۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۵۵۴۲


danesh azmayeshgah


مدیر توسعه بازار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از صدور 35 میلیارد تومان ضمانت‌نامه توسط این صندوق برای قراردادهای شرکت‌های پژوهشی از سال 92 تا پایان سال 94 خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، مهرداد میرمعنا، تعداد طرح‌های دانش‌بنیان و فناور مورد حمایت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران را به غیر از پروژه‌هایی که به شکل مشارکتی حمایت شده‌اند، 272 فقره اعلام کرد و افزود: صندوق از سال 92 تا پایان سال 94 برای قراردادهای شرکت‌های پژوهشی، 35 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کرده است.


میرمعنا، عمده خدمات صندوق را ارائه تسهیلات، ضمانت‌نامه و مشارکت در طرح‌های فناور و دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: شرکت‌های حوزه نفت و گاز پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شرکت‌های قوی هستند که اولویت صندوق، همکاری با این شرکت‌هاست.


وی درباره بودجه صندوق گفت: از طریق همکاری با حامیان دولتی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در حال افزایش سرمایه ثبتی صندوق که سه میلیارد تومان است، هستیم.


مدیر توسعه بازار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران درباره تسهیلات صندوق با اشاره به وثیقه‌های سنگین بانک‌ها برای ارائه ضمانت‌نامه به شرکت‌ها اظهار کرد: صندوق پس از ارزیابی دقیق شرکت‌ها از نظر فنی و علمی با حداقل ودیعه و کارمزد اقدام به صدور ضمانت‌نامه با سقف یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌کند و چنانچه مبلغ مورد درخواست بیش از این مقدار باشد، این ضمانت‌نامه از طریق تعامل با دیگر صندوق‌ها صادر می‌شود.


میرمعنا درباره چشم‌انداز صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: افزایش مشارکت‌های حقوقی و مدنی از چشم‌اندازهای صندوق است که در مشارکت حقوقی یا ریسک‌پذیر برخلاف اعطای وام، صندوق در سود و زیان شرکت‌ها شریک می‌شود و در مشارکت مدنی، صندوق در کل شرکت سهیم نمی‌شود، بلکه فقط در یک پروژه مشخص مشارکت می‌کند؛ ضمن آنکه از ابتدای سال 95 تا کنون صندوق چهار فقره مشارکت مدنی انجام داده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار