۲۰ تير ۱۳۹۵ ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۳۴۲۶
farhadi

 korsi


در دیدار دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با دکتر لوئیان سفیر اندونزی در ایران، راه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت .


به گزارش عطنا به نقل از مهر، در این دیدار دکتر فرهادی با اشاره به روابط دیرینه و مناسب سیاسی، فرهنگی و علمی بین دو کشور اظهار داشت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، توسعه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته و هم اکنون حدود ۵ میلیون دانشجو در دانشگاه‌های جامع، تخصصی و فنی و مهندسی ایران تحصیل می‌کنند.


وی در ادامه با بیان اینکه ۱۴ دانشگاه جامع ایران در بین یک در صد دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته اند، گفت : علاوه بر این، ۱۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی علوم پزشکی، ۸ دانشگاه صنعتی، ۲ دانشگاه غیر متمرکزو یک پژوهشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع یک در صد دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر جهان قرار دارند.


وزیرعلوم افزود : هم اکنون ۳۸ پارک علم و فناوری با ۱۶۰ مرکز رشد در ایران در حال فعالیت هستند و دراین مراکز علمی ایده به محصول تبدیل می‌شود و می‌تواند زمینه همکاری مناسبی را بین این مراکزعلمی و بخش‌های مشابه آن در اندونزی فراهم کند .


فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد اندک دانشجویان بورسیه ایرانی و اندونزیایی در دو کشور، بر لزوم گسترش اعزام دانشجو از سوی هر دو کشور تاکید کرد و گفت: همکاری‌های مشترک علمی و فناوری دو کشور می‌تواند در زمینه تاسیس مراکز تحقیقاتی مشترک به خصوص در زمینه‌های علوم اسلامی و قرآنی انجام گیرد که به طور مثال می‌توان در این زمینه به همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه علوم قرآنی جاکارتا و همکاری دانشگاه گیلان با دانشگاه مولانا مالک اندونزی اشاره کرد .


وی همچنین به همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین دو کشور در زمینه علومی همچون هوافضا، نانو و بایو تکنولوژی، انرژی‌های نو و محیط زیست اشاره کرد و گفت : کمیته همکاری‌های مشترک علمی و فناوری با حضور مسئولانی از دو کشور ایران و اندونزی، امور مربوط به نحوه گسترش این همکاری‌ها را بررسی می‌کنند.


 وزیر علوم اظهار امیدواری کرد که نتایج پنجمین نشست این کمیته که در تهران تشکیل می‌شود به گسترش بیش از پیش روابط علمی و فناوری بین دو کشور منجر شود.


وی در خصوص ایجاد کرسی‌های زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه‌های اندونزی در صورت در خواست مسئولان آموزش عالی آن کشور قول مساعد داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار