۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۶۵۴۶

pole tabiat (7)
فارسی‌آموزان خارجی، از پل طبیعت و بوستان آب وآتش بازدید کردند و ضمن آشنایی با یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پایتخت ایران، نظرات خود را با خبرنگار عطنا در میان گذاشتند.


به گزارش عطنا، در این برنامه که در قالب برنامه‌های فرهنگی دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، فارسی‌آموزان از بوستان آب و آتش و پل طبیعت بازدید کردند.


پل طبیعت، اولین پل صرفا پیاده‌رو در منطقه عباس‌آباد تهران است که بوستان آب و آتش و پارک جنگلی طالقانی را به یکدیگر متصل می‌کند. این مهمانان ضمن بازدید از مناظر این منطقه و گرفتن عکس یادگاری در آتلیه عکاسی این بوستان، نظرات خود درباره حضور در کشور ایران و همچنین پل طبیعت را با خبرنگار عطنا مطرح کردند.


جیمز، دانشجوی اهل انگلستان که به تازگی به این تیم اضافه شده، آب و هوای ایران را گرم و طاقت‌فرسا خواند و گفت: «برای اولین بار است که به این کشور سفر می‌کنم. آب و هوای ایران تفاوت بسیاری با انگلستان دارد و حضور در این هوا برایم سخت است». او افزود: «بی‌صبرانه در انتظار رسیدن به پل طبیعت هستم چون شنیده‌ام معمار این پل یک خانم ایرانی است و به نظرم این سازه در دنیا بی‌نظیر است».


pole tabiat (13)


در ادامه یک فارسی‌آموز صربستانی نیز مهربانی و مهمان‌نوازی ایرانیان را تحسین کرد و گفت: «همیشه این آرزو را داشتم که به ایران بیایم. اکنون باید بگویم آرزویم محقق شده است. ایرانیان مردمانی بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند و بودن در کنار آن‌ها برایم لذت‌بخش است. زمانی‌که به صربستان برگردم به مردمم خواهم گفت حتما سفر به ایران را تجربه کنند و از بودن در کنار ایرانیان لذت ببرند».


اغمرا، دانشجوی قزاقستانی که سفر سوم خود به ایران را تجربه می‌کند هم در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا اظهار داشت: «باید بگویم ایران در این چند سال بسیار پیشرفت کرده است. بار قبلی که به تهران سفر کردم، پل طبیعت وجود نداشت اما اکنون که به این مکان زیبا آمده‌ام باید بگویم معماری این سازه بی‌نظیر است».


او در ادامه با اشاره به مهمان‌نوازی ایرانیان گفت: «با وجود شلوغی شهر تهران، ایران مردمانی شاد و مهربان دارد. در روابطم با مردم ایران همواره احساس لذت می‌کنم، چون در برخورد با مهمانان خود بسیار صمیمی و مهربان هستند». او همچنین اضافه کرد: «از اینکه به دنبال یادگیری زبان‌فارسی رفتم هیچ‌وقت احساس پشیمانی نخواهم کرد، چون من را با ملت و فرهنگی بی‌نظیر آشنا کرد».


گفتنی است پل طبیعت، که به وسیله لیلا عراقیان، معمار جوان ایرانی طراحی شده است، دارای مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰ متر مربع است که ۷۲۰ متر آن به فضای سبز و ۴۸۰ متر آن به رستوران‌‌ها، کافی‌شاپ و دیگر فضاهای فرهنگی و تفریحی اختصاص دارد.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار