۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۵:۴۰
کد خبر: ۳۷۰۶۷
Dadgah Mazazi (3)

Dadgah-Mazazi-(11)


تیم حقوق خصوصی دانشگاه علامه طباطبائی با کسب امتیاز 77 بر 5/66 توانست تیم دانشگاه شهید بهشتی را شکست دهد.


به گزارش عطنا، دور نهایی مسابقه دادگاه مجازی که برای اولین بار به صورت ملی که سراسر دانشگاه های کشور می توانستند در آن شرکت کنند درسالن شهید بهشتی دانشکده علوم سیاسی و حقوق دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


مسئول برگزاری این رقابت ها علی زهره در باره تیم ها و چگونگی برگزاری در دورهای مختلف به عطنا گفت: 16 تیم چهار نفره از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبائی، علوم قضایی، الزهرا، خوارزمی و امام خمینی قزوین که حدود شصت نفر در این رقابت ها حضور داشتند.


عضو انجمن علمی حقوق در توضیح نحوه مسابقه در دورهای مختلف بیان داشت: در دور اول موضوع مسابقه حقوق خصوصی بود و هشت تیم برتر به دور دوم راه یافتند، در دور دوم موضوع حقوق خصوصی بود که چهار تیم برتر به نیمه نهایی رسیدند.


در مرحله نیمه نهایی موضوع حقوق عمومی بود که دو تیم دانشگاه علامه طباطبائی و شهید بهشتی به دور نهایی رسیدند در دور نهایی موضوع مسابقه حقوق کیفری بود و تیم حقوق خصوصی دانشگاه علامه طباطبائی با کسب امتیاز 77 بر5/66 توانست تیم دانشگاه شهید بهشتی را شکست دهد.


داوران این مسابقه دکتر حسین علی موذن زاگان مدیر گروه حقوق جزا و کیفری و دکتر غلام حسن کوشکی مدرس حقوق هر دو از دانشگاه علامه طباطبائی بودند.


موضوع مسابقه دراین دادگاه «تیر اندازی غیرعمدی اما به علم به وجود افرادی در مرزعه» بود که تیم دانشگاه شهید بهشتی وکلای خواهان و شاکی بودند و تیم حقوق خصوصی علامه طباطبائی وکلای خوانده و متهم بودند.


تیم شاکی با استناد به بند ماده 290 قانون کیفری آیین دادرسی تیراندازی متهم پرونده را عمدی و نوع عمل کشنده تشخیص می داد و خواهان قصاص متهم بودند در مقابل تیم وکلای متهم با استناد به بند پ ماده 292 عمل تیراندازی را را غیر عمدی و فرد متهم را غیر مقصر و قتل را غیرعمدی و نا خواسته می دانستند.


در پایان دکتر موذن زادگان رای خود را به نفع تیم خوانده و وکلای متهم داد و گفت رای من به عنوان قاضی با استناد به بند پ ماده 291 این است که قتل در حکم شبه عمد است و حکم به پرداخت دیه و یک سال حبس تعذیری داد.


اما از سوی دیگر دکتر کوشکی با استناد به ماده 144 قانون مجازات اسلامی که در آن علم به وقوع جرم کافی و متهم می دانسته کسانی آنجا حضور داشتند و نباید تیراندازی می کرد بنابراین حکم قصاص را صادر کرد در مجموع امتیاز شماری دوتیم حکم به پیروزی تیم حقوق خصوصی دانشگاه علامه طباطبائی داد.


[gallery size="large" ids="37069,37070,37071,37072,37073,37074,37075,37076,37077,37078,37079,37080" orderby="rand"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار