۲۶ تير ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۹۵۱
fareghtahsili modiriyat (6)

به گزارش عطنا، جشن این همایش در سالن همایش‌های صدرا در میدان ونک با حضور دانشجویان فارغ‌التحصیل برگزار شد.


در این همایش، دکتر حسن ملکی (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی)، دکتر وحید شالچی (مديركل دفتر برنامه‌ريزي و نظارت وزارت علوم تحقيقات و فناوري)، دکتر سید مجتبی محمودزاده (مدیر فرهنگی دانشگاه) و اعضای هیئت علمی دانشکده‌های ادبیات و زبان‌های خارجه و مدیریت و حسابداری حضور داشتند.


fareghtahsili modiriyat (7)


جشن مستقل دانش‌آموختگان ادبیات و زبان‌های خارجی و مدیریت و حسابداری با اجرای عبدالله روا و حضور هنرمندانی همچون پرستو صالحی و صابر قدیمی، فضایی پرشور را برای بیش از ۵٠٠ دانشجوی مهمان و همراهانشان، به وجود آورده بود که استقبال حضار را به همراه داشت.


در ابتدای مراسم و پس از قرائت قرآن کریم توسط دکتر محمودزاده و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسن ملکی با بیان اینکه امیدوار است روزی برسد که واژه‌ی فارغ‌التحصیلی از ادبیات فارسی خارج شود، گفت: این واژه مانند این می‌ماند که فرد باید تحصیل خود را کنار بگذارد ولی امیدواریم که چنین اتفاقی نیفتد چرا که انسان‌ها باید دائم در حال تحصیل باشند.


وی با اشاره به حدیث: «العلم سلطان: علم قدرت است»، گفت: امروزه علم است که تعیین‌کننده قدرت کشورهاست نه ارتش و توپ و تانک، هرچند که هنوز برخی کشورها از این سلاح‌ها برای نمایش قدرت خود استفاده می‌کنند؛ اما این نامش قدرت نیست، خوار شدن است که انسان از علم سلاح بسازد و انسان را بکشد.


در ادامه دکتر الفت، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری گفت: عنصر اصلی که می‌توانند دانشگاه را به سمت ارتقاء کیفیت سوق بدهد و یا باعث افت آن شود خود دانشجویان هستند. وی افزود: اگر برخی از ما در ابتدای دانشگاه هدف روشنی نداشتیم، اکنون می‌دانیم که برای ادامه‌ی راه باید هدفی را در پیش بگیریم و با تأکید بر قدرت ازلی و ابدی باید حدود خود را دریابیم، خودبزرگ‌بینی نداشته باشیم و هدف روشنی را در پیش بگیریم.


fareghtahsili modiriyat (17)


در بخش دیگری از این همایش مراسم برش کیک فارغ‌التحصیلی توسط زوج‌های جوان فارغ‌التحصیل برگزار شد. پس از آن مراسم قرائت سوگندنامه و کلاه انداختن، پایان‌بخش این جشن بود.


در این جشن تعدادی از دانش آموزان برتر دبیرستانی دهستان پیر سهراب شهرستان دشتیار استان سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار