۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۴:۰۸
کد خبر: ۳۷۰۶۰
roshana - 1

Roshana (11)


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی،سومین جشنواره فرصت‌های شغلی «روشنا» به منظور آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت و حسابداری با فرصت‌های شغلی و نیز کشف استعدادها و توان‌مندی‌های آنان از سوی شرکت‌های حاضر در این جشنواره  هجدهم اردیبهشت ماه در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.


در مراسم افتتاحیه این همایش دکتر لعیا الفت، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از حضور همه استادان، دانشجویان و شرکت‌های مشارکت کننده در جشنواره به قدمت و تاریخ دانشگاه اشاره کرد.


وی جندی شاپور را به عنوان اولین دانشگاه در ایران نام برد، سپس با اشاره به تاریخ تشکیل نهاد دانشگاه و اهمیت و مأموریت مهم آن درخصوص تعامل و برخورد با پدیده‌های خارج از دانشگاه اشاره کرد.


وی افزود: آموزش، پژوهش و کار در تعامل دانشگاه و جامعه اجتناب ناپذیر است، تعامل دانشگاه و صنعت به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد که این ارتباط سبب شناخت نیازهای صنعت و دانشگاه، پژوهش‌های در رابطه با صنعت و دانشگاه شده است.


وی خاطر نشان کرد: دانشگاه هم با ایجاد چنین جشنواره‌هایی، بازدیدها و کارگاه‌ها زمینه را برای اشتغال مناسب نه فقط صرف استخدام بلکه درک و آشنایی توانمندی‌های دانشجویان فراهم می کند.


رئیس دانشکده در پایان با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره بیان داشت: در این جشنواره که ایده و پرورش آن به سال 1393برمی‌گردد، در یک فضای محدود شروع شد و با حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی وقت، دکتر ذکیانی گسترش یافت.


وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی این جشنواره آشنایی صنعت با پتانسیل دانشگاه و دانشجویان، تقویت توانمندی‌های دانشجویان در جهت فرصت سازی و آشناسازی دانشجویان با محیط کار بیرونی است تا آمادگی مناسب را کسب کنند.


دکتر مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری، دومین سخنران جشنواره روشنا بود. وی طی سخنانی اظهار داشت: موضوع روشنا در دانشگاه علامه طباطبائی یک اتفاق بزرگ است که برای اولین بار در راستای اشتغال زایی کشور محسوب می‌شود. مباحث تئوریک در کلاس درس تنها عامل موفقیت در بازار کار نیست و برای رفع این مشکل، برگزاری همچنین جشنواره‌هایی تا حدودی این خلاء را با آشنایی دانشجویان با محیط و بازار کار پر می کند.


وی افزود: برای درک و ملموس کردن شرایط بازار کار، نیاز به پژوهش‌های کارآفرینی از طرف دانشگاه است که دانشگاه علامه طباطبائی برای اولین بار با اختصاص دادن فضا و ایجاد مرکز نوآوری که ظرف چند ماه اخیر به بهره‌برداری خواهد رسید، درخصوص تعامل دانشگاه و صنعت اقدامات خوبی را انجام داده است.


در ادامه این مراسم دکتر شجاع احمدوند معاون پژوهشی دانشگاه  تاکید کرد: جشنواره روشنا تحولی است که تنها در دانشگاه علامه طباطبائی رخ نداده بلکه سایر دانشگاه ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.


دکتراحمدوند با اشاره به سیر تاریخی آموزش در دانشگاه‌ها بیان داشت: نسل اول دانشگاه‌ها آموزش محور بودند و در نسل دوم فاز پژوهش مطرح شد، به طوری که جامعه با مشکلاتی روبرو بود که حل این مشکلات از آموزش به تنهایی ساخته نبود.


وی افزود: نسل سوم دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های کارآفرین هستند که جشنواره روشنا به نوعی در دانشگاه‌های این نسل تاثیر بسیار زیادی دارد.


وی همچنین تحکیم ارتباط دانشگاه و صنعت را از دستاوردهای جشنواره روشنا دانست و افزود: حضور نمایندگان شرکت ها در دانشگاه به نوعی تبادل نیازهاست. جشنواره روشنا موقعیتی برای دانشجویان است تا بتوانند در یک فضای آرام و بدون استرس توانایی خود را مطرح کرده و وارد بازار کار شوند.


معاون پژوهشی  دانشگاه علامه در پایان خاطرنشان کرد: حتی اگر دانشجو جذب بازار کار نشود، شیوه‌های جذب بازار کار را متوجه خواهد شد.


دکتر حسین تنهایی مدیر عامل شرکت گلدیران به عنوان آخرین سخنران افتتاحیه جشنواره روشنا در دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به چگونگی ایجاد کارخانه گلدیران و موفقیت‌های گسترده آن، گفت: تعیین هدف برای شما دانشجویان به منظور دستیابی به موفقیت، مهمترین مقوله را تشکیل می‌دهد و در قدم بعدی تحصیل باید همراه با فعالیت و کار صورت گیرد تا دانشجویان به درک واقع بینانه از محیط بازار داشته باشند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در کنار شما دانشجویان هستیم تا بتوانیم در کنار هم فاصله صنعت و دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی را به حداقل برسانیم.


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار