۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۹۴۱۵
Allame - new sardar - isna

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی طبق مصوبه هیئت دولت هشتم موظف است مایملک خود را در سطح شهر فروخته و همه املاک خود را در منطقه 22 تهران متمرکز کند، افزود: فرآیند تجمیع دانشکده‌ها با سرعت و تجمیع خوابگاه‌ها به تدریج صورت خواهد گرفت.


به گزارش عطنا، دکتر غلام‌رضا کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق افزود: در سال‌های آینده سایر دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی مانند دانشکده تربیت بدنی که فرآیند ساخت آن آغاز شد، دانشکده بیمه اکو، مرکز تخصصی آزاد و... در پردیس شماره 2 ساخته خواهند شد. بنابراین تجمیع دانشکده‌های دانشگاه علامه یکی از برنامه‌های این دانشگاه است، هرچند که سیاست دکتر سلیمی رییس دانشگاه این است که چند دانشکده دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان برند این دانشگاه در نقاط مختلف شهر فعلاً حفظ شوند.


وی درمورد انتقال دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی توضیح داد: نقشه ساخت دانشکده علوم اجتماعی در پردیس شماره یک آماده است و تا آخر شهریورماه به مناقصه گذاشته می‌شود.سیاست دانشگاه علامه بعد از انتقال دانشکده علوم اجتماعی به پردیس این دانشگاه این است که ساختمان قبلی این دانشکده که در سه راه ضرابخانه قرار داشت و متعلق به دانشکده‌های ارتباطات و علوم اجتماعی بود، به عنوان مرکز یادمان رشته‌های ارتباطات تبدیل به موزه ارتباطات شود.


معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی درمورد ساختمان‌ها و دانشکده‌هایی که در پردیس شماره یک این دانشگاه ساخته خواهند شد توضیح داد:در پردیس مرکزی دانشگاه علامه سه ساختمان دیگر می‌توان ساخت که شامل دانشکده‌های علوم اجتماعی و حقوق و علوم سیاسی می‌شود،در بین این دو دانشکده یک سالن آمفی تئاتر 600 نفره ساخته خواهد شد.از طرف دیگر خانه‌هایی که در ضلع شرق پردیس شماره یک (پردیس مرکزی) دانشگاه قرار دارند و متعلق به اهالی دهکده المپیک هستند نیز خریداری خواهد شد و تغییر کاربری خواهد یافت.در حال حاضر بلوک 24 و 25 خریداری شده و پس از بازسازی به معاونت دانشجویی دانشگاه اختصاص می‌یابد.قسمت اعظم بلوک‌های 31 و 32 و 33 نیز خریداری شده و قرار است تبدیل به دانشکده معارف اسلامی شود.


کارگر در پایان با اشاره به پردیس شماره دو دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد:پردیس شماره دو دانشگاه در ضلع غرب استادیوم آزادی و روبه‌روی هتل المپیک قرار دارد و اندازه آن دو برابر زمین پردیس شماره یک (پردیس مرکزی) دانشگاه است. در این پردیس سایر دانشکده و خوابگاه‌های دانشگاه علامه تجمیع خواهند شد.در این راستا نخستین اقدام انجام شده در این پردیس آغاز ساخت دانشکده تربیت بدنی و همچنین ساخت دو بلوک خوابگاه است و زمینی که برای خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده ظرف یک تا دو ماه آینده تحویل بنیاد فرهنگی مصلی نژاد داده می‌شود.ظرفیت این خوابگاه‌ها 400 تا 450 نفر و متعلق به دانشجویان پسر خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار