۰۷ شهريور ۱۳۹۵ ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۸۵۰۶

hamauesh siasat


سومین همایش بین‌المللی «نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» با حضور معاون عربی و آفریقا وزارت خارجه و حسین امیرعبداللهیان برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، علیرضا کوهکن عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: این همایش 24 و 25 آبان ماه در سرفصل‌هایی با عنوان «رهیافت نظری به سیاست خارجی»، «تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران»، «تحولات جهانی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» و «دولت یازدهم و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» برگزار خواهد شد.


کوهکن با بیان این‌که سه سال است چنین همایشی به میزبانی دانشگاه علامه و با حمایت دستگاه دیپلماسی کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: بر اساس راهکارهای اجرایی که از مقالات ارسالی به این همایش استخراج می‌شود راهکارهای اجرایی در مورد مسائل کلان سیاست خارجی به دستگاه‌های ذی‌ربط در این وزارت‌خانه و هم‌چنین مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال می‌شود.


دبیر این همایش تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده از دو دوره قبلی این همایش می‌توان گفت که این همایش‌ها در ده سال اخیر جزء بهترین همایش‌ها مربوط به حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی در کشور بوده است.


در بخش رهیافت نظری به سیاست خارجی زیرفصل‌هایی چون «اتحادها و ائتلاف‌های نوین در منطقه»، «مفهوم جهان ضد خشونت و افراطی‌گری و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران»، «سیاست خارجی ایران، ‌بازیگران و نظریه‌های بین‌المللی، درگیری‌های منطقه‌یی (غرب آسیا و شمال آفریقا)، امنیت غرب آسیا» و «فرقه‌گرایی سیاسی و تکوین دولت - ملت مدرن در منطقه غرب آسیا» قرار داده شده است.


در بخش تحولات منطقه‌یی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران زیرفصل‌هایی چون «بحران سوریه، نقش مولفه‌های داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی در ادامه بحران»، «نقش و جایگاه ترکیه در معادلات منطقه‌یی»، «روابط ایران و عربستان و تأثیر آن بر تحولات منطقه‌یی»، «آینده محور مقاومت در سایه تحولات منطقه‌یی» و «فرصت‌ها و چالش‌ها در روابط ایران و کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز» گنجانده شده است.


بر اساس این گزارش، در سرفصل تحولات جهانی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران زیرفصل‌هایی چون «ساختار بین‌المللی، بریکس و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران»، «ایران و آمریکا: غرب آسیا پس از توافق هسته‌ای»، «سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از توافق هسته‌ای» و «ژئوپلیتیک منطقه غرب آسیا بعد از توافق هسته‌ای ایران» قرار دارد.


در چهارمین سرفصل این همایش که با عنوان «دولت یازدهم و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران»، نام‌گذاری شده زیرفصل‌هایی با عنوان «گفتمان حاکم بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم»، «چالش‌های و فرصت‌های ایران در سطح منطقه‌یی و بین‌المللی بعد از توافق هسته‌ای» و «راهبردهای دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی» قرار دارد.


علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند چکیده مقالات خود را 1 تا 15 مهرماه به دبیرخانه این همایش که در دانشگاه علامه طباطبایی قرار دارد ارسال کنند.


poster farakhan

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار