۳۰ تير ۱۳۹۵ ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۳۴۹

bonyad sadi


عباس نجار با اشاره به استقبال مدرسان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از برگزاری دوره تخصصی تربیت مدرس اظهار کرد: به دلیل محدودیت در فضا، نوبت اول با حضور 30 مدرس در اوایل خرداد برگزار شد و گروه دوم از امروز 30 تیرماه کلاس‌های آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، وی افزود: دوره تربیت مدرس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان یا Persian Teacher Training Course شامل دوره‌ فشرده‌ آموزشی در چهل ساعت و با هدف ارتقای سطح علمی و مهارت‌های حرفه‌ای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان برگزار می‌شود.


نجار افزود: درس‌های «آشنایی با نظام زبان فارسی و زیر نظام‌های آن» و «کارگاه روش تدریس مهارت خواندن و واژه» هر کدام در 20 ساعت آموزشی توسط دکتر امیر زندمقدم، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر شهرام مدرس خیابانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرج، از استادان آزفا و زبان‌شناسی، برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.


وی ادامه داد: این کلاس‌ها که از امروز چهارشنبه 30 تیرماه آغاز می‌شود، با 5 کلاس و 10 ساعت آموزشی طی دو هفته و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به صورت فشرده، برگزار و 7 مرداد به پایان می‌رسد.


گفتنی است، دوره های تخصصی تربیت مدرس بنیاد سعدی در دو بخش تخصصی و تکمیلی برگزار می شود که در بخش تخصصی، درس‌ پایه «آشنایی با نظام زبان فارسی و زیر نظام‌های آن» و همچنین «کارگاه روش تدریس مهارت خواندن و واژه»، «کارگاه روش تدریس مهارت شنیدن و تلفظ»، «کارگاه روش تدریس مهارت صحبت کردن و مکالمه» و «کارگاه روش تدریس مهارت نوشتن و دستور»، ارائه می شود.


همچنین در بخش تکمیلی دوره تربیت مدرس زبان فارسی، درس‌های تخصصی با موضوعات «آموزش زبان فارسی مبتنی بر وب (CALL)»، «پیکره پژوهی(تحلیل خطاها/زبان میانی فارسی آموزان خارجی)»، «آزمون سازی زبان فارسی»، «آموزش ادبیات فارسی به خارجیان» و «رده شناسی آموزش زبان فارسی»، به حاضرین در دوره تدریس خواهد شد.


در پایان دوره‌های تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، گواهینامه معتبر برای شرکت کنندگان، صادر و از پذیرفته شدگان برای تدریس در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش زبان فارسی در داخل و خارج کشور استفاده خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار