور داشتند و تعدادی از اساتید و کارشناسان به ارائه سخنان و سمینارهایی در باب مشکلات جوانان، مسئله ازدواج و امنیت خانواده‌ها پرداختند.


پنل اول با عنوان « نقش مشاوره و جایگاه مشاوره در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی» با حضور احمد برجعلی به عنوان رئیس پنل، مهدی امیری اصفهانی قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، دکتر زنگانه، دکتر فرحبخش، دکتر شریعت‌مدار و دکتر سلیمی بجستانی برگزار شد که با بحث‌های چالشی بین کارشناسان و مسئولان مهمان همراه بود.


همچنین در نوبت بعد از ظهر، پنل«نقش نیروی انتظامی و ارتباط نیروی انتظامی و مشاوران در بحث امنیت اجتماعی» با حضور رقیه موسوی عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد تهران به عنوان رئیس پنل، سرهنگ حمیدی‌فر مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی نیروی انتظامی، عباس امان‌اللهی‌فر، مهدی زارع بهرام‌‌آبادی و عزت الله فولادی کارشناسان این حوزه  انجام شد. 


 در پایان، رئیس انجمن مشاوره ایران و دبیر همایش گفت: در چندین قسمت این پنل‌ها، بحث فعالیت‌های پیشگیرانه در بخش‌های رشد و پرورش مطرح شد. باید گفت اشکالی که در کار ما وجود دارد این است که همه سازمان‌ها دارای مرکز مشاوره هستند اما با این حال چه اتفاقی می‌افتد با این همه مشاور ما احساس نمی‌کنیم که آمار مشکالات پایین آمده‌ باشد.


 دکتر معصومه اسمعیلی  ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر همه سازمان‌ها به صورت موازی نهادهای مشاور ایجاد کنند جوابگو باشد. لذا اگر این نهادها با هم هماهنگ و ناشی از یک تصمیم جمعی عمل کنند در عمل ایجاد راهکارهای سریع پیشگیرانه موفق خواهیم بود، چرا که ما سالیان است که شاهد رشد کمی قضیه هستیم با این حال، امیدواریم به رشد کیفی هم برسیم.


 اسمعیلی خاطرنشان کرد: شانزدهمین همایش انجمن مشاوره ایران با موضوع «امنیت پایه، ازدواج و خانواده» با حضور اساتید و اندیشمندان برجسته کشور و مسئولان قوه قضاییه و نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش به سرانجام رسید.


دست در دست هم دهیم، لطفا!


در اختتامیه این همایش دکتر نودهی به نمایندگی از انجمن مشاوره ایران بیانیه این همایش را قرائت کرد که به شرح ذیل است:


« از سازمان بهزیستی می‌خواهیم؛ که والدین را از طریق مهدکودک‌ها با امنیت پایه آشنا سازند تا سلامت افراد را در بزرگسالی و تشکیل خانواده و اجتماع در ایران ضمانت کنند.


از آموزش و پرورش می خواهیم؛ در کتب درسی و روابط اولیا و مربیان خانواده‌ها را در فهم و اجرا سبک زندگی همراه با امنیت پایه و تقویت آن که موجب جامعه سالم خواهد بود هدایت کنند.


از آموزش عالی می‌خواهیم؛ در آموزش مشاوران و توسعه فرهنگ ملی و دینی در جهت تقویت امنیت پایه به صورت راهبردی در برنامه‌های خود تجدید نظر کنند تا جامعه به سوی سلامت ارتباطی هدایت شود و نیز از آموزش و پرورش می‌خواهیم خدمات مشاوره‌ای را در مدارس و در همه سطوح با رعایت استاندازدهای تخصصی توسعه دهد.


از نیروی انتظامی می‌خواهیم؛ کارایی فعالیت‌های خود را بیش از پیش به گونه‌ای طراحی نمایند که حرمت انسان‌ها حفظ شود و امنیت پایه در افراد، در نظر گرفته شود تا آسیب بر ان‌ها عمیق‌تر نشود


از قوه قضاییه می‌خواهیم؛ در فرایند اجرای قوانین آن‌چنان عدالت را رعایت نمایند که شایسته جامعه اسلامی است و در نظر داشته باشیم هر حکمی که در تعارض با حق ، روان جامعه را دچار آسیب جدی می‌کند امری خطرناک است و در نهایت بر هویت ملی و دینی ما آسیب می‌رساند».


گفتنی است در راستای پوشش این همایش شرح پنل‌ها (پنل 1 ، پنل 2 )در سایت عطنا قرار داده می‌شود. با گزارش تصویری این برنامه همراه باشد:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار