۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۸:۵۴
کد خبر: ۳۷۸۹۷
forghani3

دکتر محمدمهدی فرقانی در گفت‌و‌گو اختصاصی با خبرنگار عطنا به برگزاری اولین همایش علمی - دانشجویی ارتباطات با محوریت دانشجویان دکتری در دانشکده علوم ارتباطات اشاره و آن را تجربه‌ای موفق در این زمینه ارزیابی کرد.


forghani2


وی اظهار داشت: از مهرماه امسال رشتة مدیریت رسانه از دانشکده مدیریت به دانشکده علوم ارتباطات منتقل می‌شود و رشته‌های تحقیق در ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه نیز در اولویت راه‌اندازی قرار دارند که در حال مطالعه و بررسی آن هستیم.


فرقانی بابیان اینکه توسعه کیفی رشته‌ها امری ضروری است، گفت: راه‌اندازی کرسی ارتباطات علم را نیز با مشارکت یونسکو در برنامه خود داریم و با توجه به روزآمد بودن این رشته‌ مقدمات آن در حال فراهم شدن است.


فرقانی از اعلام آمادگی دانشکده علوم ارتباطات برای راه‌اندازی رشته کارشناسی‌ارشد علوم شناختی و رسانه خبر داد و افزود: با دکتر کمال خرازی رئیس مرکز علوم شناختی کشور در دانشگاه علامه جلسه داشتیم و امیدواریم اجرای این دوره به ما واگذار شود.



همایش‌های علمی می‌بایست بر محور دانشجویان دکتری بچرخد


رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به برگزاری اولین همایش علمی در دانشکده تازه تأسیس، بیان کرد: تکیه نکردن دانشجویان به مراکز دولتی موجب می‌شود که آنها توانمندی و لیاقت خود را در برگزاری همایش‌های علمی – دانشجویی به‌ویژه در رشته علوم ارتباطات بهتر نشان دهند.

فرقانی با اشاره به اینکه موضوع‌های روزآمد و خوبی برای این همایش در نظر گرفته شده است، افزود: بیشتر موضوعات این همایش برخاسته از نیازهای روز جامعه است و در حوزه‌های علمی، دانشگاهی، اجرایی و مدیریتی، کاربست علمی و اجرایی دارد.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: از سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها نیز به این همایش علمی مقاله ارسال کرده‌اند و پس از برگزاری همایش و فرآیند داوری، مقالات منتخب را چاپ و منتشر می‌کنیم.



بر این باوریم که ارتباطات در همه زمینه‌ها حرف اول را می‌زند


فرقانی گفت: تلاش می‌کنیم تا دانشجویان رشته ارتباطات را با محیط جدید دانشکده آشنا کنیم و حس تعلق به این فضای نو را در آنها تقویت کنیم.


forghani


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه یادآور شد: در همه جای دنیا به دانشجویان دکتری نه به‌عنوان دانشجو، بلکه به چشم همکار علمی نگریسته می‌شوند و یکی از اهداف ما این است تا این دیدگاه را در دانشکده ایجاد و تقویت کنیم.



دانشجویان مروج عقلانیت و بازتولید تفاهم اجتماعی باشند


فرقانی بیان کرد: از دانشجویان می‌خواهم مقداری در بیان انتقادات و خواسته‌های خود همدلانه‌تر و تفاهمی‌تر رفتار کنند.

وی گفت: این‌طور نباشد که دانشجویان خود را در تقابل با ما ببینند، زیرا تمام تلاش‌مان این است که مسائل و مشکلات حل شود و اگر این مشکلات از سوی دانشجویان با زبان تفاهم‌آمیز مطرح شود، قطعاً تأثیرگذارتر است.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: گفت‌و‌گو و توسعه ارتباطات تعاملی و غیرتحکمی در کشور می‌تواند چاره‌ساز و گره‌گشا و همچنین در رفع بسیاری از مشکلات سیاسی و اجتماعی کشور مؤثر و کارساز باشد.


فرقانی تأکید کرد: سال‌ها به دنبال استقلال دانشکده ارتباطات بوده‌ایم و این امر تنها به خاطر اسم و رسم نبوده، زیرا بر این باوریم ارتباطات در همه زمینه‌ها حرف اول را می‌زند و استقلال دانشکده می‌تواند مسیر را برای اهداف بزرگ‌تر هموار کند.


وی گفت: جامعه دانشگاهی به‌طور عام و دانشجویان به‌طور خاص مي‌توانند مروج عقلانیت و بازتولید تفاهم اجتماعی باشند و این مهم اقتضاء می‌کند دانشجویان بر تعقل و استدلال در بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود تکیه کنند.


در پایان، فرقانی با اشاره به فضای نشریات دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: فضای مطبوعات دانشجویی نسبت به گذشته عقلانی‌تر و بازتر شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار