۰۱ شهريور ۱۳۹۵ ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۷۷۱۷
todi o moare fanavari (16)

مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شورای ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار و طی آن ضمن تقدیر از زحمات مهندس سعیدی، دکتر پور روستایی به عنوان رئیس جدید این مرکز معرفی شد.


به گزارش عطنا در این مراسم که صبح امروز، دوشنبه یکم شهریورماه 95 برگزار شد، دکتر ویژه، دکتر اسکویی و کارکنان مرکز فناوری اطلاعات حضور داشتند.


دکتر ویژه، معاون اداری و مالی، در این مراسم با اشاره به اینکه تمام واحدها به بخش مالی و مرکز فناوری اطلاعات نیاز دارند، گفت: مرکز فناوری باید به صورت فنی و تکنیکی این تقاضاها را برآورده کند. معاونت اداری-مالی هم به لحاظ اداری و مهم‌تر از آن به لحاظ مالی باید پشتیبانی لازم را انجام دهد.


او افزود: خوشبختانه ما در دانشگاه با کل واحد‌ها ارتباط داریم و به صورت مستقیم از کلیه واحدها حمایت‌ می‌کنیم. اما فشارکاری موجود سبب می‌شد که ما خواه یا ناخواه در معاونت اداری- مالی زودتر از معمول با مشکلاتی مواجه شویم.


 



به دنبال تحول جدیدی در مرکز فناوری هستیم


معاون اداری - مالی با ابراز رضایت از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ادامه داد: برنامه‌های کلیه واحدها در سال 95 از جمله مرکز فناوری به خوبی پیش می‌رود. ما در این مرکز به دنبال تحولی جدید هستیم.


دکتر ویژه اضافه کرد: مرکز فناوری همیشه مورد توجه رئیس دانشگاه بوده است. دکتر سلیمی، همیشه بر اهمیت این مرکز تاکید داشته و دارند.


معاون اداری- مالی دانشگاه درباره مهندس سعیدی گفت: در طول مدتی که با ایشان کار کردیم، جز تلاش از همه عوامل فناوری و به خصوص مهندس سعیدی، ندیدم. او به صورت تمام‌وقت و با دقت کامل کارها را دنبال می‌کردند و دقت نظر ایشان کاملا درخور تحسین است.


وی ادامه داد: این تغییر و تحول بنا به شرایط و مقتضیات پیش آمده، صورت می‌گیرد و به معنای کنار گذاشتن مهندس سعیدی نیست.


ویژه در پایان سخنانش ضمن خوشامدگویی به دکتر پور روستا اظهار داشت: امیدوارم ایشان بتوانند تغییر و تحولات دوران مهندس سعیدی را ادامه دهند.



تشکیل شورای فناوری؛ دست‌یابی به اهداف دانشگاه


در ادامه این مراسم، دکتر اسکویی، دبیر شورای فناوری گفت: شورای فناوری و اطلاعات که بیش از یک سال از تاسیس آن می‌گذرد، مرکز سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و ایجاد هماهنگی است. در زمان سیاست‌گذاری، جایگاه شورای فناوری خالی بود. به هر حال دانشگاه یک برنامه بلندمدت دارد و باید مسائل جانبی هم در راستای این افق پیگیری شوند.


وی افزود: به منظور دست‌یابی به اهداف بلند مدت دانشگاه، شورای فناوری تشکیل شد. تصمیم‌گیری در این شورا به صورت مشورتی است. اگر افراد در طول زمان جابجا شوند، برنامه‌های دانشگاه باید خط مشخصی را دنبال کند و مجموعه فناوری اطلاعات نیز به عنوان بدنه اجرایی، چارچوب آن سیاست‌ها را دنبال خواهد کرد.


دکتر اسکویی خاطر نشان کرد: کار دیگر شورا علاوه بر نظارت، ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف است. شورا وارد حیطه اجرایی نمی‌شود؛ اجرا مربوط به بخش مرکز فناوری است.


دبیر شورای فناوری ادامه داد: در این دو سال، چند کار را در اولویت قرار دادیم. اولین آن‌ها، کارهای زیرساختی بود؛ چراکهاگر زیر ساخت نباشد، تمام آن سرویس‌ها و خدماتی که انتظار داریم با مانع مواجه می‌شود.


وی اظهار داشت: نکته دیگر یکپارچه‌سازی سرویس‌ها و خدمات در بخش فناوری اطلاعات است که متاسفانه آن‌ها به صورت جزیره‌های جدا از هم هستند. یکپارچه‌سازی این بخش‌ها کار ساده‌ای نیست و دانشگاه از این بابت هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کند.


todi o moare fanavari (10)


سعیدی درباره دکتر پورروستایی گفت: مرکز فناوری از سال 82 مدیری در این سطح فنی و اجرایی نداشته است؛ ایشان هم دانش خوبی دارند و هم از سطح فنی بالایی برخوردارند و این بار را حتما به مجموعه مرکز فناوری انتقال خواهند داد.


او درباره کارهای انجام شده در دوران مدیریت خود افزود: من فکر می‌کنم ریاست دانشگاه و معاونت مالی و دبیر شورای فناوری کمک کردند تا اتفاقات بزرگی بیفتد؛ مثلاً برگزاری هفت مناقصه به ارزش 31 میلیارد و 800 میلیون ریال از سال 93 تا 95 بخشی از این اقدمات است.


مهندس سعیدی ادامه داد: در این دوره برای اولین بار ایمیل با شکل قابل قبول و قانون‌مند ساخته شد. همچنین خرید کامپیوتر به صورت مناقصه انجام ‌شد و نیز برای اولین بار با کمک دوستان مرکز فناوری اطلاعات، اجازه ورود به پروژه‌های عمرانی داده شد و شبکه‌ها یکسان‌سازی شدند. امروز ما شاهدیم تمام خوابگاه‌ها دانشگاه علامه، به صورت کامل و به شکل اکانتی دارای اینترنت هستند. تعداد کاربران اینترنت ما 16هزار است که ماهانه 8 هزار کاربر از این اکانت‌ها استفاده می‌کنند.


todi o moare fanavari (11)


در بخش پایانی این نشست، دکتر پورروستایی گفت: پیگیری پروژه‌های فناوری و به سامان رساندن پروژه‌های موجود از اولویت‌ها هستند، اما هدف اصلی ما نیستند؛ بلکه هدف اصلی ما باید یک تحول باشد.


وی افزود: برای رسیدن به این تحول نیاز به حمایت داریم. اگر بخواهیم به سیستم‌های نوین برسیم باید از مجموعه‌ وقایعی بگذریم و اگر بخواهیم فناوری را به جلو پیش ببریم باید فارغ از مرزهای فیزیکی با کشورها در ارتباط باشیم.


او در انتها خاطر نشان کرد: دانشگاه علامه با تلاش‌های مدیران آن در چند سال اخیر به دانشگاه تراز اول کشور رسیده و باید در این جایگاه باقی بماند که یکی از لازمه‌های آن بخش فناوری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار