۰۷ مرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۴۳
کد خبر: ۴۴۹۰۰

eghtesad moghavemati


دبیر اجرایی این همایش با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: این سیاست‌ها در 24 راهبرد کلان مانند توجه به سرمایه‌های انسانی و علمی‌کشور، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده سازی و اجرای نقشه جامع علمی‌کشور، ساماندهی نظام ملی نوآوری، توانمندسازی نیروی کار، افزایش سهم سرمایه انسانی و گفتمان سازی این مفهوم در محیط‌های علمی‌و آموزشی، نقش آموزش عالی کشور را در زمینه‌های مختلف مورد تأکید قرار داده است.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، دکتر اکبر گلسته اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال 1395 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر عملیاتی کردن این مفهوم در تمام زمینه‌های فعالیت کشور، اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در آموزش عالی بیش از پیش روشن می‌شود.


وی با بیان اینکه بدیهی است اجرای این منشور حیاتی نیازمند عزم و تشریک مساعی همگانی است، افزود: امروزه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نیروی محرکه ای است که بتواند همراهی لازم را در تمام ارکان قوای سه گانه ایجاد کند و در این بین نقش نخبگان دانشگاهی حائز اهمیت است.


مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: با تأکید بر وجود چنین الزامی، این دانشگاه در نظر دارد با اقدام به برگزاری همایشی در سطح ملی با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی، در آذرماه سال جاری، امکان گفت و گو در مورد چگونگی نقش آفرینی نظام آموزش عالی کشور در این حرکت ملی را بین دانشگاهیان، فرهیختگان، صاحب نظران و سیاست گذاران فراهم کند.


وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این همایش زمینه حرکت پویای اقتصاد کشور در مواجهه با خطرات و تهدیدهای جهانی و همزمان با آن شکوفایی و رشد روزافزون مقوله اقتصاد مقاومتی فراهم آید.


همایش ملی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی با همکاری موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز تحقیقات سیاست علمی‌کشور، دانشگاه‌های علامه طباطبائی و آزاد اسلامی‌و انجمن آموزش عالی ایران آذرماه سال جاری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار