۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۵۸
کد خبر: ۴۰۶۰۳

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شورای رقابت علی‌رغم رکود بازار خودرو مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ را صادر کرد تا مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید این محصولات کند.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، علی خاکساری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: تمام جریان صدور مجوز افزایش قیمت خودرو نوعی بازی و هماهنگی بین شورای رقابت و خودروسازان داخلی بوده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی این دو خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: ‌متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این دو شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکتها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است.


خاکساری تصریح کرد: با این حال مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند و به همین دلیل شاهدیم که بازار خودرو همچنان راکد است.


اگرچه شورای رقابت چندی پیش مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را صادر کرد اما این شرکتها اعلام کردند که تصمیمی برای افزایش قیمت‌ها ندارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار