۳۱ تير ۱۳۹۵ ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۴۳۸۰

daneshjooye nemoone


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: ۴۰ نفر از دانشجویان نمونه کشوری از وزارتخانه های علوم و بهداشت تقدیر می‌شوند.


به گزارش عطنا و به نقل از مهر، مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری بعدازظهر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.


مجتبی صدیقی ، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در این مراسم با اشاره به تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری گفت: سال گذشته با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آئین نامه تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری اصلاح و شفاف سازی شد و به تایید دو وزیر مربوطه رسید و همچنین شیوه نامه اجرایی آن تدوین و تصویب شد.


وی افزود: ۲ هزار و ۲۴۸ دانشجو در سطح دانشگاهی برتر شناخته شدند که بعد از بررسی های لازم ۴۰ نفر به عنوان دانشجوی نمونه کشوری از هر دو وزارتخانه معرفی شدند. ۲۷ نفر آنها از وزارت علوم و ۱۳ نفر آنها از وزارت بهداشت هستند.


صدیقی گفت: از تعداد کل دانشجویان نمونه کشوری ۲۵ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم هستند.


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: با توجه به این مسئله که سال گذشته دانشجویان نمونه کشوری خواستار امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر شده بودند در سال جاری امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحت آئین نامه استعداد درخشان با افزایش ظرفیتی که صورت گرفت همچنین جوایز نقدی پیش بینی و به دانشجویان پرداخت شده است.


وی گفت: در مقطع دکتری نیز فرصت مطالعاتی خارج از کشور به مدت ۶ تا ۹ ماه با حمایت کامل مالی وزارت علوم به دانشجویان نمونه اعطا می شود.


صدیقی خاطرنشان کرد: این دانشجویان خواستار این هستند که از امکانات بنیاد نخبگان استفاده کنند که به نظر ما شرایط بنیاد نخبگان را دارا هستند و اسامی آنها به بنیاد نخبگان اعلام خواهد شد.


شایان ذکر است از دانشگاه علامه طباطبائی، مهسا قربانی، دانشجوی ترم هشت دکترای مدیریت مالی، با کسب رتبه اول در جشنواره دانشجویان نمونه کشور، به عنوان دانشجوی نمونه کشوری در مقطع دکترا برگزیده شد و در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار