۲۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۲۵۰۸
bazdid-heat-e-araghi-26

معاون علمی و بین‌الملل وزیر آموزش عالی عراق با اذعان به پیشرفت‌های اخیر دانشگاه‌های ایران گفت: از پیشرفت دانشگاه‌های ایران واقعا شگفت زده‌ام.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، این مطلب را «سلام حسن طه» صبح سه شنبه در دیدار و گفت‌وگو با حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی عنوان کرد.


معاون علمی و بین‌الملل وزیر آموزش عالی عراق در این دیدار با تشکر از برنامه ریزی وزارت علوم برای سفر وی و هیئت همراه به تهران و بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی افزود: دانشجویان عراقی از تحصیل در ایران بسیار خوشحال هستند و امیدواریم این روابط تقویت شود.




عراق یکی از کشورهای مهم در حوزه روابط علمی و فناری است


قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل نیز در این دیدار با اشاره به رفتار منفی کشور‌های غربی در قبال کشورهای مسلمان گفت: کشورهای مسلمان باید پشتیبان یکدیگر باشند.


حسین سالار آملی بر موفقیت ایران در پرتاب ماهواره و ساخت رادیو دارو تاکید کرد و افزود: هنگامی که کشورهای غربی و حتی آسیایی به درخواست ما برای پرتاب ماهواره و در اختیار گذاشتن داروهای حیاتی برای علاج امراض سخت، پاسخ منفی دادند، با اتکا به نیروهای داخلی، ماهواره ساختیم و به فناوری ساخت رادیو دارو دست یافتیم.


وی ادامه داد: از این رو کشورهای مسلمان باید برای رفع نیازهای داخلی، پشتیبان هم باشند تا از نیاز به کشورهای غیرمسلمان معاف شوند.


سالار آملی، عراق را یکی از کشورهای مهم در حوزه روابط علمی و فناری بر شمرده و گفت: نگاه بلند مدت ما برای توسعه روابط علمی و فناوری میان دو کشور، همکاری برای پرورش نیروهای انسانی است. انتقال فناوری‌های دانش بنیان نیز یکی دیگر از حوزه‌های مد نظر ما برای تقویت همکاری میان دو کشور ایران و عراق است که دانشجویان باهوش و پیگیر عراقی می‌توانند به خوبی از عهده این کار برآیند.


تمدید یادداشت تفاهم همکاری میان دو وزارت، اعزام هیئتی از ایران برای ارزیابی دانشگاه‌های عراق و تشکیل کمیته هماهنگی علمی و فناوری مشترک نیز از دیگر محورهای بود که دو طرف بر انجام آنها تاکید داشتند.


معاون وزیر آموزش عالی عراق و هیئت همراه که برای سفری چهار روزه به ایران آمده بود در طول اقامت در تهران از دانشگاه‌های علامه طباطبائی، الزهرا(س)، علم و صنعت ایران، صنعتی امیر کبیر، جامع علمی - کاربردی، پژوهشگاه ژنتیک و سازمان سمت بازدید و با مسئولان این مراکز علمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار