۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۷۳۱۳
Hadad Ael

دکتر غلامعلی حداد عادل اظهار داشت: عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری این دوره بسیار خوب بوده است و نه تنها هیچ مشکلی نداشتیم بلکه شاهد کمک‌های موثر دانشگاه بوده‌ایم.


به گزارش عطنا، رئیس بنیاد سعدی در حاشیه بازدید از کلاس‌های درسی هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی گفت: احساس ما این است که دانشجویان از برگزاری این دوره راضی هستند و معلمان دوره با علاقه تدریس می‌کنند. امکانات آموزشی کاملا مطلوب است و از این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد که من لازم می‌دانم از این بابت از دانشگاه علامه طباطبائی تشکر کنم.


دکتر حداد عادل درباره ضرروت حمایت بیشتر از زبان فارسی تأکید کرد: آسیب‌های گوناگون در داخل و خارج از کشور وجود دارد؛ درمقابل مؤسساتی هم وجود دارند که وظیفه آن‌ها مقابله با این آسیب‌هاست. در حال حاضر در داخل کشور ورود بی‌حساب واژه‌های فرنگی و استفاده از آن‌ها به صورت غیر قانونی بر سردر موسسات، آسیب‌های جدی است که نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه در تلاش برای جلوگیری از بروز آن هستند.


وی با اشاره به برگزاری هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبائی، افزود: عملکرد این دانشگاه در برگزاری این دوره بسیار خوب بوده است و ما با هیچ مشکلی مواجه نشده‌ایم، بلکه شاهد کمک‌های سخاوتمندانه و موثر دانشگاه علامه بوده‌ایم که یک نمونه آن، بازدید مشترک رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و بنیاد سعدی از این کلاس‌هاست که حکایت از هماهنگی و اراده هر دو طرف برای برگزاری هرچه بهتر این دوره‌ها دارد و من وظیفه خودم می‌دانم از این بابت تشکر کنم.


دکتر حداد عادل به اهمیت برنامه‌های فرهنگی این دوره اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی مکمل آموزش زبان فارسی است و یکی از مقاصد ما در برگزاری این دوره‌هاست. خوشبختانه امکانات خوبی در شهر تهران وجود دارد و دستگاه‌های مختلف مثل شهرداری تهران و بقیه موسسات همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند و ما توانسته‌ایم یک توازن و تعادلی بین آموزش‌های درسی و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برقرار کنیم و خستگی را از تن دانشجویان بیرون آوریم.


رئیس بنیاد سعدی تصریح کرد: دانشگاه‌های دیگر نیز در برگزاری دوره‌های قبل زحمت کشیده‌اند و تجربه‌های گذشته باعث شده این دوره در سطح بهتری برگزار شود. ملاک ما برای انتخاب دانشگاه علامه به عنوان میزبان این دوره ارزیابی امکانات بوده است. ما از چند ماه قبل پیشنهادها و امکانات را ارزیابی کردیم و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است این دوره در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شود.


وی در پایان سخنانش اظهار داشت: یک تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی در چند ماه پیش به امضا رسید که در آن، این نوع همکاری‌ها پیش‌بینی شده بود و زمینه آماده بود و خوشحال هستیم که به مرحله اجرا رسید. ما به برگزاری مجدد این قبیل برنامه‌ها در دانشگاه تمایل داریم اما باید دید که دانشگاه در این زمینه تمایل دارد یا خیر.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار