۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۹۷

tabeez gazande


محصول جدید هسته توانمندسازی حرکت‌های جهادی با نام «تبعیض گزنده» جستاری در بیانات رهبری پیرامون مفهوم اشرافی گری و مبارزه با فساد، تولید شد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، در مقدمه محصول جدید هسته توانمندسازی حرکت‌های جهادی با نام «تبعیض گزنده» آمده است:


عدالت اجتماعی جزء شعارهای اصیلی است که همواره بنیانگذار انقلاب اسلامی، به آن توجه و تاکید داشتند تا جایی‌که ایشان عدالت اجتماعی را مقصد نهایی اسلام معرفی می‌کنند و به نوعی این مهم را وظیفه اصلی مسوولین در حکومت اسلامی می‌دانند.


 یکی از تهدیدهای عدالت، «اشرافی‌گریست» که حضرت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب دائم مدیران و مسوولان دولتی را از آن بر حذر داشته‌ اند. در مقطع حساس کنونی که انقلاب، وارد مرحله تشکیل دولت اسلامی شده‌است، اشرافیگری تهدیدی است که در صورت شایع شدن در جامعه موجبات یاس و ناامیدی و بدبینی آحاد مردم نسبت به یک حکومت اسلامی را فراهم می‌کند و در نهایت سدی بر سر راه وصول آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.


اشرافیگری مسئولین آسیب بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می‌ شود، خصوصا هنگامی که درصد قابل توجهی از مردم در تامین حداقل‌های امکانات زندگی مشکلات فراوانی دارند. این در حالیست که بنابر تاکید فراوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، رفع محرومیت این بخش قابل توجه جامعه می‌بایست در صدر برنامه‌‌های دولت اسلامی قرار گیرد. توجه به محرومان این ولی‌نعمتان کوخ‌نشین و پرچمداران انقلاب و همچنین رفع فاصله طبقاتی که بر اثر تقسیم ناعادلانه امکانات و اشرافی‌گری اتفاق افتاده‌است، گام بلندی در جهت تحقق دولت اسلامی است.


البته تحقق این مهم فقط از مسئولین و مدیرانی بر می‌ آید که به دور از خوی اشرافیگری، طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند. از اینرو جهادگران به‌ عنوان نیروهای مومن، متدین و متشرع که فارغ از هرگونه هیاهوی سیاسی، حزبی و جناحی و با هدف خدمت صادقانه در جهت جلب رضایت باریتعالی با حضور خالصانه خود در مناطق محروم و داشتن درک درست از فضای موجود، ضمن مطالبه منطقی از مسئولین نظام در راستای برطرف کردن فاصله طبقاتی و ترغیب مسئولین دولتی برای دوری جستن از اشرافیگری و روی آوردن به خدمت خالصانه نسبت به محرومین، پتانسیلی بالا برای مدیریت آینده نظام محسوب می‌ شوند.


جوانانی که به دلیل همزیستی با قشر محروم جامعه و لمس درد فقر و محرومیت از نزدیک، کمتر درگیر اشرافی‌گری می‌شوند و برای تحقق و استقرار دولت اسلامی مدیرانی موفق خواهند بود. قطعا این اتفاق موجب تلالو هویت دولت اسلامی به دور از هرگونه آسیب می‌شود.


هسته توانمندسازی حرکت‌های جهادی توسط سازمان بسیج دانشجویی راه اندازی شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار