۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۷۳۵

کاروان «سرزمین برادری» عصر چهارشنبه وارد سنندج مرکز استان کردستان شد و پس از دیدار با نخبگان استان، از بیمارستان بعثت سنندج و دارلایتام سنندج بازدید کردند.


دیدار با خانواده شهدا، حضور در خانه کرد، تقدیر از نخبگان استان از جمله استاد هادی ضیا‌ءالدینی، بایزید مردوخی، قطب‌الدین صادقی و بیژن ذوالفقارنسب، حضور در تکایای استان، حضور در قطعه هنرمندان بهشت محمدی، حضور در نماز جمعه سنندج، حضور در دو مدرسه پایین شهر و بالای شهر سنندج، اقامه نماز وحدت در مقبره حضرت هاجر خاتون(س) خواهر گرامی امام رضا(ع) و نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اعضای این کاروان در طول سه روز اقامت در استان کردستان است.


دکتر علی انتظاری، مدیر گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، مهدی کیاسری مستندساز و کارگردان، ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال و از سرمربیان اسبق تیم ملی، ناصر برهان‌آزاد منتقد و کارگردان و غفوری کارگردان از اعضای کاروان "سرزمین برادری" بودند که چهارشنبه شب از بیمارستان بعثت سنندج بازدید کردند.


در این برنامه، اعضای کاروان از بیماران بخش‌های آنکولوژی اطفال، بخش بستری کودکان و بخش ارتوپدی مردان مرکز پزشکی آموزشی و درمانی بعثت سنندج بازدید کردند و با اهدای شاخه‌های گل بیماران را دلجویی می‌دادند.


ناصر ابراهیمی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان در جریان عیادت از کودکان سرطانی، برای اینکه خنده را بر لبان آنان بگشاید، سئوالاتی در مورد اینکه طرفدار استقلال هستند یا پیروزی، می‌پرسید اما خود هر کاری ‌کرد نتوانست جلو سرازیر شدن اشک از چشمانش را بگیرد.


مدیر بیمارستان بعثت سنندج در حاشیه این بازدید گفت: در مجموع 18 تخت آی‌سی‌یو بزرگسالان، 16 تخت نوزادان و 6 تخت کودکان بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان بعثت سنندج فعال است. آریاپور اضافه کرد: در بیمارستان بعثت سنندج دو اتاق عمل شماره یک و شماره دو فعال است و در اتاق عمل شماره یک 6 تخت به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌دهد و اتاق عمل شماره دو مختصص زنان با پنج تخت تنها در نوبت صبح خدمات ارائه می‌دهد.


وی تصریح کرد: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادن نیز که چهار سال است راه‌اندازی شده است، 16 دستگاه مختص نگهداری نوزادان نارس را در اختیار دارد و تا بهبودی کامل نوزادان را به بهترین شکل ممکن نگهداری می‌کند. آریاپور ضمن بیان این مطلب که بیمارستان بعثت سنندج نشان اعتباربخشی درجه یک عالی کشوری را در سال جاری از وزارتخانه دریافت کرد، به رضایت بیماران و همراه آنان در دریافت خدمات از این مرکز اشاره کرد و گفت: هدف ما خدمت به مراجعان به این مرکز است و تمام توان و تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته‌ایم.


وی در ادامه به ساخت مجتمع زایمان بیمارستان بعثت و افتتاح آن در هفته جاری اشاره کرد و گفت: با افتتاح این مجتمع 400 مترمربع دیگر به بخش قبلی بلوک زایمان بیمارستان بعثت سنندج اضافه شده و هم‌اکنون این مجتمع دارای 10 اتاق زایمان، یک اتاق تحت نظر و یک اتاق آموزش درمان فیزییولوژی است.


مدیر بیمارستان بعثت سنندج در پایان هدف از ساخت این مجتمع خدمات زایمان را ارتقا و ترغیب به زایمان‌های طبیعی، کاهش اضطراب زایمان طبیعی و جلب مشارکت و کمک‌های خیران سلامت عنوان کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار