۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۵۳۵۲

instagram1


اینستاگرام در آخرین بروزرسانی خود برای برخی از کاربران این شبکه اجتماعی، قابلیت فیلتر کردن برخی از کلمات در کامنت ها را عرضه کرده است. اکنون این شبکه اجتماعی با معرفی مکانیزم فیلترینگ جدید که از سوی کاربران قابل تغییر و شخصی‌سازی است، به آنها اجازه می‌دهد تا از نمایش کامنت‌های حاوی این کلمات در پست‌های خود جلوگیری کنند.


ایوب قادری ـــ عطنا؛ این قابلیت جدید در اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا حد زیادی از شر اسپمرها و ترول‌های اینترنتی مزاحم در این شبکه اجتماعی راحت شوند.


این خبر را واشنگتن پست داده و با اشاره به اینکه «آنچه امروز کاربران اکثر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام با آن مواجه هستند، مردم آزاری است»، گفته است: اینستاگرام قصد دارد تا چنین مکانیزم فیلترینگی را در این شبکه اجتماعی استفاده کند.


این روزنامه اشاره کرده بود که این قابلیت به شکل محدود برای برخی از کاربران اینستاگرام که تعداد فالورهای آنها بالا است عرضه خواهد شد.


«نیکی جکسون کولاکو» مدیر بخش سیاست‌گذرای امنیتی اینستاگرام در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست گفته است که این قابلیت جدید، بخشی از سیاست های اینستاگرام برای تبدیل کردن این شبکه اجتماعی به یک شبکه «دوستانه»، «سرگرم کننده» و مهم‌تر از همه «امن» است. شبکه اینستاگرام هم تاکید کرده است که این مکانیزم جدید اکنون در اختیار سلبریتی ها (افراد مشهور) قرار دارد، با این حال به زودی برای همه کاربران اینستاگرام عرضه خواهد شد.


اهمیت این خبر از این رو است که این شبکه اجتماعی ماهانه 500 میلیون کاربر فعال دارد که نشان می‌دهد حجم عظیمی از زندگی روزمره مردم چنان در حال بارگذاری است که سبک جدیدی از زندگی را برای مردم سراسر جهان به وجود آورده است. این سبک جدید طبعاً با چالش های عجیب و ناشناخته ای در طول شبانه روز مواجه است. از چالش‌های امنیتی و سیاسی گرفته تا بحران های هویتی و فرهنگی.


ترول، در گفتمان اینترنتی به افرادی گفته می‌شود که با رفتار مخرب در فضای وب به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب محرک و توهین‌آمیز هستند.


هرچند پیش از این شاهد فعالیت های زیادی از سوی افراد مشهور برای برخورد فرهنگی با ترول های مجازی از جمله «کمپین بلاک کردن افراد به دلیل فحاشی» بوده‌ایم، به نظر می‌رسد این امکان جدید بتواند از هجوم ناگهانی ترول ها به صفحات مجازی اشخاص مشهور جلوگیری کند.


A most popular Instagram page is displayed on a mobile device screen in Pasadena, California August 14, 2013. REUTERS/Mario Anzuoni/Files


با اضافه شدن این سرویس به شبکه اجتماعی اینستاگرام، تعداد ویژگی های مخفی این نرم افزار به هشت مورد می رسد.


اینستاگرام در به روزرسانی های قبلی خود موارد زیر را اضافه کرده بود:




  1. فیلتر تصاویر موجود
    در هنگام بارگذاری عکس ها، انتهای لیست فیلترها و تپ روی گزینه Manage می توانید مواردی را که قصد دیدن آنها را ندارید، با برداشتن تیک از لیست مشاهده حذف کنید.



  1. حذف تگ نام شما در تصاویر نامناسبی که توسط دیگران به اشتراک گذاشته می شود
    برای حدف نام خودتان از تصاویر دیگران کافی است در قسمت Photo of You در پروفایل خودتان، روی تصویر مربوطه روی تگ نام خودتان یک بار تپ کنید و بعد از باز شدن کادر جدید، روی گزینه Hide From My Profile تپ کرده و سپس گزینه Finish را بزنید.

  2. رصد کردن دوستان و فعالیت های اینستاگرامی (لایک ها و کامنت های) آنها
    این امکان که از ابتدا موجود بود به شما امکان می دهد با رفتن به قسمت activity در سمت چپ، قسمت Following ببینید دیگران چه تصویری را چه زمانی لایک کرده اند.



  1. دیدن اینکه در گذشته چه تصویری را لایک کرده اند
    متاسفانه جستجو میان عکس ها کار سختی است مخصوصا اگر ندانیم عکس را کدام کاربر به اشتراک گذاشته است. اما اگر بدانیم که تصاویری که لایک می کنیم توسط خودمان قابل ردیابی است لایک کردن می تواند راه حل این جریان باشد.”Photo You’ve Liked” گزینه ای است در بخش Setting  که امکان دسترسی به تمام تصویر هایی که لایک کرده اید را به شما می دهد. (برای دسترسی به Setting روی سه نقطه در صفحه پروفایل تپ کنید).

  2. اطلاع از پست جدید شخص مورد علاقه شما
    به خصوص هنگامی که تعداد افراد فالو شده توسط شما بالا باشد و به نظر برسد صفحه شلوغی را باید مدیریت کنید، با رفتن به صفحه شخص مورد نظر خود، روی تپ سه نقطه طرف مقابل کلیک کرده و گزینه Turn on notification را بزنید.با این روش آسان شما از هر پست شخص مورد نظر، بلافاصله بعد از ارسال وی، مطلع خواهید شد.

  3. پیام های مستقیم (Direct Message)
    یک گفتگوی امن یا اصطلاحا! PVT در این شبکه هم می تواند ضروری به نظر برسد؛ در این مورد لازم به ذکر است اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.



  1. ارسال عکس‌های دیگران با Direct Message به یک شخص خاص
    روند کار بسیار آسان است کافی است روی علامت پیکان خمیده پایین هر تصویر که کنار قلب مربوط به لایک و علامت کامنت است تپ کنید تا امکان ارسال تصویر برای هر مخاطبی که خواستید را داشته باشید.


 و اینک، اینستاگرام در آخرین به روزرسانی خود برای برخی از کاربران این شبکه اجتماعی قابلیت فیلتر کردن برخی از کلمات در کامنت ها را عرضه کرده است. اکنون این شبکه اجتماعی با معرفی مکانیزم فیلترینگ جدید که از سوی کاربران، قابل تغییر و شخصی سازی است (با قابلیت اضافه کردن کلمات جدید)؛ به آنها اجازه می دهد تا از نمایش کامنت های حاوی این کلمات در پست های خود جلوگیری کنند؛


حال باید دید، این امکان چقدر مفید خواهد بود، چرا که در صورت همه گیر شدن این قابلیت، مسلماً اینستاگرام با سوالات جدی و تازه تری در ابعاد کلان مثل امکان محدود کردن آزادی بیان و اعمال سانسور و در ابعاد کوچکتر؛ نحوه تعیین کلمات و سوءتفاهم های ناشی از آن که ممکن است به بروز اخلال هایی در ارتباط بین فردی منجر شود، رو‌به‌رو خواهد شد.


instagram2


با وجود این، رویه ای که شبکه اجتماعی تصویرمحور اینستاگرام، برای جلب رضایت کاربران خود در پیش گرفته است نشان می‌دهد این شبکه با وجود نقاط ضعف و قوتی که نسبت به سایر شبکه های اجتماعی موبایلی دارد، همچنان در فکر بازنگری در سرویس های خود بوده و سعی در تکمیل و تصحیح کاربری ها و قابلیت های این نرم افزار محبوب خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار