۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۳:۲۱
کد خبر: ۳۶۷۵۸

nili


دکتر نیلی گفت: دانشگاه‌ها آن‌طور که باید در مسائل اساسی کشور دخیل نیستند و نقش ندارند و این باعث شده که برخی مشکلات ساختاری و مالی  در درون دانشگاه‌ها داشته باشیم که متقابلا کشور هم نتواند از این ظرفیت استفاده کند.


دکتر نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با عطنا درباره مشکلات آموزش عالی اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل آموزش عالی در ایران، نقش دانشگاه ها در توسعه‌ی کشور است. به نظر من دانشگاه‌ها آن‌طور که باید در مسائل اساسی کشور دخیل نیستند و نقش ندارند و این باعث شده که برخی مشکلات ساختاری و مالی  در درون دانشگاه‌ها داشته باشیم که متقابلا کشور هم نتواند از این ظرفیت استفاده کند.


وی درباره مشکلات اصلی رشته‌های علوم انسانی عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل رشته‌های علوم انسانی، تعامل دانشگاه‌ها و توسعه‌ای که علوم انسانی باید در کشور داشته باشد و چون حضورش جدی نیست بنابراین کمی درون گرا شده است و نتوانسته نقش توسعه‌ای خود را انجام دهد و به همین دلیل تولیدات هم در عرصه ملی و بین المللی از دست داده است.


وی با بیان این‌که در دانشگاه شورایی را تشکیل دادیم که متخصصین علوم انسانی در آن حضور دارند افزود: در حال حاضر مشغول  بررسی راهکارهای برون رفت از مشکلات علوم انسانی هستیم.


نیلی تصریح کرد: من فکر می‌کنم وقتی بحث تعامل پیش می‌آید رشته‌ها را تفکیک نمی کنیم. این جا بین رشته ای مهم است. این درست است که رشته‌های فنی و علوم انسانی و سایر رشته‌ها هر کدام ماموریت خود را دارند ولی وقتی بحث تجاری سازی و توسعه پیش می‌آید بین رشته‌ای و همکاری‌های مشترک مطرح می‌شود و اگر علوم انسانی و دیگر رشته‌ها با هم همکاری کنند مفهوم تجاری سازی شکل خواهد گرفت.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار