۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۸۶۴۹

motamed neh=jadبه گزارش عطنا به نقل از ایسنا، حسین انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه توسعه کشور تنها در سایه توسعه استان‌ها محقق می‌شود، گفت: برای 10 استان که به لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر هستند، ویژگی‌های در نظر گرفته شده که از جمله آن افزایش سه برابری یارانه مطبوعاتی است.


وی ادامه داد: جهت‌گیری کلی ما این است که تا حد امکان از حوزه تصدی‌گری فاصله بگیریم تا خانه‌مطبوعات با برگزاری دوره‌های آموزشی سطح مهارتی و آموزشی خبرنگاران را ارتقا دهد.


معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد، با بیان اینکه مجوز دریافت نشریات طی چهار ماه توسط هیات نظارت بر مطبوعات صادر می‌شود، افزود: سیاست ما در استان‌ها در حوزه توزیع آگهی حمایت از نشریات محلی است و روزنامه‌های سراسری بیش از 30 درصد نمی‌توانند آگهی دولتی داشته باشند و مابقی باید در روزنامه‌های محلی جذب شود البته این مهم تاکنون اجرا نمی‌شده اما موظف هستیم اجرا کنیم.


انتظامی با بیان اینکه یارانه مطبوعات در سال 95 نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته، گفت: البته به همان میزان تعداد نشریات و هزینه‌های آنان بیشتر شده است.


وی در خصوص بیمه خبرنگاران تاکید کرد: مطابق ماده 46 قانون مطبوعات، صاحب امتیاز و مدیر مسئول مکلف هستند که کلیه کارکنان خود را بیمه کنند و بر همین اساس و با هدف حفظ استقلال حرفه‌ای خبرنگاران و افزایش امنیت شغلی ایشان، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، یارانه بیمه رسانه‌ها را بر اساس فیش واریزی رسانه‌ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند.


معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون از این طریق 6 هزار نفر بیمه شدند، ادامه داد: همچنین برای بیمه تکمیلی خبرنگاران نیز برنامه داریم و درصدی از آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌کند تا رسانه‌ها نسبت به همکاران خود مسئولانه تر رفتار کنند.


انتظامی به سامانه جامع رسانه‌های کشور اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مشکلات سایت سمان، ثبت نام برای دریافت کارت حرفه‌ای روزنامه نگاری در سامانه جامع رسانه‌های کشور فعال شده است و هیاتی هفت نفره سوابق را بررسی می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار