۳۱ تير ۱۳۹۵ ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۴۳۸۶

daneshjooye nemoone 2


تعدادی از دانشجویان نمونه کشور امروز درد و دل‌های خود را در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه بیان کردند.


به گزارش عطنا و به نقل از مهر، مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم، تعدادی از دانشجویان نمونه به بیان دغدغه های خود پرداختند.


زهتاب‌ور دانشجوی نمونه مقطع دکتری گفت: درست است که ما نخبه ورزشی نیستیم، اما به‌عنوان نخبه علمی به‌شمار می رویم و امیدواریم برای ما نیز تسهیلاتی از سوی دولت در نظر گرفته شود.


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: ایشان در یکی از سخنرانی هایشان اعلام کردند که امیدواریم طی ۵۰ سال آینده اگر فردی می خواهد پژوهش کند، نیازمند دانستن زبان فارسی باشد. امیدواریم مسئولین کشور در سال های اخیر برنامه ریزی انجام دهند که ما به این دغدغه مقام معظم رهبری دست یابیم.


این دانشجوی نمونه کشوری خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی مهمترین بسترهایی هستند که دانشجویان می توانند در آنها فعالیت علمی و آموزشی داشته باشند، بنابراین باید از این تشکل ها حمایت های معنوی بیشتری صورت گیرد.


زهتاب‌ور اضافه کرد: فضای پرنشاط علمی در دانشگاه ها صرفا با اجرای موسیقی محقق نمی شود بلکه حمایت از انجمن های علمی این بستر را فراهم می‌کند.


وی عنوان کرد: امیدواریم شیوه‌نامه‌ای تعریف شود تا دانشجویان نمونه بتوانند از تسهیلات بیشتری استفاده کنند.


 



پروسه جذب دانشجویان نمونه در نهادهای اجرایی خارج از دموکراسی‌ شود


بهمن یوسفی دانشجوی نمونه کشور از وزارت بهداشت نیز در این مراسم گفت: باید پروسه جذب دانشجویان نمونه به گونه ای باشد که این افراد خارج از دموکراسی های موجود بتوانند در نهادهای اجرایی مشغول به فعالیت شوند.


وی با بیان اینکه دانشجویان نخبه چاه های نفت آینده کشور هستند، تاکید کرد: باید به این دانشجویان بورسیه و دوره های پسادکتری در دانشگاه های برتر دنیا اعطا شود.


 



لزوم بهبود ارزشیابی اساتید


مهرداد فروزنده دانشجوی برتر کشور از وزارت علوم نیز در این مراسم گفت: باید آیین نامه هایی تدوین شود تا ارزشیابی اساتید بهبود یابد و کیفیت آموزشی بر این اساس در دانشگاه ها ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: برخی از اساتید از دانشجویان به عنوان کارگران علمی استفاده و دانشجویان را مجبور به ترجمه و تدوین کتاب می کنند.


این دانشجوی نمونه با بیان اینکه فضای امن باید جایگزین فضای امنیتی در دانشگاه ها شود، اظهار داشت: من دانشجویی هستم که به عنوان دانشجوی ستاره دار معرفی شده بودم، اما امروز به عنوان دانشجوی نمونه معرفی شدم.


فروزنده تصریح کرد: دانشگاه محل سیاسی‌کاری و انتقام‌گیری نیست.


وی تاکید کرد: افتخار برگزیده شدن در مراسم را به ده ها و صدها دانشجویی که از تحصیل محروم شده اند، تقدیم می کنم.


این دانشجوی نمونه کارشناسی ارشد ادامه داد: پروسه معرفی دانشجویان نمونه به بنیاد ملی نخبگان با اما و اگرهایی روبرو هست که امیدواریم این اما و اگرها برطرف شده و دانشجویان نمونه بتوانند بدون هیچ قید و شرطی در بنیاد ملی نخبگان عضو شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار