۰۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۱۰۴

هادی خانیکی ، استاد دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی : خبر درگذشت بانوی دین باور و مردم دار، «فاطمه خاتمی» را باید از زبان مردمی شنید که در آینه سال ها زندگی خود با او خاطره هایی بی بدیل دارند. مردم اردکان که بدرستی در تاریخ، 'یونان کوچک' نام گرفته است در چهره او اخلاق و تفکر و تلاش برای کاستن از رنج های مردم را با هم دیدند.


خاطره خوش پدر را که پناهگاه پر مهرِ هر بی پناه بود، سال های سال زنده داشت. هرکس که در آن خطه زیست یا از آن خطه گذشت، هرگز نتوانست از یاد بَرَد که فاطمه در خُلق و خو و اندیشه و سلوک، یادآور آیت الله سید روح الله خاتمی بود.

قرآن را چنان می خواند و چنان به متن زندگی مردم می برد که پدر چون 'مجتهدی روشنفکر' از آن سخن می گفت و به آن عمل می کرد. زاهد بود و خیرخواهِ همگان و دغدغه دار رنجِ رنج دیدگان. هیچ صحنه ای از کنشگری اخلاقی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی را فرو نمی گذاشت و از دورترین سال های انقلاب تا دوران پر فراز و فرود اصلاحات، همه جا در میانه بود و با تنی رنجور نیز درس زندگی می داد. مردم اردکان و یزد با او زیستند و او با آنان. نگین خاندانی بود که خود نگین شهر و دیاری درخشان است.

در او می توان میراث پدر را دید که نماد مردم داری و زمان آگاهی و میراث فرزند را که سرمشق و شاهد حضور در جبهه حق است. این سرمایه فرهنگی در مرگ بانویی که شایستگی برخورداری از همه ابعاد و اجزای آن را دارد، امروز از سوی نه تنها مردم آن سامان، بلکه از سوی همه مردم ایران پاس داشته می شود و تسلیت، کلمه مشترک همه کسانی است که قدرشناسِ آثار خیر و خدمات ماندگار به اسلام و ایران و انقلاب و نظام بوده و هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار