۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۲۷
کد خبر: ۳۶۹۱۰

82063239-70703183به گزارش عطنا به نقل از ايرنا، حسن ملكي با حضور در سراي اهل قلم بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در شهر آفتاب ضمن ارزشمند دانستن اين كتاب منتشر شده از سوي پژوهشگاه امام صادق(ع)، افزود: تاكنون كتاب‌هاي بسياري با موضوع سبك زندگي اسلامي منتشر شده كه كار تحقيقي دقيقي نداشتند، اما در اين كتاب مولفه‌ها و شاخص‌هاي سبك زندگي اسلامي تبيين شده است.


وي ادامه داد: يكي از ويژگي‌هاي مثبت اين كتاب شاهكاري است كه نويسندگان آن تنظيم كرده‌اند. به ترتيب موضوعاتي مانند ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با ديگر انسان‌ها، ارتباط با طبيعت، در آن به صورت داستان‌وار مخاطب را به دنبال خود مي‌كشاند؛ ديگر ويژگي مهم اين كتاب تعريف مفاهيم سبك زندگي اسلامي به نحوي است كه خواننده آن متن را خوب درك مي‌كند.


ملكي پرداختن به سبك زندگي با رويكرد جهادي و انقلابي از سوي نويسندگان اين كتاب را نيز يكي ديگر از شاخص‌هاي مهم آن دانست و عنوان كرد: در اين كتاب سبك زندگي با رويكرد جهادي و انقلابي در راستاي منويات مقام معظم رهبري ذكر شده است كه ايشان تاكيد بر حساس بودن همگان در مقابل نقشه‌هاي دشمنان اسلام داشته‌اند.


عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبائي در ادامه نشست نقد كتاب «سبك زندگي اسلامي به صورت بومي» افزود: يكي از معايب اصلي كتاب سطح زندگي اسلامي اين است كه در مقدمه اين كتاب مقوله مهمي با عنوان ارتباط انسان با طبيعت آمده، اما در متن تنها به مقدمه‌اي براي معرفي اين موضوع بسنده شده است. موضوع انسان با طبيعت معضل اصلي در جهان و همه كشورهاست كه انسان چگونه با طبيعت و محيط زيست نامهرباني مي‌كند و موجب به خطر افتادن زندگي همه موجودات مي‌شود. جا دارد به اين مقوله مهم با محوريت سبك زندگي اسلامي در اين كتاب مفصل‌تر پرداخته شود.


حجت‌الاسلام محمد شب ديني نويسنده كتاب سبك زندگي اسلامي نيز در اين نشست درباره‌ اهداف خود از تاليف اين اثر گفت: هدف اصلي تاليف اين كتاب، ارايه شاخص‌هاي سبك زندگي اسلامي است كه در زندگي هر شخص به صورت كاربردي قابليت اندازه‌گيري داشته باشد؛ به اين معني كه ساير كتاب‌هاي منتشر شده با موضوع سبك زندگي اسلامي بيشتر مسايل عمومي را مطرح كرده است و قابليت اندازه‌گيري در زندگي و جامعه را ندارد.


وي خاطرنشان كرد: كتاب‌هاي منتشر شده ساير نويسندگان در زمينه سبك زندگي اسلامي به جاي پرداختن به مسايلي همچون شاخص‌ها و مولفه‌هاي يك زندگي اسلامي مبتني بر اصول اسلامي، مطالب كلي ارايه كرده‌اند.


به گزارش ستاد خبري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، نشست نقد كتاب سبك زندگي اسلامي با حضور حجت الاسلام محمد شب ديني مسوول گروه فقه دانشگاه امام صادق (ع)، عباسعلي عظيمي عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق (ع)، حسن ملكي عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبائي و جمعي از پژوهشگران، اساتيد، دانشجويان و فعالان حوزه نشر دانشگاهي دانشگاه امام صادق (ع) در سراي اهل قلم نمايشگاه بين‌المللي كتاب برگزار شد.


بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلي و 130 ناشر خارجي در 170 غرفه برگزار مي شود.


اين نمايشگاه با شعار «فردا براي خواندن دير است...» از ساعت 10 تا 20 روزهاي 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب برگزار مي شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس (عوارضي اتوبان تهران - قم) ، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.



 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار