۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۹۹۵۵

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، نایب رئیس اول هیات رئیسه موقت دوره دهم مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی که در این دوره به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند با وزیر علوم و معاونان این وزارت دیدار و گفتگو کردند.


محمد فرهادی وزیر علوم در ابتدای این دیدار آغاز دوره نمایندگی را به منتخبان مجلس دهم شورای اسلامی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با حضور جمع کثیری از اعضای هیات علمی و مدیران سابق دانشگاه‌ها در این دوره مجلس شورای اسلامی، شاهد توسعه بیشتر آموزش عالی کشور باشیم.


وی در ادامه، هدف از تشکیل این نشست را  افزایش آشنایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شرایط و وضعیت آموزش عالی کشور از یک سو و آشنایی مدیران آموزش عالی با دیدگاه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد .


وزیر علوم با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی  در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای این طرح را از مهمترین برنامه های پیش روی وزارت علوم ذکر کرد و گفت : ساماندهی آموزش عالی محوراصلی این طرح است.


وی افزود : ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها، ساماندهی موسسات آموزش عالی، بازنگری دروس در راستای تناسب با نیازهای بازار کار و تربیت نیروهای کارآفرین از دیگر محورهای طرح آمایش آموزش عالی است  که در همین راستا ۶۰۰ برنامه درسی  رشته‌های علوم فنی و مهندسی بازنگری شد و بازنگری رشته‌های علوم انسانی در شورای تحول در حال انجام است.


وزیر علوم با اشاره به وضعیت بودجه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت: هم اکنون بودجه کل وزارت علوم و دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پارك‌های علم و فناوری حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است در حالی که بودجه مطلوب و متناسب با سرانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ۸ هزار و ۸۰۰میلیارد تومان برآورد شده است.


 فرهادی افزود: برای تکمیل زیر ساخت های پژوهشی نیاز به ۵۰۰میلیون دلار اعتبار داریم تا طرح ایجاد آزمایشگاههای مرکزی در دانشگاه‌ها با قوت و جدیت بیشتری ادامه یابد.


وی تغییر آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی را در راستای توجه به نیازهای کشور از اقدامات  کلیدی و مهم وزارت علوم دانست که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و به زودی ابلاغ می شود.


وزیر علوم افزایش تعاملات و همکاری بین المللی دانشگاه‌ها را در راستای دیپلماسی علم و فناوری دولت از برنامه های موفق وزارت علوم ذکر کرد که تاکنون به تعریف بیش از ۱۵۰ طرح تحقیقی مشترک با کشورهای مختلف از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا و ترکیه منجر شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار