۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۲۹
کد خبر: ۳۶۳۸۱

13941004000062_PhotoAبه گزارش عطنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع­‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در‌ آذر ماه 1396 (دسامبر 2017) به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری‌ جهان اسلام برگزار می‌شود و شرکت­‌کنندگان می­‌توانند آثار خود را در چهار حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و تمام زمینه‌های علم و فناوری (مشتمل بر علوم پایه، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، علوم مهندسی و علوم شناختی و از علوم انسانی زمینه اقتصاد و بانکداری اسلامی) به دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) ارسال کنند.


جوایز برگزیدگان دور دوم جایزه مصطفی(ص) معادل 500 هزار دلار وجه نقد، لوح تقدیر و مدال مصطفی(ص) است.


 از شرایط شرکت در این جایزه این است که صاحبان آثار باید در سه زمینه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی و علم و فناوری نانو، باید دارای تابعیت یکی از کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی یا جوامع اسلامی باشند و محدودیت مذهب، جنسیت و سن وجود ندارد.


یکی دیگر از شرایط و ضوابط شرکت‌­کنندگان در جایزه مصطفی(ص) عبارت است از اینکه صاحبان آثار در حوزه چهارم که تمام زمینه­‌های علم و فناوری را شامل می‌­شود بایستی مسلمان باشند و محدودیت تابعیت، جنسیت و سن وجود ندارد.


نامزدها تنها توسط نهاد‌های علمی از جمله دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و فناوری، فرهنگستان‌های علوم هر یک از کشورهای اسلامی، پارک‌های علمی و فناوری و دانشمندان برجسته معرفی می‌شوند.


مهلت ارسال آثار تا 11 دی ماه 1395 برابر با 31 دسامبر 2016 و زمان برگزاری مراسم اهدای جایزه در آذرماه 1396 برابر با دسامبر2017 است.


جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود و با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار