۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۳۱۵
photo

علی ، نوجوان 15 ساله ای است که با بیماری لنف ادم دست و پنجه نرم میکند و خانواده او شرایط مالی مساعدی ندارند . کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبائی ، طرح " سهم من از سلامتی علی " را به منظور دریافت کمک های مالی از سوی علامه ای ها برگزار کرده است.


این طرح به مدت سه روز در روزهای 26 و 27 و 28 بهمن ماه در دانشکده های علامه ، دانشگاه خوارزمی و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می شود. خبرنگار سرویس فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) با حضور در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و محل جمع آوری کمک های مالی جهت مداوای علی ، با مسئول جمع آوری کمک ها مصاحبه ای به عمل آورده است که در زیر می خوانید:


علی را معرفی کنید.
- علی نوجوانی 15 ساله است که دچار بیماری لنف ادم است. در این بیماری بافت های بدن دچار تورم می شود. این بیماری باعث شده تا پای چپش دوبرابر پای راستش شود. علی نیز همانند سایر نوجوانان ، حق زندگی سالم و با نشاط و رسیدن به بهترین درجات تحصیلی را دارد. متاسفانه خانواده ی علی در شرایط مطلوب مالی نیستند که بتوانند از عهده خرج مداوای وی برآیند.


کانون خیریه از چه طریق با علی و بیماری اش آشنا شده است؟
-موسسه خیریه ای قصد جمع آوری کمک های مردمی به علی را داشت اما متاسفانه استقبال مطلوبی به عمل نیامد و نتوانست چاره ساز باشد. می توان گفت تنها 50 هزار تومان جمع آوری شد ! از این رو پیشنهاد همکاری با دانشجویان مطرح شد .


استقبال دانشجویان و پرسنل دانشگاه چه میزان بوده است؟
-این طرح که در دومین روز خود به سر می برد ، کم و بیش مورد استقبال قرار گرفته است اما انتظار می رود با توجه به تعداد زیاد دانشجویان و حتی اساتید محترم و سایر افرادی که در دانشگاه ، در حال تردد هستند ، این طرح ، با استقبال بیشتری مواجه شود. این کمک ها میتواند غیرمالی نیز باشد . برای مثال می توانند کمک های مشاوره ای به علی بدهند و ... .


photo(1)


آیا این طرح ها، ادامه دار خواهد بود؟
-کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبائی ، خواهان استمرار این حرکت نیکوکارانه است اما باید دید آیا این کمک ها و میزان وجوه اهدایی به قدری است که بتوان باز هم این طرح را برای بیماران دیگر اجرا کرد؟


لازم به ذکر است : هـزینه ی مداوای علی، 4 میلیون تومان است که خانواده ی بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی مـی تواند این خواستن را به توانستن تبدیل کند تا علی دوباره علی شود.


مصاحبه : زهرا شهریار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار