۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ۰۱:۱۶
کد خبر: ۷۷۵۰۰
ghaderian (2)

سید شایان قادریان، دبیر هیئت اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی از برگزاری یکی از بزرگترین مراسم‌های اعتکاف دانشجویی کشور در این دانشگاه خبر داد.


سید شایان قادریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا بیان کرد: با افتتاح مسجد امام علی(ع) ظرفیت پذیرش دانشجویان معتکف به بیش از دو برابر افزایش یافته است.


وی گفت: سال گذشته به دلیل نداشتن مکان مناسب در دانشگاه علامه طباطبائی برای برگزاری مراسم اعتکاف از مساجد اطراف این دانشگاه استفاده کردیم که 320 نفر از دانشجویان در آن شرکت کردند.


قادریان تصریح کرد: با نظرسنجی انجام شده در سال گذشته از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف حدود 98 درصد اعلام رضایت کردند که همین موجب ایجاد قوت قلب و انگیزه در ما شد تا برای مراسم اعتکاف امسال برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.


وی با بیان اینکه هیئت اصحاب عاشورایی برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال آمادگی خود را از قبل به دانشگاه اعلام کرده بود، گفت:‌ در اواسط اسفندماه سال گذشته مجوزهای لازم توسط دانشگاه برای هیئت اصحاب عاشورایی صادر شد.


او اظهار کرد: در کنار این هیئت که متولی اصلی برنامه اعتکاف است، کانون‌ها و تشکل‌های مختلفی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم نیز همکاری دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کانون قرآن و عترت و بسیج دانشجویی اشاره کرد.


قادریان به همکاری‌ها و تلاش‌های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی و مسئولان آن اشاره کرد و گفت: اگر همکاری نهاد رهبری نبود شاید زمینه‌های لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف به خصوص آماده‌سازی مسجد امام علی (ع) فراهم نمی‌شد که در همین جا از همکاری‌های حجت‌الاسلام اکبری‌‌اقدم، رئیس دفتر نهاد رهبری، حجت‌الاسلام حسینی، معاون نهاد و آقای آخوندی، معاون اجرایی تشکر می‌کنم.


وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های گوناگون و متنوعی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از جمله سخنرانان مراسم اعتکاف امسال، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و حجت‌الاسلام حسین حلوائیان و مداحانی همچون مهدی سماواتی، مرتضی طاهری و علی آیینه‌چی هستند.


مسئول برگزاری اعتکاف دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در برگزاری مراسم اعتکاف امسال به سبک زندگی ایرانی و اسلامی توجه جدی شده است و در سخنرانی‌ها، حلقه‌های معرفتی، محتویات بسته‌های فرهنگی و فعالیت‌های فضای مجازی نیز به این موضوع پرداخته می‌شود.



وی در پاسخ به سؤال خبرنگار عطنا در مورد برنامه‌های هیئت اصحاب عاشورایی در سال جدید و انتظار آنها از مسئولان دانشگاه، گفت:‌ پس از پیگیری‌های متعدد هنوز هیچ دفتری در دانشگاه در اختیار ما قرار نگرفته است و این یکی از مشکلات بزرگ این هیئت است که مکانی برای برگزاری جلسات و هماهنگی‌ها وجود ندارد.


قادریان به لغو برخی از برنامه‌های هیئت اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی به دلیل کمبود بودجه اشاره کرد و افزود: از جمله این برنامه‌ها که لغو شد سفر سال گذشته خواهران به مشهد مقدس بود.


دبیر هیئت اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی تأکید کرد: این هیئت در نظر دارد با افتتاح مسجد امام علی(ع) برنامه‌های هفتگی خود را آغاز کند تا هم دانشجویان از آن بهره‌مند شوند و هم این مسجد به قطب فرهنگی-مذهبی در منطقه 22 تهران تبدیل شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار