۲۲ مهر ۱۳۹۵ ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۱۷۷۱
kerman-savad-resane-ee

گروه آموزشی و پژوهشی سواد رسانه ای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل مرکز پژوهش های علمی - آموزشی کرمان راه اندازی شد.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان روز یکشنبه در آیین افتتاح این گروه آموزشی به اضافه شدن کتاب تفکر و سواد رسانه ای به دروس پایه دهم متوسطه دوره دوم اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش موثر رسانه در زندگی بشر دانش آموزان بیش از سایر اقشار نیازمند آموزش های مرتبط با رسانه هستند.


محمد محسن بیگی آشنایی مردم با تجزیه و تحلیل اخبار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرگذاری رسانه ها افزایش سواد رسانه ای مردم می تواند بسیاری از مشکلات موجود جامعه را به حداقل برساند.


وی به برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه معلمان مدرس این کتاب به صورت حضوری و مجازی اشاره و تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی مجازی در استان کرمان مصداق عینی استفاده صحیح از رسانه و تکنولوژی و ایجاد عدالت آموزشی است.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان هم در این آیین گفت: پنجشنبه گذشته 270 تن از معلمان استان کرمان به صورت حضوری و مجازی در کارگاه آموزشی سواد رسانه ای شرکت کردند و این آموزش ها نیز در طول سال تحصیلی به معلمان ارائه می شود.


حمیدرضا دعاگویی افزود: پیشنهاد تاسیس این مرکز تابستان 95 از سوی «عباس تقی زاده» یکی از پژوهشگران و دبیران استان کرمان، مطرح و تصویب شد.


وی تصریح کرد: کتاب تفکر و سواد رسانه ای از دروس اختیاری پایه دهم تحصیلی می باشد که با توجه به اهمیت رسانه و استفاده صحیح از آن بر انتخاب آموزش این درس در مدارس استان کرمان تاکید شده است.


پژوهشگر و پیشنهاد دهنده تاسیس گروه آموزشی و پژوهشی سواد رسانه ای آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آیین هدف از تاسیس این مرکز را ارتقای سواد رسانه ای دانش آموزان و توانمند سازی معلمان در تدریس محتوای کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای عنوان کرد.


عباس تقی زاده اظهار کرد: آموزش و پرورش با داشتن جمعیت بالای دانش آموزی و ارتباطی که با خانواده ها دارد از کلیدی ترین موقعیت در ارتقا سواد رسانه ای برخوردار است.


وی افزود: تاسیس این گروه کمک می کند تا در زمینه سواد رسانه ای و پژوهش در این حوزه، گام های موثری برداشته شود تا به استانی پیشتاز در زمینه ارتقاء سواد رسانه ای در کشور تبدیل شویم.


وی همکاری مستمر با وزارت آموزش و پرورش، نیازسنجی، کمک به بومی سازی و ارزیابی روش های آموزش سواد رسانه ای، پژوهش در زمینه رژیم مصرف رسانه ای دانش آموزان، ارتقاء سطح سواد رسانه ای دانش آموزان و معلمان را از مهمترین برنامه های گروه آموزشی پژوهشی یاد شده برشمرد.


مدرس علوم ارتباطات اجتماعی خاطرنشان کرد: با تدبیر مدیران آموزش و پرورش، همراهی معلمان و مشارکت دانش آموزان، تلاش می کنیم استان کرمان به قطب آموزش سواد رسانه ای تبدیل شود.


بر پایه این گزارش عباس تقی زاده در مقطع کارشناسی ارشد سطح سواد رسانه ای دانش آموزان کرمان را بررسی کرده است.


همچنین وی در قالب رساله دکتری علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبائی، نیازسنجی برنامه آموزش سواد رسانه ای در مدارس، تدوین، طراحی، تدریس و ارزیابی درسنامه سواد رسانه ای را با مشارکت 240 دانش آموز در دبیرستان های شهید مصطفی احمدی روشن و البرز شهر کرمان در سال تحصیلی 93-92 انجام داده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار